Pas gerooid bos bij Amersfoort

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Frederix

Pas gerooid bos bij Amersfoort

Bericht door Frederix » ma okt 15 2007 9:08 pm

Enige tijd geleden is ten zuiden van Amersfoort, vlak bij de Leusder Heide, een fors stuk bos van de Treek gerooid. De ontstane open vlakte moet uiteindelijk een heideveld worden dat aansluit op de Leusder Heide.

Het pas gerooide bos is een triest gezicht, ik heb dat in de volgende foto's proberen te verbeelden.

Afbeelding
foto 1: Het opschrift van het bordje is best wel een beetje wrang.

Afbeelding
foto 2: Eenzame restanten van het bos . . . . .

Afbeelding
foto 3; Het oude ruiterpad door het bos is nog te herkennen
Laatst gewijzigd door Frederix op zo dec 23 2007 1:42 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

D.d.B.

Bericht door D.d.B. » ma okt 15 2007 9:19 pm

Het is inderdaad niet normaal meer, waar gaat dit heen !?!
Nu bij mij in de straat ook, boom weggehaald die er al enorm lang staat.
weggehaald ! De gemeente zegt dat die ziek was, volgens hun is dan elke boom ziek, want er is namelijk hier bijna geen boom meer te vinden!
Alleen in het park in de nabije buurt.

Mooie foto's trouwens Dick..
Het is altijd een uitdaging om zoiets heel mooi en vooral indrukwekkend zo vast te leggen !

Groetjes

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma okt 15 2007 9:26 pm

Tja, ik ken het gebied, fiets er regelmatig langs. Het ziet er inderdaad bijzonder triest uit.

Wie weet nog hoe vroeger het voetbalstadion van Roda JC heette? Ok, ik zal het verklappen, "Kaalheide".

Dat hebben we nu dus bij Amersfoort, zal wel een geval van ambtelijk "natuuraanleg" zijn ...

Frederix

Bericht door Frederix » ma okt 15 2007 9:30 pm

Skippy schreef:Wie weet nog hoe vroeger het voetbalstadion van Roda JC heette? Ok, ik zal het verklappen, "Kaalheide".

Dat hebben we nu dus bij Amersfoort, zal wel een geval van ambtelijk "natuuraanleg" zijn ...
Nog niet Skippy, wel kaal, nog geen heide . . . . . :cry:

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » ma okt 15 2007 9:43 pm

"Ze zeggen, dat dat na verloop van tijd, vanzelf komt." Maar dat moet je dan wel geloven. Tegen die tijd zijn mijn nog te geboren kleinkinderen al minstens zo oud als ik nu!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma okt 15 2007 10:17 pm

Tis inderdaad eeuwig zonde. En je foto's geven de sfeer er goed weer. Vooral de 2e vind ik sprekend.
Alleen het lijkt me alsof de scherpte in het origineel heeft ontbroken en je toch met (te) veel verscherpen iets te ver gaat. Maar het doet verder niets aan de sfeer af.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma okt 15 2007 10:23 pm

Navrant, ik heb mijn herfstfoto's vandaag aan de andere - gelukkig nog "bos"kant - op een paar honderd meter afstand gemaakt ...

Mooie foto's trouwens Fred.

Frederix

Bericht door Frederix » ma okt 15 2007 10:28 pm

remoss schreef:Tis inderdaad eeuwig zonde. En je foto's geven de sfeer er goed weer. Vooral de 2e vind ik sprekend.
Alleen het lijkt me alsof de scherpte in het origineel heeft ontbroken en je toch met (te) veel verscherpen iets te ver gaat. Maar het doet verder niets aan de sfeer af.
Hoi René,
Ik verscherp mijn scans eigenlijk nooit. Alleen bij het verkleinen van de bestanden t.b.v. dit forum verklein ik de bestanden en verscherp ze daarbij.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma okt 15 2007 10:33 pm

Ok, ja je maakt scans natuurlijk. Da's waar. Maar wees misschien wat voorzichtiger met verscherpen na de verklein stap. Wellicht scheelt het iets. Het kom mij iets tè over. Maar smaken verschillen natuurlijk ;) De foto's zelf zijn sprekend hoor.

Frederix

Bericht door Frederix » ma okt 15 2007 10:38 pm

remoss schreef:Ok, ja je maakt scans natuurlijk. Da's waar. Maar wees misschien wat voorzichtiger met verscherpen na de verklein stap. Wellicht scheelt het iets. Het kom mij iets tè over. Maar smaken verschillen natuurlijk ;) De foto's zelf zijn sprekend hoor.
Voor mij zijn de scans op "orginele" grootte het belangrijkste, deze zijn goed. Voor dit forum pas ik ze aan en probeer de kwaliteit zo goed mogelijk te houden. Dat er in dit traject iets verloren gaat neem ik maar op de koop toe. Verder zijn de bestanden JPEG-bestanden welke zijn gecomprimeerd om de download-tijd te beperken. Ook dat gaat wat ten koste van de kwaliteit.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”