Ik heb wat met fazanten

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Ik heb wat met fazanten

Bericht door Pancarans » do okt 18 2007 3:23 pm

Naast het feit dat ze heerlijk smaken, vind ik het ook prachtige dieren. Helaas was het me nog nooit gelukt om er één in de vlucht knap vast te leggen.

Tot vanmiddag....
Ik had weliswaar hulp van mijn honden, want zonder hond doe je ze echt niet op in lage bosschages en hoog gras. Tis een crop, maar wel geslaagd denk ik zo.

Afbeelding

Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

daantje
Forumlid
Forumlid

Bericht door daantje » do okt 18 2007 3:31 pm

Hij is prima gelukt. Moeilijk hé?
Als ik er af en toe een tegenkom, schrik ik me vaak kapot en ben ik te laat om een foto te maken.
Ze schieten ook pas weg als je een meter van ze afbent of zo. Zodoende benm je helemaal verbaasd als zo'n beestje met veel lawaai wegvliegt.
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/

mikemix

Bericht door mikemix » do okt 18 2007 3:34 pm

Fraai hoor.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » do okt 18 2007 3:40 pm

daantje schreef:Hij is prima gelukt. Moeilijk hé?
Als ik er af en toe een tegenkom, schrik ik me vaak kapot en ben ik te laat om een foto te maken.
Ze schieten ook pas weg als je een meter van ze afbent of zo. Zodoende benm je helemaal verbaasd als zo'n beestje met veel lawaai wegvliegt.
Ja inderdaad dus daarom ben ik blij dat ik mijn staande honden mee had. Ik heb veel foto's gemaakt van fazanten, omdat mijn honden ze altijd keurig weten te zitten. Ik kan dan altijd bij de hond komen en hen de fazant op laten vliegen, maar nooit in echt goede omstandigheden. Of ze vlogen tegen het licht in weg, of ik was toch te laat, een andere kant op dan ik verwachtte, enz.

Nu zat alles mee, honden bleven keurig op de baas wachten en op commando lieten ze de fazant springen, tja en toen was het schieten. Momenteel zonder geweer dus dan maar met het fototoestel.

Irwan

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do okt 18 2007 3:41 pm

Mooie foto!!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

cstr1
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door cstr1 » do okt 18 2007 6:38 pm

Pancaran, kan ik een bestelling plaatsen voor een paar fazanten die ik in de vriezer kan stoppen (als je je geweer weer bij je hebt)? Er is moeilijk aan te komen!
D40 met een Nikon 18-55 AF-S in zwart en zilver, 55-200 AF-S, 50mm f/1.8 D AF en 18-70 AF-S, SB-600, omkeerring, IR Remote Control, 52mm 0.45X Wide-Angle Lens en in de broekzak een Minolta Dimage.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

knap werk

Bericht door George Fennes » do okt 18 2007 6:50 pm

Mooie Foto Irwan, ja die fazanten drukken zich altijd pas als je ze opschrikt willen ze wel in de vleugels.
Ik heb een werkgever gehad die deed wel aan jagen en mocht ik de hond meenemen.
Liep ik vaak met mijn camera in het veld, maar om een fazant zo vast te leggen is mij toen nog niet gelukt.

Maar jouw honden zijn voor staande honden Irwan?

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » do okt 18 2007 6:57 pm

cstr1 schreef:Pancaran, kan ik een bestelling plaatsen voor een paar fazanten die ik in de vriezer kan stoppen (als je je geweer weer bij je hebt)? Er is moeilijk aan te komen!
Tja ik weet het, echt wild is moeilijk te krijgen, maar wel veel lekkerder dan het gekweekte spul uit het voormalig oostblok. Het zit er alleen vvorlopig niet, heb geen jachtakte meer.

Irwan

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » do okt 18 2007 7:13 pm

Hele mooie plaat Irwan blijft toch altijd lastig om vogels vliegend in beeld te krijgen , complimenten .

Groeten Jan.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » do okt 18 2007 7:16 pm

Allen bedankt voor de complimenten. heb jij niet nog eregens een plaat van een vliegende fazant Grojan?
Jij hebt je tenslotte behoorlijk toegelegd op het vastleggen van de vliegende fauna in Nederland. Nu weet ik dat de fazantenstand in Friesland nu niet echt formidabel is, maar als je er één van een haan hebt, be my guest!

Ja klopt George. Naast het poepen op de stoep, hè, hè, kunnen ze prachtig voorstaan. Ik heb een foto van het moment vlak voordat de fazant sprong. Ik zal hem er vanavond bij zetten.

Irwan
Laatst gewijzigd door Pancarans op do okt 18 2007 7:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindar01

Bericht door Pindar01 » do okt 18 2007 7:18 pm

Mooi vast gelegd Irwan! 8)

Adios; Michel

Aart
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Aart » do okt 18 2007 7:21 pm

Mooie foto. Goed scherp en komt er mooi uit door de blauwe lucht.

Toen ik voor het eerst een vliegende meeuw fotografeerde en zag dat hij ook redelijk goed was.
Ik heb hem wel 10 tot 20 keer bekeken op de LCD van de camera.

Grt,

Aart

Mak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mak » do okt 18 2007 8:01 pm

Nu zat alles mee, honden bleven keurig op de baas wachten en op commando lieten ze de fazant springen, tja en toen was het schieten. Momenteel zonder geweer dus dan maar met het fototoestel.

Irwan
Jij kan ze tenminste nog een commande geven, zelfs dat lukt hier nog niet :x

Maar het is een mooie plaat.

Gr.
Marcel
Groeten Marcel

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » do okt 18 2007 8:03 pm

Nee Irwan heb helaas geen vliegende haan alleen een die net geland is :) , die Duitse jacht terriër van mij van jaagt ze ook wel eens de lucht in maar heb dan meestal m’n kamera niet bij me en helaas gaat die hond ook niet mooi voorstaan wat het natuurlijk nog lastiger maakt.
Ben ook benieuwd naar de plaat met je hond die voor staat.

Groeten Jan.

rik6230

Bericht door rik6230 » do okt 18 2007 9:29 pm

Irwan ik heb niks met fazanten maar dit is wel een hele mooie foto. Zijn kopje is mooi scherp en in zijn vleugel zie je de beweging. Mooi gedaan !

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”