BiBob

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Pelgrim

BiBob

Bericht door Pelgrim » zo okt 14 2007 3:18 pm

Welke vinden jullie beter?
En hoe kunnen ze nog beter worden?

Afbeelding

Afbeelding

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo okt 14 2007 3:40 pm

foto 2 is mooier foto 1 te donker naar mijn smaak

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » zo okt 14 2007 7:06 pm

Leuk, ik heb ook tich van dit soort beeldjes

Polling

Bericht door Polling » zo okt 14 2007 9:00 pm

Leuk, tweede is beter qua licht. Kan je een poging wagen de aansluiting van de letterverlichting weg te werken? Probeer ze door strategisch plaatsen van de beeldjes zoveel mogelijk uit beeld te houden.

Pelgrim

Bericht door Pelgrim » zo okt 14 2007 9:22 pm

Thanks...

daantje
Forumlid
Forumlid

Bericht door daantje » ma okt 15 2007 10:40 pm

Bij de eerste foto zijn die lichtbuizen goed belicht en bij de 2e foto de poppetjes.
Dit is dus het probleem waar je altijd tegenaan loopt als er een beetje dynamiek in het licht zit. Net zoals bij een landschap en de heldere lucht.

Ik denk dus dat foto 1 de goede foto is als uitgangspunt. Je moet nu met photoshop (of wat dan ook) de poppetjes helder maken, ongeveer tot op het niveau van foto 2.
Of ze samenvoegen als HDR, dat komt dan ongeveer op hetzelfde neer.

Hier een voorbeeld van foto 1 waarbij ik de poppetjes iets lichter heb gemaakt d.m.v. "shadow/highlight".

Afbeelding

Hier heb ik de poppetjes lichter gemaakt door de level te corrigeren. Hierbij onstaat ook veel minder ruis als bij de functie "shadow/highlight"

Afbeelding
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”