Beelitz-Heilstätten (analoog en Urbex)

Plaats reactie
strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Beelitz-Heilstätten (analoog en Urbex)

Bericht door strangeartefact » wo aug 20 2014 12:56 pm

1:
Afbeelding

2:
Afbeelding

3:
Afbeelding

4:
Afbeelding

5:
Afbeelding

6:
Afbeelding

7:
Afbeelding

8:
Afbeelding

Hele serie staat hier:
http://peterzeedijk.wordpress.com/2014/ ... y-expired/

Beelitz-Heilstätten, een verlaten ziekenhuis complex vlakbij Berlijn. Ik bezocht dit in mei dit jaar. Naast mijn net aangeschaftte E-M10 had ik mijn F100 mee. Super locatie.
Helaas was de film erg over datum en slecht bewaard. Ik had enkel Ektar 100(vers) en nog T-Max bij me maar keuze was kleur dus de portra en 400 ivm licht omstandigheden. Ow had ik maar verse 400 asa kleurfilm meegenomen ;).
Alle foto's gemaakt met mijn F100 + 50mm 1.4 AF-S. Kodak portra 400 nc. Hema heeft de negatieven ontwikkeld en ik heb deze digitaal gemaakt met mijn Coolscan LS-40. Via PS CC de foto's zo natuur getrouw gemaakt als nog kon.
Dit zal niet iederen smaken, misschien de analoog liefhebbers meer dan de digi mannen en vrouwen hier. Doch hoop ik dat het de moeite van het kijken waard was, reacties en feedback altijd welkom!

mvg, Peter
Bijna leeg hier....

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Re: Beelitz-Heilstätten (analoog en Urbex)

Bericht door Frankie » zo aug 24 2014 8:33 pm

Nul reacties... je stijl vindt soms weinig weerklank. Het sterkst aan deze serie vind ik (juist) de kleurcombi (blauw-roze). Minder vind ik de wisselende afwerking (aanwezigheid van ruis). Nummer twee favoriet en meteen ook heel herkenbaar SA.

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » zo aug 24 2014 10:03 pm

Dramatisch slecht rolletje. Ik heb de nodige moeite gehad wat van de scans te maken. Vandaag scande ik verse superia 200, hoe fik amper wat aan te doen na scan. Ach, deze serie. Mij persoonlijk is het leuk te kijken, was een geweldige ervaring daar nml. De digi van die plek zijn heel anders en zouden miss meer reactie opleveren. Maar goed, plaats deze juist omdat het anders is dan wat ik hier normaal zie. Bedankt voor je tijd Frank!
Bijna leeg hier....

pveenstra
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door pveenstra » zo aug 24 2014 10:16 pm

Mooie serie met geweldige kleuren. Goed om te zien dat urbex fraaie beelden kan opleveren zonder doorgeschoten tonemapping.
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

Plaats reactie

Terug naar “Analoog”