Welke zoom objectief?...
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Welke zoom objectief?...
Goededag,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie zoom objectief.
er zijn alleen zo veel in allerlei prijs classes wil er een vanaf 16mm of 18mm ben winkels afgestruind maar kom er maar niet uit.
Wil hem gebruiken om vakanties en kinderen te fotograferen zo dat ik op die momenten niet door het wisselen van mijn objectief 'het' moment mis.
Heeft een van jullie iets wat aan geraden kan worden?
Alvast bedankt!
Anne
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie zoom objectief.
er zijn alleen zo veel in allerlei prijs classes wil er een vanaf 16mm of 18mm ben winkels afgestruind maar kom er maar niet uit.
Wil hem gebruiken om vakanties en kinderen te fotograferen zo dat ik op die momenten niet door het wisselen van mijn objectief 'het' moment mis.
Heeft een van jullie iets wat aan geraden kan worden?
Alvast bedankt!
Anne
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Re: Welke zoom objectief?...
Misschien is dit dan een mooie oplossing voor je. Een AF-S 18-200/3.5-5.6G VR II 18-200.
Gebruikt maar van een zeer betrouwbaar adres. http://www.nikonservice.nl/shop/product ... 6b2e45785a.
Gebruikt maar van een zeer betrouwbaar adres. http://www.nikonservice.nl/shop/product ... 6b2e45785a.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
Ik ben tevreden met mijn Tamron 18-200mm f/3.5-6.3.
Voor €170 heb je een leuke zoomobjectief: http://www.fotosemeins.nl/index.php/cat ... AgfP8P8HAQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor €170 heb je een leuke zoomobjectief: http://www.fotosemeins.nl/index.php/cat ... AgfP8P8HAQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon D3000, D5200, Nikon D50, Tamron AF 18-200mm, Nikkor 50mm 1:1:8 D, Nikkor AF-S DX 18-140 mm f/3.5-5.6G ED VR
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste Anne,
Welkom.
Het is lastig om iets aan te geven zonder te weten welke kamera (en.of anderelnezen) je bezit, laat staan wat jij mooi vindt.
Bedenk de algemene stelregels
-iedere lens is een comproinis
-meer zoom betekent meer problemen en/of kosten.
Een algemene lens die veel op Nikon DX kamera's gezet wordt is de Nikon 18-105 DX lens.
Bij een kamera wordt vaak de zgn. kitlens 18-55 aangeboden (ik geef toe een body-cap is iets goedkoper) maar je raakt er snel op uitgekeken.
Groeten, Gijs
Welkom.
Het is lastig om iets aan te geven zonder te weten welke kamera (en.of anderelnezen) je bezit, laat staan wat jij mooi vindt.
Bedenk de algemene stelregels
-iedere lens is een comproinis
-meer zoom betekent meer problemen en/of kosten.
Een algemene lens die veel op Nikon DX kamera's gezet wordt is de Nikon 18-105 DX lens.
Bij een kamera wordt vaak de zgn. kitlens 18-55 aangeboden (ik geef toe een body-cap is iets goedkoper) maar je raakt er snel op uitgekeken.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Forumlid
Hoi Allen,
Ik heb een Nikon 5200 en heb alleen een standeraart lens
Had eerst een 'kuch' Canon waar ik wel wat lenzen voor had maar die ben ik nu dus allemaal kwijt.
Het lastige vind ik van een zoom is dat de foto er achteruit kan gaan aan gezien ik nogal kritisch kan zijn.
Maar zie het voorlopig ook niet zitten om steeds van lens te moeten wisselen zou daarnaast al helemaal niet weten welke ik dan moet aan schaffen als ik vaste brandpunten neem....
Ik heb een Nikon 5200 en heb alleen een standeraart lens
Had eerst een 'kuch' Canon waar ik wel wat lenzen voor had maar die ben ik nu dus allemaal kwijt.
Het lastige vind ik van een zoom is dat de foto er achteruit kan gaan aan gezien ik nogal kritisch kan zijn.
Maar zie het voorlopig ook niet zitten om steeds van lens te moeten wisselen zou daarnaast al helemaal niet weten welke ik dan moet aan schaffen als ik vaste brandpunten neem....
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Aan je wensen te lezen kan ik je ook de 18-200 aanbevelen. Hier erg veel plezier aan beleeft. Zolang er genoeg licht is heb je hier een voortreffelijke lens aan.
Aangezien ik ook nogal eens in het bos kwam en in wat donkere situaties voldeed de lens niet meer aan mijn wensen.
Voordeel is dat je een groot bereik hebt en dus niet van lens hoeft te wisselen.
Groeten,
Eelco
Aangezien ik ook nogal eens in het bos kwam en in wat donkere situaties voldeed de lens niet meer aan mijn wensen.
