Is het Nikon View Pro of View 6.2 of View NX

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Silvervloot

Is het Nikon View Pro of View 6.2 of View NX

Bericht door Silvervloot » za okt 27 2007 1:08 am

Op enkele plaatsen lees ik verschillende benamingen als opvolger voor het Picture Project progamma.
Het gaat om Nikon View Pro, of Nikon View 6.2. etc. of Nikon View NX.
Zijn dit 3 gelijksoortige oplossingen voor archivering. Wie wil er meer over zeggen..., meer specificeren en wat is de laatste versie voor "Archivering".

Met dank Peter

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » za okt 27 2007 6:59 am

Op deze pagina vindt je alle actuele software versies van Nikon:

de link wordt veel te lang;

ga naar de site van Nikon NL
klik op support
zoek op software
klik op het tabblad software download
klik op een driehoekje van date, zodat de nieuwste berichten boven aan staan.
klik op Actuele versies van software.

antwoord:
Nikon View is de voorloper van PictureProject.
View NX 1.0 is dus iets anders

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » za okt 27 2007 8:24 am

een alternatief archief programma voor foto's is picassa van google dit programma kan je foto's per datum (van het maken respectievelijk oploaden naar de pc sorteren. maar wat is er mis aan een goede structuur op je pc door het zelf te doen?

Voorbeelden zijn er legio, zelf noem ik de mappen als volgt

Vakantie XXXX (naam van het land/ stad/dorp ) DD-MM-JJJJ - DD - MM - JJJJ en daarbinnen plaats ik de foto's op volgorde , als je heel fanatiek bent kan je nog sub mappen maken met daarin de namen van de steden of dorpen waar je bent geweest en daarin dan (uit het grote geheel) de foto's naar toe verplaatsen voorbeeld van een map structuur zou kunnen zijn:

- Vakantiefoto's (hoofdmap)
-- 2007
---Griekenland Kreta
----Agios Nikalous
----Chersonisos
----Heraklion
----Santorini

etc ..

ik advieseer trouwens iedereen om de data (documenten / foto's / mp3 (4) etc niet op de c:\ schijf te zetten mar liefst op een andere harde schijf of anders op een twede partitie en nog beter ook meteen op een externe harde schijf

dit onder het motto

better safe than sorry

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Is het Nikon View Pro of View 6.2 of View NX

Bericht door Jur » za okt 27 2007 12:43 pm

Silvervloot schreef:Op enkele plaatsen lees ik verschillende benamingen als opvolger voor het Picture Project progamma.
Het gaat om Nikon View Pro, of Nikon View 6.2. etc. of Nikon View NX.
Zijn dit 3 gelijksoortige oplossingen voor archivering. Wie wil er meer over zeggen..., meer specificeren en wat is de laatste versie voor "Archivering".

Met dank Peter
Nikon View 6.2.7 wordt niet langer onderhouden en ondersteunt de nieuwste Nikon camera's niet meer. Nikon View Pro was de beoogde opvolger van Nikon View, maar zal niet worden uitgebracht.
ViewNX (1.0), in combinatie met Nikon Transfer, is de actuele (gratis) opvolger van View 6.2.7.
Jur

Silvervloot

Nikon View

Bericht door Silvervloot » za okt 27 2007 2:18 pm

Hartelijk dank voor de snelle reacties. De software site van Nikon en specifiek volgens je verwijzing heb ik bekeken Hans, er staat de nodige informatie. Zover was ik nog niet geweest. D-J or DJ Boon je nummer systeem zet tot nadenken en overwegen, is op deze wijze ook een oplossing. Met Nikon View** hoopte ik een waaredevolle aanvulling te hebben op Capture NX. Lightroom zal er ook prachtig op aansluiten.
Picasa is mooi maar voor mij teveel knoppies allemaal. Mijn voorkeur om snel even iets door te lopen vind ik in ACDsee. Zo zal het altijd blijven, de 1 houdt van de moeder en de ander van de dochter of allebei.
Jur werkte het af en maakte daarmee alles duidelijk. Ik heb ViewNX opgehaald en ga het bekijken. Nogmaals dank.

Peter

Tijdens een foto expositie zei de schrijver tegen de fotograaf:"U heeft werkelijk schitterende foto's, echt heel mooi maar dat komt geloof ik omdat u een Nikon gebruikt". "Dank u wel" zei de fotograaf, "een aardig compliment. Zo vind ik uw boeken zo fantastisch zo 'to the point', ook wel logisch want ik las dat u nog een echte IBM bolletjes schrijfmachine heeft".

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jos » za okt 27 2007 9:14 pm

En die nieuwe versie bevalt mij in ieder geval uitstekend!
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”