Wat kan ik het beste doen ?
- ton
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Wat kan ik het beste doen ?
Ik wil een macro flitser aan schaffen ,
maar wat kan ik het beste doen ,
ik kan van iemand een ring flitser overnemen een gebruikte die heeft hij gekocht voor een D100 , maar die werkt niet goed op deze camera ,
hij zegt dat ie wel op een D200 kan , het merk weet ik zo even niet
ik moet hem nog zien , ik twijfel over dit aanbod ?.
waar ik mijn oog op heb laten vallen , dit is eigenlijk mijn eerste keus
dat is de SB R1 C1 Macro flitssysteem met de SU 800 ,
nu mijn vraag ,
als ik nu de SB R1 koop zonder de SU 800 kan ik dan mijn SB800 gebruiken als commander met een kabeltje ? ,
of werkt dat niet .
Groeten Ton .
maar wat kan ik het beste doen ,
ik kan van iemand een ring flitser overnemen een gebruikte die heeft hij gekocht voor een D100 , maar die werkt niet goed op deze camera ,
hij zegt dat ie wel op een D200 kan , het merk weet ik zo even niet
ik moet hem nog zien , ik twijfel over dit aanbod ?.
waar ik mijn oog op heb laten vallen , dit is eigenlijk mijn eerste keus
dat is de SB R1 C1 Macro flitssysteem met de SU 800 ,
nu mijn vraag ,
als ik nu de SB R1 koop zonder de SU 800 kan ik dan mijn SB800 gebruiken als commander met een kabeltje ? ,
of werkt dat niet .
Groeten Ton .
Groeten Ton .
- The-Boss
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Volgens mij kan dat wel. Nadeel is echter dat de SB800 ook mee flitst en dat wil je niet. Vandaar de SU 800, die stuurt alleen de 2 eenheden(of meer) aan.
Pierre
Pierre

Pierre 8-)
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M
http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
- Scorpio_King
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb van de week toevallig de R1C1 set gekocht. Zonder de RU800 (dan is het dus de R1 set) kan je met de SB-800 ook alles doen. Er zit ook een paneeltje bij dat je interne flitser afschermt maar wel IR doorlaat, dan kan je bv de D200 als commander gebruiken. Kabeltjes heb je dus niet nodig.
Misschien handig om even de gebruiksaanwijzing te downloaden bij Nikon, zijn zeker al je vragen beantwoord.
Ik heb overigens voor de R1C1 set gekozen, mocht ik upgraden naar bv een D3 dan hoef ik niet nog een SU800 aan te schaffen.
Misschien handig om even de gebruiksaanwijzing te downloaden bij Nikon, zijn zeker al je vragen beantwoord.
Ik heb overigens voor de R1C1 set gekozen, mocht ik upgraden naar bv een D3 dan hoef ik niet nog een SU800 aan te schaffen.
// een hoop gouden dozen
alle foto's op www.bertsmilda.nl en dan onder kopje vlinders, zijn ook met deze flitsset gemaakt
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Wat kan ik het beste doen ?
Flitsers die bij de D100 zijn gekocht, zullen niet volledig automatisch werken op een latere camera. Nikon heeft een comptabiliteit breuk tussen F-5 en D100 en de F-6 en D50 en alle latere camera's.ton schreef:Ik wil een macro flitser aan schaffen ,
maar wat kan ik het beste doen, ik kan van iemand een ring flitser overnemen een gebruikte die heeft hij gekocht voor een D100 , maar die werkt niet goed op deze camera , hij zegt dat ie wel op een D200 kan , het merk weet ik zo even niet ik moet hem nog zien , ik twijfel over dit aanbod ?. Groeten Ton .
Google eens: ""Waarom werkt m’n SB-24 niet op de D-70 of D200?
Over macro flitsen is in dit forum veel geschreven, het forum heeft ook een zoek functie.
Lees ook eens "Macro met Nikon" op m'n site.
Mooie foto's!Smilda.NET schreef:alle foto's op www.bertsmilda.nl en dan onder kopje vlinders, zijn ook met deze flitsset gemaakt
Bij je macro-insecten kan je duidelijk zien wanneer je een flitser gebruikt hebt (althans die indruk heb ik) en bij je macro-vlinders is dat vrijwel niet het geval. Is dat het effect van de R1C1?
Dat zou bij mij weer extra ambities losmaken...
Renecita
Alle foto's van de insecten (op laatste 3 na) zijn genomen met de ab600/sb800renecita schreef:Mooie foto's!Smilda.NET schreef:alle foto's op www.bertsmilda.nl en dan onder kopje vlinders, zijn ook met deze flitsset gemaakt
Bij je macro-insecten kan je duidelijk zien wanneer je een flitser gebruikt hebt (althans die indruk heb ik) en bij je macro-vlinders is dat vrijwel niet het geval. Is dat het effect van de R1C1?
Dat zou bij mij weer extra ambities losmaken...
Renecita
alle foto's van de vlinders zijn met de R1C1 combi genomen.
De macroflitser is echt een enorme aanrader, het lijkt veel geld, maar hij is het zeker waard. Zelf vind ik de commander ook erg handig doordat ik mijn sb800 ook los van de camera gebruiken kan zonder de cameraflash.