Slepen met spullen
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Slepen met spullen
Liebe Nikonleute,
Nou moet ik binnenkort ergens een hele dag een manifestatie fotograferen.
En ik ben een spullenman.
Sommige Kerels hier treden de Taak tegemoet met één Nikkormat en één prime met vorkje; the naked photographer, zeg maar, en ze maken de prachtigste foto's, maar ik heb veel spulletjes.
Twee body's, lensje hier, lensje daar, filters, kappen, flitsers, doosjes met geheugen en batterijen, statief, monopod, etc. En dan rook ik nog niet eens.
Hoe nemen jullie die spullen nou allemaal mee? Jasje met veel zakken? Ergens een safe plekje zoeken en dat als depot gebruiken? Tas om je buik of op je rug?
Iemand goeie tips?
Jaap
Nou moet ik binnenkort ergens een hele dag een manifestatie fotograferen.
En ik ben een spullenman.
Sommige Kerels hier treden de Taak tegemoet met één Nikkormat en één prime met vorkje; the naked photographer, zeg maar, en ze maken de prachtigste foto's, maar ik heb veel spulletjes.
Twee body's, lensje hier, lensje daar, filters, kappen, flitsers, doosjes met geheugen en batterijen, statief, monopod, etc. En dan rook ik nog niet eens.
Hoe nemen jullie die spullen nou allemaal mee? Jasje met veel zakken? Ergens een safe plekje zoeken en dat als depot gebruiken? Tas om je buik of op je rug?
Iemand goeie tips?
Jaap
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
info
Beste Jaap, wat is het voor manifestatie en is het binnen of buiten enz.
Graag wat meer info.
Groetjes George
Graag wat meer info.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- EelcoD7100
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Jaap, wij hebben een aardig voorraadje fototassen in de kast, zodat wij zo kunnen pakken wat we nodig hebben (lowepro stealth reporter, toploader 75AW, Nikon "the that" Slingshot van Lowepro)
Als je veel stukken moet lopen is de Slingshot erg handig, Stealth reporter gebruiken we veel voor bruidsreportage's.
We zijn toch allemaal heel zuinig op onze spullen, dus... sjouwen sjouwen en nog eens sjouwen.. :mrgreen:
En ja, eigenlijk gaat alles mee.
is ook erg makkelijk als je met z'n tweetjes bent...
Groetjes Eelco & Monique
Als je veel stukken moet lopen is de Slingshot erg handig, Stealth reporter gebruiken we veel voor bruidsreportage's.
We zijn toch allemaal heel zuinig op onze spullen, dus... sjouwen sjouwen en nog eens sjouwen.. :mrgreen:
En ja, eigenlijk gaat alles mee.

