Scanning
Scanning
hallo! heeft iemand soms ervaring met een scanner zoals de Epson v 750 of oudere modellen Is het mogelijk het beste uit een negetief of dia te halen met zulk toestel en is het een goed alternatief voor rechtstreeks digitaal fotograferen, inzake beeldkwaliteit?
Zelf bezit ik een Canon 4200 F flatbedscanner met lade voor scannen van 35 mm film. Als met niet teveel verlangt gaat dat, maar ik zoek wat beters.
Wie kan mij zijn ervaringen terzake meedelen?
Met vriendelijke groeten aan alle Nikon-fans
Zelf bezit ik een Canon 4200 F flatbedscanner met lade voor scannen van 35 mm film. Als met niet teveel verlangt gaat dat, maar ik zoek wat beters.
Wie kan mij zijn ervaringen terzake meedelen?
Met vriendelijke groeten aan alle Nikon-fans
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Een beetje te kort door de bocht. Wel wat betreft gebruik van een (consumenten)flatbedscanner maar bij gebruik van een speciale negatief/diascanner (heeft Nikon ook in het programma) zijn wel degelijk goede resultaten te behalen.paparazzi schreef:'t Blijft bagger wat er uit 'n scanner komt.
Kijk hier maar eens naar de werkwijze en de foto's van forumlid Frederix http://www.fotosvanfred.nl/algemeen/werkwijze.html
Ik heb A3-prints gezien van gescande dia's die er prima uitzagen, het kan dus wel maar tegen een prijs (ik geloof € 695 voor een knappe Nikon-scanner).
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
proef op de som
Ik zou zeggen neem de proef op de som, neem een negatief van jezelf, laat 'm bij een medeclublid die een echte dia/negatief scanner heeft inscannen en kijk of hij door Shutterstock heen komt.
Ik denk dat de resultaten mee zullen vallen.
Groetjes George
Ik denk dat de resultaten mee zullen vallen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Frans
- Clublid
- Contacteer:
Ik zou inderdaad de flatbedscanners links laten liggen
Zelf gebruik ik al jaren een negatief/dia scanner van Nikon, de Coolscan IV ED, en ben zeer tevreden met de resultaten. Oordeel zelf op mijn website, alle dia's zijn ingescand
Maar het gaat er uiteindelijk om hoe kritisch je zelf bent, de een wil alleen de topkwaliteit uit een professionele trommelscanner en de ander is tevreden met een scan uit de flatbedscanner. Voor degene die ertussenin wil gaan zitten is er de negatief/diascanner.
Groeten Frans
Zelf gebruik ik al jaren een negatief/dia scanner van Nikon, de Coolscan IV ED, en ben zeer tevreden met de resultaten. Oordeel zelf op mijn website, alle dia's zijn ingescand
Maar het gaat er uiteindelijk om hoe kritisch je zelf bent, de een wil alleen de topkwaliteit uit een professionele trommelscanner en de ander is tevreden met een scan uit de flatbedscanner. Voor degene die ertussenin wil gaan zitten is er de negatief/diascanner.
Groeten Frans
-
- Clublid
heel heel erg mooi
Frans ik heb jouw website bekeken.
Fantastisch, geweldige foto's, mooie kleuren, lekker scherp.
Mijn complimenten.
Volgens mij kan je de hele serie zo op Shutterstock zetten, kom je met vlag en wimpel door de ballatage commissie heen
Van mij mag je hier op het forum ook wel wat plaatjes plaatsen
Groetjes George
Fantastisch, geweldige foto's, mooie kleuren, lekker scherp.
Mijn complimenten.
Volgens mij kan je de hele serie zo op Shutterstock zetten, kom je met vlag en wimpel door de ballatage commissie heen

Van mij mag je hier op het forum ook wel wat plaatjes plaatsen

Groetjes George

-
- Clublid
Ben benieuwd
Maar zo zijn de foto's top, dat moet je toegeven P.
Groetjes George

Maar zo zijn de foto's top, dat moet je toegeven P.

Groetjes George