We hadden om 9:00 uur afgesproken in een restaurant in Gorinchem en hebben daar een bak koffie genuttigd.
De weersverwachtingen zagen er goed uit en gezien het schema van de diverse te maken overtochten met de pont moesten we de vertrektijden goed in de gaten houden.
Als eerste gingen we een rondwandeling maken door Gorinchem. Maar ja, je kan nog zoveel plannen, als je met een grote groep fotografen aan de wandel gaat kan je de vooraf bedachte looproute wel weer in je kontzak stoppen, want dat wordt dus helemaal niets als ook nog een pont moet halen die ook vertrekt zonder ons.
Gelukkig hebben we voldoende gezien van Gorinchem en hebben we op tijd de pont gehaald naar Woudrichem.
De overtocht met een pont blijft toch altijd een belevenis zeker op een druk bevaren Maas.
In Woudrichem aangekomen kon deel 1 van de wandeling beginnen en daar hadden we een uur de tijd voor.
Wederom waren we allemaal op tijd om de volgende veerpont te nemen naar Slot Loevestein, daar hadden we ruim de tijd om de boel te verkennen zowel rondom het slot als ook binnenin het slot zelf.
Na het slot volgde Fort Vuren, op zich was dit niet zo'n spannende locatie maar wel aardig om gezien te hebben.
De temperaturen waren inmiddels aardig opgelopen, zodat het merendeel meer aandacht had voor een sapje dan voor wat het fort te bieden had.
Na het fort weer terug naar Woudrichem voor deel 2 van de wandeling, nu begonnen we de voeten toch wel te voelen.
Enkele die hards maakten de route af die ze in deel 1 nog niet hadden gelopen, maar het merendeel wist zich een ijsco tent te herinneren en namen hier een overheerlijk ijsje.
Zoals in de aankondiging al vermeld: de laatste afvaart mag je niet missen want dan heb je een probleem om weer aan de overkant te komen.
Gelukkig was iedereen op tijd en gingen we weer naar het startpunt in Gorinchem.
Het was een drukke en lange dag maar zeer de moeite waard.
Met 3 man zijn we nog wezen uit eten, en toen was ook bij mij de pijp leeg.
Ik wil alle aanwezigen bedanken voor de gezelligheid en voor de positieve reacties die ik heb gekregen.
Gorinchem here we come.