Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM "Art" Nikon.

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
shutterhappy
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM "Art" Nikon.

Bericht door shutterhappy » vr mei 16 2014 9:04 pm

Na wat wikken en wegen zit ik er toch over te denken om binnenkort een andere lens te gaan kopen en wel de Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM "Art" Nikon.

Iemand hier die deze lens zelf heeft en zijn ervaringen met deze lens met mij wil delen ?

Verder heeft deze lens geen Stabilisatie, ga je dat erg merken en missen bij deze brandpunten 18-35 ?

De lens zal ik voornamelijk binnen in mijn eigen kleine studiootje gebruiken en af en toe buiten diep in de nacht om nachtelijke HDR opnames te maken van de stad en haar gebouwen.

Hoor graag jullie ervaringen met deze lens.
Nikon D7000 + Sigma 17-50 mm 2.8 EX DC OS HSM

ATOR
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM "Art" Nikon.

Bericht door ATOR » vr mei 16 2014 9:24 pm

Je zou de stabilisatie bij je huidige lens uit kunnen zetten (als dat kan), dan weet je meteen of je het mist.

shutterhappy
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door shutterhappy » vr mei 16 2014 9:37 pm

Goede tip, die kan ik bij mijn huidige lens inderdaad uitzetten. Eerdaags maar eens proberen.
Nikon D7000 + Sigma 17-50 mm 2.8 EX DC OS HSM

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » za mei 17 2014 7:49 am

Beeldstabilisatie hebben weinigen ooit gemist voor het bestond, immers bestonden er altijd statieven.

En jij zult het ook niet snel missen, immers schrijf je zelf dat je het objectief wilt gebruiken in je studiootje en voor HDR-opnamen "diep in de nacht" - beide bij uitstek gelegenheden waarbij je sowieso met een statief werkt...

Laat je niet gek maken, wat er niet op zit kan ook geen storing geven.

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » za mei 17 2014 8:00 am

@ shutterhappy, ik heb dit objectief en de eerste foto's bevestigen de lovende tests - scherp vol open en mooie onscherpte.

Alleen voor de 2 inzetgebieden die jij aangeeft snap ik de keuze niet zo goed.
Zowel in de studio als bij architectuurfotografie ga je niet zo gauw vol open schieten en knijp je meestal het diafragma voor voldoende scherptediepte.
Dan is de meerwaarde t.o.v. de Sigma 17-50/2.8 die je al hebt erg beperkt en ga je waarschijnlijk het zoombereik aan de tele kant missen (met name in de studio).

Beeldstabilisatie is handig - ook bij groothoek - bij weinig licht en als je geen statief of flitser wilt of kunt gebruiken.
Bij je 17-50 kun je tot ongeveer 3 stops winst halen met de OS. Met de Sigma 18-35/1.8 win je 1 1/3 stop t.o.v. van de 17-50/2.8. Dus ook hier is het verhaal niet zwart wit afhankelijk van de scherptediepte die je wilt bereiken.

De Sigma 18-35/1.8 is optisch het beste APS-C objectief in dat bereik, maar dat betekent niet dat hij altijd de beste keuze is.
Met zijn bereik en lichtsterkte zie ik het meer als een reportage objectief waarmee je uit de hand fotografeert wat je in de stad of daarbuiten tegenkomt.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”