[align=center]1. The Name

2.

3.

4. Xandria

5.

6.

7.

8.

9. Faun

10.

[/align]
.
Yep, bij concerten zijn de lichtomstandigheden altijd lastig. Ik begin bijna altijd op 1600 iso, als er echt veel licht is ga ik wel lager maar je kan best met op 1600 fotograferen zonder een flink pak ruis erbij te krijgen. Ruis zie je wel goed als er echt te weinig licht is.George Fennes schreef:Mooie platen, petje voor je af hoor.
En zag ik het nu goed met een D80 op 1600 ISO![]()
Ik kon tenminste geen storende ruis waarnemen.
Fantastisch hoor![]()
Groetjes George
Er zijn een aantal handigheidjes die vooral bij fotograferen in moeilijke lichtomstandigheden werken, dit is er eentje van. Je kan hierdoor een iets snellere sluitertijd kiezen. Bij concertfotografie balanceer je altijd op het randje van wat nog net wel en niet kan om scherpe foto's te produceren.Leeuwarden schreef:Knappe platen! Waarom heb je de belichtingscompensatie op onderbelichten staan?
Mee eens. Maar onderbelichten is ook ruis introduceren. Hoe los je dat dan op? Want ik zie wel ruis in je platen maar het voegt eerder sfeer toe dan dat het storend is...rainbow eyes schreef:Er zijn een aantal handigheidjes die vooral bij fotograferen in moeilijke lichtomstandigheden werken, dit is er eentje van. Je kan hierdoor een iets snellere sluitertijd kiezen. Bij concertfotografie balanceer je altijd op het randje van wat nog net wel en niet kan om scherpe foto's te produceren.Leeuwarden schreef:Knappe platen! Waarom heb je de belichtingscompensatie op onderbelichten staan?
Ja klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Voor dit soort fotografie kies je instellingen die op het randje zitten of er net overheen, dus onderbelichten en hoge iso. Doe je dat niet dan krijg je geen scherpe foto's. En dat vind ik toch het belangrijkste. De eventuele ruis neem ik op de koop toe.Leeuwarden schreef:Mee eens. Maar onderbelichten is ook ruis introduceren. Hoe los je dat dan op? Want ik zie wel ruis in je platen maar het voegt eerder sfeer toe dan dat het storend is...
Aha, vandaar dat het huiddetail bij de meeste foto' s weg is.rainbow eyes schreef:Ik gebruik zelf Noise Ninja in PS. Dat werkt prima
Nee heel goed gezien. Bewuste keuze overigens, voor een gladde huid te kiezen. Kan overigens ook met surface blur in PS. NN wel gebruikt bij foto 7, maar af en toe gum ik wel iets wegBrenzef schreef:Aha, vandaar dat het huiddetail bij de meeste foto' s weg is.rainbow eyes schreef:Ik gebruik zelf Noise Ninja in PS. Dat werkt prima
Ik dacht eerst dat je een filter om de huid op te poetsen gebruikt had.
gokje NN niet gebruikt bij foto 7?
(of minder sterk gefiltert).
Bij foto 1,3,4,5,6 vind ik met name de huid onnatuurlijk overkomen.Ik vermoed NN.
Of zit ik ernaast?