Bij toeval kwamen we in de buurt van het spookstadje Doel bij het Antwerpse havengebied, een mooie gelegenheid om mijn nieuwe 17-55 F2.8 eens uit te proberen:
1
Zeker de foto's vanaf de dijk genomen. ( op je Flick'r ) En triest om te zien dat sinds mijn laatste bezoek daar nu al weer de pompen bij het tankstation ook al weer gesloopt zijn. Jammer is misschien een understatement.
Deze lijkt wel met een telobjectief genomen. Het beeld lijkt zo in elkaar gedrukt en ingezoomd en vanaf grote hoogte en afstand genomen, terwijl het een dijkje van pakweg 3,5 mtr hoog is. Ook de foto nr. 3 is een lekker sterk beeld en typisch voor Doel.
Leuk ook eens iets van de koeltorens te zien, die toch wel deel uitmaken van het nabije landschap van Doel.
Die koeltorens zijn trouwens vanaf de Euromast in Rotterdam te zien, bij een beetje helder weer.
Bedankt Willem, en inderdaad EM, die koeltorens maken essentieel deel uit van de historie van het dorpje, juist ook die kranen van #4 laten zien hoe dichtbij de overslag van containers is.
Nog een koeltorentafereel, lekker op zondagmiddag een stukje wandelen..
Doel is echt bizar vind ik. Ongelofelijk dat er nog mensen willen wonen.
Mooie serie.
Persoonlijk vind ik de foto's het mooist waar geen mensen op te zien zijn. Dat geeft helemaal zo'n verlaten gevoel.
Dank je Eelco, ik denk dat het een blijvertje is, bevalt beter dan de 16-85 en de 10-20 mis ik niet (want die twee heb ik er met de aankoop van de D7100 op ingeruild)