Voordeel is dat je een groot bereik hebt en dus niet van lens hoeft te wisselen.
Groeten,
Eelco
-
- Forumlid
Dank voor de reacties tot nu toe!
Wat vinden jullie?..
Gaat de kwaliteit van de foto erg achter uit door zoon zoomlens?
Wat vinden jullie?..
Gaat de kwaliteit van de foto erg achter uit door zoon zoomlens?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Om de ultieme kwaliteit op foto gebied te bereiken moet je aan een veelvoud van voorwaarden voldoen.
Naast vele andere technische kanten is dan te denken aan een lens met een vast brandpunt.
Maar voor het gros van de foto's is een goede zoomlens echt afdoende.
Velen zien zelfs het verschil niet eens.
Naast vele andere technische kanten is dan te denken aan een lens met een vast brandpunt.
Maar voor het gros van de foto's is een goede zoomlens echt afdoende.
Velen zien zelfs het verschil niet eens.
Ook gekeken naar de Tamron SP17-50 f/2.8 (non vc)? Niet al te prijzig (vind ik) en best lekker scherp. Of zoek je een lens die nog verder zoomt?
-
- Forumlid
Beste Faiz
Het liefst heb ik een 16of 18 mm tot minimaal 150mm. Alleen als dat betekend dat de scherpte erg achter uit gaat zet mij dat opnieuw aan het denken of dat wel een verstandige keuze is.
Ik ben nogal kritisch op mijn fotos wil geen spijt hebben van mijn aankoop.
Ik ga u optie nu even bekijken.
dank.
Anne
Het liefst heb ik een 16of 18 mm tot minimaal 150mm. Alleen als dat betekend dat de scherpte erg achter uit gaat zet mij dat opnieuw aan het denken of dat wel een verstandige keuze is.
Ik ben nogal kritisch op mijn fotos wil geen spijt hebben van mijn aankoop.
Ik ga u optie nu even bekijken.
dank.
Anne
Beste Anne,
Laten we eerst beginnen dat je "je" tegen u mag zeggen
Houdt er rekening mee dat je qua lichtsterkte ietsjes inlevert met een all-in-one zoom (je gaf aan kritisch te zijn). Om die reden heb ik een 17-50 f/2.8 voor dagelijks (heeft tijdens de laatste vakantie vast op de camera gezeten) en als ik echt in moet zoomen pak ik de 70-200 f/2.8, een super lens voor portretten.
Succes met het wikken en wegen
Laten we eerst beginnen dat je "je" tegen u mag zeggen

Houdt er rekening mee dat je qua lichtsterkte ietsjes inlevert met een all-in-one zoom (je gaf aan kritisch te zijn). Om die reden heb ik een 17-50 f/2.8 voor dagelijks (heeft tijdens de laatste vakantie vast op de camera gezeten) en als ik echt in moet zoomen pak ik de 70-200 f/2.8, een super lens voor portretten.
Succes met het wikken en wegen

-
- Forumlid
Nikkor lenzen voor DX is de volgorde in kwaliteit zowel bouw als scherpte de 16-85mm, daarna de 18-105mm, en daarna de 18-200mm. Je hebt dan geen snelle lenzen, de diafragma is niet kleiner als f/3.5 bij minimaal zoom en f/5.6 bij maximaal zoom.
Een snelle (lichtsterke) lens: Sigma 17-50mm f/2.8 (heeft stabilisatie) of Tamron 17-50 f/2.8 (geen stabilisatie). Natuurlijk kun je ook de Nikkor 17-55mm f/2.8 (geen stabilisatie) nemen, maar daar betaal je behoorlijk meer voor.
Een snelle (lichtsterke) lens: Sigma 17-50mm f/2.8 (heeft stabilisatie) of Tamron 17-50 f/2.8 (geen stabilisatie). Natuurlijk kun je ook de Nikkor 17-55mm f/2.8 (geen stabilisatie) nemen, maar daar betaal je behoorlijk meer voor.
Die is er in 2 versies: mét stabilisatei (VC) en zonder.M@rcel schreef:Tamron 17-50 f/2.8 (geen stabilisatie).
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
Precies, en die zonder VC (= zonder stabilisatie) schijnt beter (scherper) te zijn dan met VC (ik denk dat M@rcel daarom de lens zonder stabilisatie heeft opgenoemd)jfbat schreef:Die is er in 2 versies: mét stabilisatei (VC) en zonder.M@rcel schreef:Tamron 17-50 f/2.8 (geen stabilisatie).
-
- Forumlid
Correct en dank voor de aanvulling! Daar had ik duidelijker in kunnen zijn.Faiz schreef:Precies, en die zonder VC (= zonder stabilisatie) schijnt beter (scherper) te zijn dan met VC (ik denk dat M@rcel daarom de lens zonder stabilisatie heeft opgenoemd)