Roofvogel
- Cookie1397
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Roofvogel
Dat is een hele fraaie Kroontje en dan met name de onscherpte in de vleugelslag terwijl de rest scherp is.
Nikon Z Z & de maskers
Dank Ed
Vond dit één van de mooiste die de snelheid weer geeft.
Deze heb ik in JPG geschoten om meer opnames per seconde te kunnen maken

Deze heb ik in JPG geschoten om meer opnames per seconde te kunnen maken

-
OnlinePeter
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb niet de ogen van een roofvogel .., maar ik vind de foto niet zo bijzonder eerlijk gezegd
scherpte op de kop vind ik ook nogal tegenvallen. Dit soort roofvogels vliegen ook niet razendsnel.
Wellicht een hogere sluitertijd kiezen in combinatie met spotmeting ?
Waarom niet in raw geschoten ? Met mijn oude D300s schiet ik in burstmode snel genoeg in raw. Dat moet toch ook met een D800 kunnen

scherpte op de kop vind ik ook nogal tegenvallen. Dit soort roofvogels vliegen ook niet razendsnel.
Wellicht een hogere sluitertijd kiezen in combinatie met spotmeting ?
Waarom niet in raw geschoten ? Met mijn oude D300s schiet ik in burstmode snel genoeg in raw. Dat moet toch ook met een D800 kunnen
- Tzigane
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik vind de sluitertijd perfect zo. Geeft veel meer dynamiek mee. Zo;n vogel stilleggen kunnen we allemaal, maar de juiste dynamiek in de foto leggen met sluitertijd is lastiger. Well done! Scherp waar hij scherp moet zijn, en onscherp waar het iets toevoegt.
Waarom heb je gekozen voor een centrale compositie?
Waarom heb je gekozen voor een centrale compositie?
Laatst gewijzigd door Tzigane op ma jun 30 2014 3:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb expres geen hoge snelheid gekozen, omdat hij anders helemaal bevriest en dan zit er helemaal geen snelheid in.
Met JPG knalt hij veel meer frames en wilde dat eens uittesten hoe dat werkt tov RAW
En betreft de vliegsnelheid...Het gaat niet over de snelheid van de vogel, maar wel dat hij vooruit gaat. en vast te leggen.
Betreft de scherpte..Tja Hier wel scherp (origineel)
Met JPG knalt hij veel meer frames en wilde dat eens uittesten hoe dat werkt tov RAW
En betreft de vliegsnelheid...Het gaat niet over de snelheid van de vogel, maar wel dat hij vooruit gaat. en vast te leggen.
Betreft de scherpte..Tja Hier wel scherp (origineel)
Ik kan hem wel iets naar links zetten, maar dat had naar mijn gevoel ook niks extraWaarom heb je gekozen voor een centrale compositie?

Nog eentje 
Gr Kroontje

Gr Kroontje
Laatst gewijzigd door Kroontje op do jul 03 2014 9:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tzigane
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Die vind ik dan weer minder. Fantastische pose, maar de achtergrond stoort naar mijn mening. Makkelijk te retoucheren ook, misschien een idee?
Wel weer nogmaals hulde voor het in beeld brengen van de dynamiek!
Wel weer nogmaals hulde voor het in beeld brengen van de dynamiek!
Mee eens, betreft de achtergrond
Deze staat al klaar om verder bewerkt te worden, maar ff geen fut meer
(600 foto's uitgezocht)
Maar wilde hem even plaatsen.
Edit: aangepast in CS6

Maar wilde hem even plaatsen.
Edit: aangepast in CS6