Tot vanmiddag....
Ik had weliswaar hulp van mijn honden, want zonder hond doe je ze echt niet op in lage bosschages en hoog gras. Tis een crop, maar wel geslaagd denk ik zo.

Irwan
Ja inderdaad dus daarom ben ik blij dat ik mijn staande honden mee had. Ik heb veel foto's gemaakt van fazanten, omdat mijn honden ze altijd keurig weten te zitten. Ik kan dan altijd bij de hond komen en hen de fazant op laten vliegen, maar nooit in echt goede omstandigheden. Of ze vlogen tegen het licht in weg, of ik was toch te laat, een andere kant op dan ik verwachtte, enz.daantje schreef:Hij is prima gelukt. Moeilijk hé?
Als ik er af en toe een tegenkom, schrik ik me vaak kapot en ben ik te laat om een foto te maken.
Ze schieten ook pas weg als je een meter van ze afbent of zo. Zodoende benm je helemaal verbaasd als zo'n beestje met veel lawaai wegvliegt.
Tja ik weet het, echt wild is moeilijk te krijgen, maar wel veel lekkerder dan het gekweekte spul uit het voormalig oostblok. Het zit er alleen vvorlopig niet, heb geen jachtakte meer.cstr1 schreef:Pancaran, kan ik een bestelling plaatsen voor een paar fazanten die ik in de vriezer kan stoppen (als je je geweer weer bij je hebt)? Er is moeilijk aan te komen!
Jij kan ze tenminste nog een commande geven, zelfs dat lukt hier nog nietNu zat alles mee, honden bleven keurig op de baas wachten en op commando lieten ze de fazant springen, tja en toen was het schieten. Momenteel zonder geweer dus dan maar met het fototoestel.
Irwan