Groetjes Eelco & Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp
- ton
- Forumlid
Dag Jaap ,
ik heb een goede rug tas ja ik zeg rug tas ,het is geen zak ,
ik heb een Delsey pro en daar zit alles in wat ik nodig heb zelfs ,
een laptop kan mee , en mocht het gaan regenen dan trek ik de regen hoes er over heen , die zit onderin rits open en hij zit in een tel ,
je komt ze niet veel tegen maar ik ben er zeer tevreden over ,
ik heb hem verleden jaar in roermond gekocht ,
het is met alle spullen best een gewicht maar als hij op mijn rug zit ,
voel je dat haast niet en je heb je handen vrij .
Groeten Ton .
ik heb een goede rug tas ja ik zeg rug tas ,het is geen zak ,
ik heb een Delsey pro en daar zit alles in wat ik nodig heb zelfs ,
een laptop kan mee , en mocht het gaan regenen dan trek ik de regen hoes er over heen , die zit onderin rits open en hij zit in een tel ,
je komt ze niet veel tegen maar ik ben er zeer tevreden over ,
ik heb hem verleden jaar in roermond gekocht ,
het is met alle spullen best een gewicht maar als hij op mijn rug zit ,
voel je dat haast niet en je heb je handen vrij .
Groeten Ton .
Groeten Ton .
- Jaap Driest
- Forumlid
- Contacteer:
Ja, maar grote tassen en karren zijn handig om de spullen ter plekke te krijgen. Maar ik zie mezelf nog niet met grote rugzak op in een symposiumzaal tussen de mensen door wurmen.
Ik denk aan iets kleiners.
Ja maar wat dan?
minder spullen meenemen. Een echte vent doet het met één lens.
Ik denk aan iets kleiners.
Ja maar wat dan?
minder spullen meenemen. Een echte vent doet het met één lens.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Als ik veel spullen mee wil nemen gebruik ik vaak mijn Shoulder Harness van Lowepro. Door het sliplock systeem kan ik aan de riem extra lenstassen bevestigen.
Qua tassen is de Slingshot serie erg gemakkelijk. Ik heb zelf de 200 AW.
Ik probeer altijd zo economisch mogelijk te werk te gaan. Wat voor foto's moet je maken en welke objectieven zijn dan het meest geschikt voor een goed resultaat.
Ik heb ook wel eens alles meegesleept en bij thuiskomst bleek dan vaak dat ik maar twee of drie objectieven gebruikt had.
Dit is overigens dat Shoulder Harness van Lowepro:

Qua tassen is de Slingshot serie erg gemakkelijk. Ik heb zelf de 200 AW.
Ik probeer altijd zo economisch mogelijk te werk te gaan. Wat voor foto's moet je maken en welke objectieven zijn dan het meest geschikt voor een goed resultaat.
Ik heb ook wel eens alles meegesleept en bij thuiskomst bleek dan vaak dat ik maar twee of drie objectieven gebruikt had.

Dit is overigens dat Shoulder Harness van Lowepro:

The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Als ik een boel spullen meeneem dan gaat dat mee in mijn Lowepro Photo Trekker Classic. Wat daar in gaat? Heel veel.
In Amersfoort heb je me er mee zien lopen, toen zat dit er in:
D200 met grip en 17-55, D40 met 18-55, SB-800, SB-800, 70-200 VR, paraplu (weliswaar eentje die kort opvouwt, zodat hij bij mijn 70-200 in hetzelfde vak past) 24-70, 10,5 mm, meer reserve batterijen dan ik nodig had, 2 fotorolletjes, voetjes en diffusers voor de flitsers, pola filter, handleidingen voor een flitser en twee camera's (stom genoeg niet de handleiding van de D40, maar van de FG-20, die ik in Amsterdam bij me had, vandaar ook nog die fotorolletjes), een blaasbalg, een artic butterfly (in driedubbele verpakking), autopapieren, drie kladblokjes, twee rolletjes snoep (perpmunt, stophoest), twee doosjes met geheugenkaartjes.
Waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten.
Als ik echt zorgvuldig stouw dan past er ook nog wel een pakje boterhammen bij in, twee appels, twee halve liters fris en een regenjas (die laatste wel strak opgevouwen) en een zak snoep. Zo heb ik er wel mee rondgelopen.
Nadeel van zo'n pakket is dat je er niet mee in iedere willekeurige wc past. Voordeel is dat je de tas rustig buiten de wc kunt laten staan, niemand pakt zo'n tas even nonchalant op.
Nadeel is dat er geen statief in de tas past, die kan er alleen maar onder gebonden worden. Mijn 300-800 past er ook niet in....
Natuurlijk hoef je niet altijd alles mee te nemen (zonder twee hutkoffers gaat dat mij ook niet lukken), vandaar dat ik me ook nog wel eens bezondig aan een van mijn twee kleinere rugtassen of zelfs een schoudertas waar alleen maar een camera met een kleine lens in past. Ligt gewoon een beetje aan de situatie.
D200 met grip en 17-55, D40 met 18-55, SB-800, SB-800, 70-200 VR, paraplu (weliswaar eentje die kort opvouwt, zodat hij bij mijn 70-200 in hetzelfde vak past) 24-70, 10,5 mm, meer reserve batterijen dan ik nodig had, 2 fotorolletjes, voetjes en diffusers voor de flitsers, pola filter, handleidingen voor een flitser en twee camera's (stom genoeg niet de handleiding van de D40, maar van de FG-20, die ik in Amsterdam bij me had, vandaar ook nog die fotorolletjes), een blaasbalg, een artic butterfly (in driedubbele verpakking), autopapieren, drie kladblokjes, twee rolletjes snoep (perpmunt, stophoest), twee doosjes met geheugenkaartjes.
Als ik echt zorgvuldig stouw dan past er ook nog wel een pakje boterhammen bij in, twee appels, twee halve liters fris en een regenjas (die laatste wel strak opgevouwen) en een zak snoep. Zo heb ik er wel mee rondgelopen.
Nadeel van zo'n pakket is dat je er niet mee in iedere willekeurige wc past. Voordeel is dat je de tas rustig buiten de wc kunt laten staan, niemand pakt zo'n tas even nonchalant op.
Nadeel is dat er geen statief in de tas past, die kan er alleen maar onder gebonden worden. Mijn 300-800 past er ook niet in....
Natuurlijk hoef je niet altijd alles mee te nemen (zonder twee hutkoffers gaat dat mij ook niet lukken), vandaar dat ik me ook nog wel eens bezondig aan een van mijn twee kleinere rugtassen of zelfs een schoudertas waar alleen maar een camera met een kleine lens in past. Ligt gewoon een beetje aan de situatie.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
-
- Moderator
- Contacteer:
Roelof schreef:Als ik een boel spullen meeneem dan gaat dat mee in mijn Lowepro Photo Trekker Classic. Wat daar in gaat? Heel veel.

