Abstracties

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Pelgrim

Abstracties

Bericht door Pelgrim » zo okt 14 2007 12:59 am

Hier wat foto's die abstracties vertonen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rik6230

Bericht door rik6230 » zo okt 14 2007 2:56 am

3 foto's zonder een enkele samenhang. (ik kan die tenminste niet ontdekken). Als je een serie plaatst die gedekt wordt door een titel vertel dan wat deze foto's verbindt in jouw ogen. Ik kan hier geen kaas van maken.
Dit vind ik het 3 keer niks.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » zo okt 14 2007 8:45 am

Zoals je al aangaf in je topic-titel: abstracties.

Ik vind ze aardig gelukt!
Vooral in nr. 2 kun je heel wat ontdekken, met een beetje fantasie. Een fluitspeler, een bidsprinkhaan, en nog veel meer.
Nr. 3 is mooi van kleurkracht.
Bij nr. 1 blijf ik denken en twijfelen: had ik nou die uitsnede anders, veel anders of helemaal anders gedaan! Dat is nou juist het leuke van het kijken naar andermans foto's.

Groet, E.M. de Klerk

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

kunst

Bericht door George Fennes » zo okt 14 2007 9:24 am

Foto 1 vind ik juist wel mooi, geeft een bepaalde sfeer weer.
Foto 2 kan je met je fantsie nog wat van maken en kan ik wat langer naar kijken, heeft ook wel iets.
Foto 3 heeft sterke kleuren strakke vormen is niet onaangenaam om naar te kijken.
Het is geen soort van fotografie waar de meesten van ons mee bezig zijn, dus het vraagt wel enige vorm van gewenning :wink:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Pelgrim

Bericht door Pelgrim » zo okt 14 2007 1:58 pm

Rik: 3x niks is wel heel weinig... :oops:

Klerk: ik vind foto 2 ook de meest verbeeldingsvolle. Geeft inderdaad een hoop beelden tot verbeelding. Het is een foto van iets of iemand die gekrast heeft op de brug over het kanaal. En dan bewerkt met contrast en kleur. Een schilderijtje zeg maar. Dit soort beelden zie ik heel vaak... :)
Foto 1... tja de compositie... hoe zou jij het gedaan hebben? Ik krijg de foto's niet goed scherp... Kan dat liggen aan de groote? Ik maak ze nu op 1488x2240. Als ik groter maak heeft dat invloed op de scherpte?
Foto 3... Moet ook echt scherp zijn... is het dus niet. Wel de achtergrond. Nou, een beetje.. :)

George: :) :wink:

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo okt 14 2007 3:49 pm

pelgrim , zie dat je een D70 gebruikt, volgens mij met de 18-55 ex dx kit lens right ? Probeer te schieten in de P, S, M standen ipv auto. de verzadiging staat nu denk ik te hoog voor deze lens met deze body (saturation) ik zou je instellingen wat veranderen en wel naar beneden, dan krijgje volgens mij een veel natuurlijkere platen mee

ik schiet alles gewoon op de maximale stand 3008 x 2000 en schiet 90 % van de tijd in raw + jpeg basic , raw omdat je dan achteraf met capture NX nog veel kan veranderen en JPEG om direct een plaatje beschikbaar te hebben.

hoop dat je er wat aan hebt

Pelgrim

Bericht door Pelgrim » zo okt 14 2007 4:14 pm

Ja.... hier heb ik wat aan!
Ik begon een maand geleden in de autostand. De laatste tijd schiet ik in de A stand waardoor ik probeer te werken met het diafragma terwijl de sluitertijd zich aanpast. Ik heb inderdaad een 18-55 mm lens. Verder gebruik je termen als 'saturation' en 'instellingen naar beneden' en 'capture NX' die ik niet begrijp, maar ga ernaar op zoek.
Dank.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo okt 14 2007 4:19 pm

capture NX is een foto programma om nef bestanden mee te bewerken
weet niet waar je woont maar wellicht kunnen we eens afspreken om wat kennis te delen van elkaar , ik schiet zelf veel in de P stand das ook wel een auto stand maar dan kan je iets meer zelf aanpassen en dat bevalt me goed

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

mooi

Bericht door George Fennes » zo okt 14 2007 4:23 pm

Kijk Harrie daar heb je wat aan.
Dirk-Jan kan je het een en ander vertellen over instellingen enz.
Je bent zoals je zelf zegt na verloop van 10 jaar weer begonnen met fotograferen en dan kan ik heel goed begrijpen dat dit je eerste kennismaking met een DSLR is.
Mooi aanbod Dirk-Jan en succes ermee.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo okt 14 2007 4:29 pm

@ George
Dank George ,

De d3 was wel gaaf om effe te mogen vasthouden en uitproeren trouwens , beterschap kerel en als het effe kan maken we nog eens een afspraak voor je presentatie dvd met muziek en fotos.

@ harrie( pelgrim)

als ik kan helpen help ik je graag, wie weet schiet ik er zelf ook nog wat mee op

Pelgrim

Bericht door Pelgrim » zo okt 14 2007 4:57 pm

Dirk Jan, ik neem je uinodiging graag aan.
Zoeken vanuit een boekje is toch altijd minder leuk dan de ervaringen te delen met mensen die ervaringen hebben.
Lijkt me ook leuk om mensen eens in het "echt" te onmoeten.
Dank voor het aanbod.

PM... 8)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”