Ervaring telelens AF 70-300/4.0-5.6 G
Ervaring telelens AF 70-300/4.0-5.6 G
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de
Nikkor AF 70-300/4.0-5.6 G telelens?
Ik weet dat hij relatief goedkoop is, maar ik vraag me af welke kwaliteit ik ervoor terug kan verwachten.
Nikkor AF 70-300/4.0-5.6 G telelens?
Ik weet dat hij relatief goedkoop is, maar ik vraag me af welke kwaliteit ik ervoor terug kan verwachten.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... .php?t=477
ik heb hem zelf ook voor mooi weer is het een prima lens.
ik heb hem zelf ook voor mooi weer is het een prima lens.
Deze lens zat o.a. als kit objectief bij de D70. De kwaliteit is niet echt slecht te noemen, maar de constructie verdiend zeker geen schoonheids prijs, het is een plastic ratel bakkie.
Houd het objectief vast aan de onderzijde en draai vervolgens aan de scherpstelring, en luistert naar het geratel.
Ik ben teug geweest naar de winkel van aanschaf, ik dacht dat kan niet bij een Nikon objectief…een fabricage foutje misschien… de verkoper heeft vier dozen uitgepakt, en alle objectieven vertoonde het zelfde. De verkoper een Nikon fan in hart en nieren sprak er schande van dat Nikon zulke troep op de markt durf te zetten, en dat om te kunnen concurreren met b.v. Sigma, deze lens mag geen eens in de schaduw staan van Sigma of een ander witmerk…. Let wel, de woorden van de verkoper….Niet dat jullie mij hierop gaan afrekenen ha ha ha.
Maar even terug komen op je vraag, leuk voor erbij verwacht geen hoogstandjes, en in de 300mm stand is een statief een aanrader…eigenlijk een verplichting.
O ja…ga niet met een druppeltje olie het objectief te lijf, de autofocus word dan wel heel erg traag (volgens zeggen)
Houd het objectief vast aan de onderzijde en draai vervolgens aan de scherpstelring, en luistert naar het geratel.
Ik ben teug geweest naar de winkel van aanschaf, ik dacht dat kan niet bij een Nikon objectief…een fabricage foutje misschien… de verkoper heeft vier dozen uitgepakt, en alle objectieven vertoonde het zelfde. De verkoper een Nikon fan in hart en nieren sprak er schande van dat Nikon zulke troep op de markt durf te zetten, en dat om te kunnen concurreren met b.v. Sigma, deze lens mag geen eens in de schaduw staan van Sigma of een ander witmerk…. Let wel, de woorden van de verkoper….Niet dat jullie mij hierop gaan afrekenen ha ha ha.
Maar even terug komen op je vraag, leuk voor erbij verwacht geen hoogstandjes, en in de 300mm stand is een statief een aanrader…eigenlijk een verplichting.
O ja…ga niet met een druppeltje olie het objectief te lijf, de autofocus word dan wel heel erg traag (volgens zeggen)
Ik heb hem vandaag binnen gehad!
Hij doet het netjes, ik hoor totaal geen bijgeluiden. Ik heb snel even wat foto's van m'n hond gemaakt.
Ze staan (helaas ja) op mijn msn space. Gewoon automatisch, snel geschoten. Op zich best netjes vind ik.
http://spaces.msn.com/dirk-space/Person ... 02_owner=1
ff kopieren plakken denk...
Hij doet het netjes, ik hoor totaal geen bijgeluiden. Ik heb snel even wat foto's van m'n hond gemaakt.
Ze staan (helaas ja) op mijn msn space. Gewoon automatisch, snel geschoten. Op zich best netjes vind ik.
http://spaces.msn.com/dirk-space/Person ... 02_owner=1
ff kopieren plakken denk...
Afgelopen weekend een aantal foto's met de 70-300 gemaakt bij een voetbalwedstrijd. Er zijn vast en zeker veel betere lenzen maar valt hij me niet tegen. Toch wel scherpe foto's. Moet er nog wel flink mee oefenen, valt niet mee om er goed mee te werken. Zeker niet bij die druk bewegende voetballers. Ik ben zo'n bereik ook niet gewend, misschien vandaar. Vond het moeilijk om het juiste moment te kiezen bij voorzetten b.v. Ik voetbal zelf ook nog, dus voel wel een beetje aan wat er gebeuren gaat, maar zeker bij flink inzoomen is het toch lastig mikken. Maar goed, oefening baart kunst tenslotte. Was wel mooi helder weer trouwens.