Hoi allemaal, dank voor jullie reacties!
@Erpeewee: Dank voor je complimenten!
Foto 1 is een kwestie van 'pas achteraf dat zien' omdat er rechts van haar een kozijn zit (we hadden heel weinig ruimte).
Foto 7 snap ik wat je bedoeld, al vind ik het 'in de ruimte staan' ook wel wat hebben eigenlijk.
@skyfox: Dank!
Natuurlijk mag je puntjes noemen, graag zelfs!
Foto 7 die je aankijkt (niet volledig, maar wel met die feel) heb ik ook hoor; wat ik hier heb geplaatst is een 'dwarsdoorsnede' van de serie.
Dit is de 'kijkt mij aan' versie:
En van foto 11 met iets meer oog, die heb ik ook
@Willem: Dank voor je bericht!
Foto 11 sprong er voor mij vanaf het begin al uit inderdaad...
@djunclesam: Bedankt! Je hebt het al wel eens gezegd, maar heb nog steeds geen idee hoe/wat en ik vind het ook nogal 'iets' om te doen.
Ik ben al wel 'werkveld' wat aan het uitbreiden (nog meer? yup)
Ik ben altijd al van de 'sterke' platen, en dan valt dit inderdaad wat meer op; al zijn alle gezichten ook verzacht hoor.
Het is goed dat je hierover reageert, ik zal er ook eens een paar bewerken volgens jouw workflow en zien wat dat doet.
Het model heeft inderdaad een wat meer aanwezige beharing op de kin, dat weet ze en vindt ze best; hier zie je ook wat de D7100 qua details doet...
Foto 1 is inderdaad heerlijk, was echt een 'caught in the act' moment want toen was ze nog wat aan het 'opwarmen'.
@Claudie: Bedankt voor je bericht!
Ik neem aan dat foto 7 voor jou niet in de smaak valt? Dat mag natuurlijk! Het model wilde juist dit ook van zichzelf zien; ze is - samen met mij - nog aan het zoeken hoe ze zichzelf wel en niet wil zien.
De achtergrond is gewoon behang bij ons op de sportschool; er zijn vele ruimtes met elk weer eigen behang en met de juiste afstand tot de achtergrond en het juiste diafragma/belichting past het mooi bijelkaar zo.
@josti: Dank voor je bericht!
De blik van 5 is inderdaad voortreffelijk.
@jan: De haartjes hebben ondertussen mijn aandacht; al heb ik het model zelf er - nog - niet over gehoord (maar ik ga wel even experimenteren nog).
Ik snap je punt over foto 4, had ik niet als idee bedacht (maar er volgen nog meer shoots dus wie weet).
De Flickr-link is niet zo slim van mij; moet ik nog even aanpassen.