Bericht
door Redblockman » ma aug 04 2014 1:08 pm
Ik vind het algheel een leuke set platen, vooral foto 3 en 7 vind ik mooie platen!
Dan ga ik nu toch even wat puntjes aanstippen die het naar mijn mening waard zijn om in het vervolg in gedachten te houden.
Foto 1:
Deze had ik een fractie ruimer gepakt aan de rechterkant, je knipt hier net wel of net nier een puntje van het winkeltje af. Ook lijkt de foto iets flets. Voor de rest leuk tafereel met een blauwe fiets bij een blauw winkeltje. Je lucht partij lijkt ook erg licht.
Foto 2:
De foto is erg vol maar wel met dimensie. Mooie kleuren, goede balans in de belichting.
Foto 3:
Duidelijk mijn favoriet fijne plaat om naar te kijken. Enige punt wat ik hier kan vinden is: Ik zou de toren rechts uit het midden hebben gezet en niet links uit het midden, zo creeer je meer "ruimte" voor de openstaande deuren. Dat is misschien iets meer uitnodigend.
Foto 4:
Leuk zelf portret! Nee zonder gekheid ook weer een fijne plaat van een leuk tafereel. Enige wat ik hier van kan zeggen misschien had de plaat meer diepte gekregen als je deze met een polarisatie filter geschoten had zodat je iets de winkel inkijkt, inplaats van dat je de auto's en de fotograaf aan de andere kant van de straat ziet staan.
Foto 5:
Erg druk en vol, voor mij de minst spannende plaat uit de serie. Ik krijg er door de volheid van het geheel een lichtelijk benauwd gevoel van, al zal je wanneer je deze plaat ruimer kadert een stuk van het verhaal van het overgroeide trapje kwijtraken.
Foto 6:
Tikje duister en onheilspellend, maar dat mag ik wel. Krijg wel het gevoel dat je horizon scheef staat, en je onderwerp is erg centraal genomen.
Foto 7:
Fijne compositie!, krijg alleen het gevoel net als bij foto 1 dat de foto mogelijk iets overbelicht is en daarom contrast en dus kracht verliest! Ook mits mogelijk is het het misschien waard om een volgende keer bij een dergelijk tafereel te proberen de dame die nog net links in beeld is niet vast te leggen. Danwel door anders te kaderen danwel door even te wachten tot ze door loopt.
Nogmaals dit is niet bedoelt om de poten onder je werk uit te zagen, maar puur om puntjes aan te dragen waar je misschien wat mee kan om jezelf te verbeteren. Oehs en ahs zijn altijd leuk, maar je leert er niet zo veel van.