@Riemke: Stoer geval dat Shoulder Harness!
@Roelof: Serieuze hoeveelheid spullen
Ook nog ergens plek voor de laptop en backup harde schijf?
Voor mijn fotospullen heb ik een tijd terug op marktplaats een zwarte Nikon tas gevonden (die met zilvergrijze binnenvoering, de officiele naam ben ik kwijt).
De F75 met grip en wat lenzen, rolletjes, schoonmaakdingen etc passen er prima in. Nu met de F100 met grip en objectief past het allemaal net iets minder goed, en is het wat proppen. Meestal heb ik de camera ook gewoon om de nek hangen, of voor mijn ogen op zoek naar wat moois
Meestal zet ik dan ook mijn 28-200 erop om veel situaties de baas te kunnen.
@Roelof: Serieuze hoeveelheid spullen

Voor mijn fotospullen heb ik een tijd terug op marktplaats een zwarte Nikon tas gevonden (die met zilvergrijze binnenvoering, de officiele naam ben ik kwijt).
De F75 met grip en wat lenzen, rolletjes, schoonmaakdingen etc passen er prima in. Nu met de F100 met grip en objectief past het allemaal net iets minder goed, en is het wat proppen. Meestal heb ik de camera ook gewoon om de nek hangen, of voor mijn ogen op zoek naar wat moois

Meestal zet ik dan ook mijn 28-200 erop om veel situaties de baas te kunnen.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Wienand,
Een backup harde schijf past wel op de plaats van de regenjas, dat zou geen probleem zijn. Een laptop wil niet in mijn tas. Ik sleep ook veel te veel met mijn laptop zonder camera om dat praktisch te maken. Bovendien zijn mijn fototochten niet van dien aard dat een laptop toegevoegde waarde zou hebben.
Een backup harde schijf past wel op de plaats van de regenjas, dat zou geen probleem zijn. Een laptop wil niet in mijn tas. Ik sleep ook veel te veel met mijn laptop zonder camera om dat praktisch te maken. Bovendien zijn mijn fototochten niet van dien aard dat een laptop toegevoegde waarde zou hebben.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.