Welke kit of alles-in-1 lens voor FX?

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
maxx
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Welke kit of alles-in-1 lens voor FX?

Bericht door maxx » zo jun 08 2014 8:29 am

Ok ik wil dus het onmogelijke :) maar wat komt het dichtste bij mijn wens?

Ik heb een D610 met DX lenzen die zsm moeten worden vervangen. Ik schiet het meeste met mijn 18-250 Sigma die uiteraard ver tekort schiet nu ik een full body camera heb. Ik ben een gevorderd beginner en reis veel. Ik zoem graag in maar wil geen compromissen doen qua scherpte. En ik kom er maar niet uit. Ik fotografeer ook graag landschappen en dacht in eerste instantie als eerste daarvoor een lens aan te schaffen. Maar ik vrees dat ik daarnaast direct een andere lens moet aanschaffen om andere dingen te schieten (mijn hond en paarden, de kids, wildlife, steden etc).

Allerlei scenario's heb ik al overwogen waaronder:
Sigma 24-70 mm 2.8, Nikkon 70-200 mm f/4G

Ik heb inmiddels wel een Nikkor 1.8 50 mm aangeschaft.
Kan iemand mij op weg helpen met mijn eerste allround FX lens aanschaf?
Nikon D610, Nikkor AF 50 mm 1.8D, Tamron SP AF 24-70mm f/2.8 Di VC USD, Sigma 18-250 3.5-6.3 Macro HSM.

Tzigane
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Welke kit of alles-in-1 lens voor FX?

Bericht door Tzigane » zo jun 08 2014 8:53 am

Wat is je budget?

Een normale zoom en een telezoom lijkt me prima toch? icm de 50 die je al hebt heb je dan een hele veelzijdige set-up!

Cyrus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Cyrus » zo jun 08 2014 8:56 am