Photoshop CC Versie 2014 is uit
- Saturnus
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Photoshop CC Versie 2014 is uit
PS versie 2014 is sinds enkele dagen op te halen via het aparte prog. PS CC waarin de status van alle adobe producten staan vermeld
of via hun eigen website
het is een update/upgrade van 14.0 naar 14.2
oa is het perspectief v.e. gebouw nu tot in de perfectie aan te passen; al is het gebouw zo 'krom als een hoepel'
zie filmpje https://helpx.adobe.com/photoshop/how-t ... -warp.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Op Internet zijn berichten, dat de nieuwste versie van LR 5.5 of PS CC 2014 problemen kan opleveren
bij de Mac's; dwz ze gaan opeens heel langzaam werken.
Er is een oplossing voor, het heeft met de permissie rechten te maken. Ik weet er verder weinig van, daar ik met Windows
werk.
Deze tip vertelde Frank Doorhof gisteren bij de workshop, anders ff googlen
of via hun eigen website
het is een update/upgrade van 14.0 naar 14.2
oa is het perspectief v.e. gebouw nu tot in de perfectie aan te passen; al is het gebouw zo 'krom als een hoepel'
zie filmpje https://helpx.adobe.com/photoshop/how-t ... -warp.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Op Internet zijn berichten, dat de nieuwste versie van LR 5.5 of PS CC 2014 problemen kan opleveren
bij de Mac's; dwz ze gaan opeens heel langzaam werken.
Er is een oplossing voor, het heeft met de permissie rechten te maken. Ik weet er verder weinig van, daar ik met Windows
werk.
Deze tip vertelde Frank Doorhof gisteren bij de workshop, anders ff googlen
Laatst gewijzigd door Saturnus op ma jun 23 2014 7:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"....Ik zag net 2 fototoestellen, die een enorme klik samen hadden;...
..... bleken cameraatjes van elkaar te zijn "
Met vriendelijke groet
Saturnus
Met vriendelijke groet
Saturnus
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Photoshop CC Versie 2014 is uit
Inderdaad niet vooruit te branden sinds de update...
Even op zoek naar de oplossing dan maar
Fin.
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik zat al een tijd te hopen op een nieuwe feature die ik al een half jaar blijk te hebben 

- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Filmpje bekeken, maar zo perfect is het juist helemaal niet.Saturnus schreef: oa is het perspectief v.e. gebouw nu tot in de perfectie aan te passen; al is het gebouw zo 'krom als een hoepel'
Met name dat zogenaamde "verplaatsen van het camerastandpunt" is en blijft een surrogaat-oplossing.
Bij dat gebouw kijk je vanuit een bepaalde hoek tegen de"binnen" zijkanten van raamkozijnen aan. Door het perspectief te veranderen en zodanig op te rekken dat het idee ontstaat dat je een standpunt veel meer links voor die zijkant van het gebouw zou hebben opgenomen, zou je in werkelijkheid nooit tegen de "binnen" zijkanten van die raamkozijnen aankijken. Die zijn nu echter nog veel sterker opgerekt.
Ook vanuit de schuine kijkhoek onder de veranda, blijft je uiteraard ook vanuit die schuine hoek tegen die delen aankijken, ongeacht of het is opgerekt en een suggestie wordt gegeven dat men een ander standpunt zou hebben ingenomen meer tegenover de zijkant van dat gebouw.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Leuk om te zien;) Het recht zetten, maar als ik me niet vergis had PSP pro 8 ook al zoiets ingebouwd. Zou niet weten hoe dat nu is bij de nieuwere versie.
- Robert
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb LR 5.5 en PS CC 2014 voorlopig naast de vorige versie geïnstalleerd.
Kan zo terugvallen op de vorige versie indien nodig.
Kan zo terugvallen op de vorige versie indien nodig.
groeten Robert
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Het gaat niet speciaal om het rechtzetten. Dat kunnen heel veel plugins en standaard tooltjes. Maar een gebouw min of meer "draaien" alsof je een ander camera standpunt hebt ingenomen. Filmpje kijken en je weet wat ermee bedoeld wordt.Kroontje schreef:Leuk om te zien;) Het recht zetten, maar als ik me niet vergis had PSP pro 8 ook al zoiets ingebouwd. Zou niet weten hoe dat nu is bij de nieuwere versie.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Volgens mij heb ik de versie waarin dat kan al een half jaar op mijn computer staan. Wat ik veel vaker gebruik is de mogelijkheid om bij de filters het Camera-Raw bewerkingsscherm op te roepen.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
Dat is inderdaad een zééér prettige mogelijkheid Jaap!
- Saturnus
- Forumlid
- Contacteer:
Hallo;
Leuke reactie's
Ik haalde het perspectief / rechtzetten van gebouwen als 1e aan, en dacht, dat kan ik ook; niet dus
Vandaag geprobeerd om de tool toe te passen op een gebouw, wat ik gemaakt hebt met 14 mm (14-24 mm van nikon)
Gebouw was aan de linkerzijde (uiteraard) behoorlijk scheef.
Dat geprobeerd met de nw,. tool van PS, maar 't lukte me niet, ondanks vele, vele pogingen en iedere keer naar dat instructie filmpje
gekeken...Ik doe dus iets verkeerd...
Die foto ingeladen in LR 5.5 en naar paneel lenscorrecties gegaan; met 1 klik op "automatisch' stond het gebouw kaarsrecht
Leuke reactie's
Ik haalde het perspectief / rechtzetten van gebouwen als 1e aan, en dacht, dat kan ik ook; niet dus
Vandaag geprobeerd om de tool toe te passen op een gebouw, wat ik gemaakt hebt met 14 mm (14-24 mm van nikon)
Gebouw was aan de linkerzijde (uiteraard) behoorlijk scheef.
Dat geprobeerd met de nw,. tool van PS, maar 't lukte me niet, ondanks vele, vele pogingen en iedere keer naar dat instructie filmpje
gekeken...Ik doe dus iets verkeerd...
Die foto ingeladen in LR 5.5 en naar paneel lenscorrecties gegaan; met 1 klik op "automatisch' stond het gebouw kaarsrecht
Met vriendelijke groet
Saturnus
Met vriendelijke groet
Saturnus
- Saturnus
- Forumlid
- Contacteer:
Ik ben geen 'Mac' kenner; maar kom je niet uit, dan ff een mailtje naar Frank Doornhof ( Fotostudio Frank Doornhof - Emmeloord )djunclesam schreef:Inderdaad niet vooruit te branden sinds de update...
info@frankdoorhof. com (info@frankdoorhof.com)
Hij is erg druk, maar je krijgt zeker antwoord
Met vriendelijke groet
Saturnus
Met vriendelijke groet
Saturnus