kermis in alkmaar

Plaats reactie
pien
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

kermis in alkmaar

Bericht door pien » zo aug 31 2014 9:37 am

dit zijn wat foto's die ik op de kermis in alkmaar heb gemaakt.
het is ook voor het eerst dat ik foto's op deze manier heb gemaakt ( kermis in de avond en op Menual stand ).
en het viel niet mee om de juiste sluitertijd en de juiste diafragma te vinden om het resultaat te krijgen die ik in mij hoofd had maar moet zeggen voor de eerste keer niet verkeerd vind ik.
vanavond nog eens een rondje over de kermis lopen want er is afsluiting met vuurwerk en dat wil ik zeker ook gaan proberen om dat voor elkaar te krijgen om dat op de foto vast te leggen :) heb er al zin in.
graag jullie mening of ik een beetje op de goede weg ben.
gr paulien.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding
Een foto moet naar gekeken worden, niet over verteld worden.
Elliott Erwitt, Amerikaans fotojournalist (1928)

josti
Maandopdrachten
Maandopdrachten

Re: kermis in alkmaar

Bericht door josti » zo aug 31 2014 4:01 pm

Leuk gedaan! Geeft een sfeervol beeld van de kermis vind ik.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl

eelco
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door eelco » zo sep 07 2014 6:38 pm

Hoi Pien,

Ik weet niet welk resultaat je in gedachten had, maar deze resultaten zijn zeker goed gelukt.
Zo te zien had je het geluk dat er weinig mensen waren.

Enige nadeel bij het fotograferen van dergelijke evenementen is dat het in stedelijk gebied is en dasrom veel omgevingslicht. Dit icm de verlichting van de kermis zelf en langere sluitertijden kunnen nogal eens overbelichting geven.
Maar volgens mij heb je dit kunnen beperken.

Met name foto 3 vind ik erg goed gelukt. Lekker dynamisch en mooie effecten.
Foto 5 vind ik op zich ook erg mooi, maar was denk ik sterker geweest als je je alleen op het bewegende deel had gericht. De voorgrond vind ik nu hinderlijk aanwezig zonder meerwaarde.

Verder heb je mij nu ook op een idee gebracht om weer eens over een kermis te lopen.
Bedankt daarvoor!

Groeten,

Eelco

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » zo sep 07 2014 8:09 pm

hier nog wat vuurwerk tips
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... rk#p583745" onclick="window.open(this.href);return false;

wellicht lees je het te laat, dan maar voor de volgende keer

pien
Forumlid
Forumlid

Bericht door pien » zo sep 07 2014 11:12 pm

eelco schreef:Hoi Pien,

Ik weet niet welk resultaat je in gedachten had, maar deze resultaten zijn zeker goed gelukt.
Zo te zien had je het geluk dat er weinig mensen waren.

Enige nadeel bij het fotograferen van dergelijke evenementen is dat het in stedelijk gebied is en dasrom veel omgevingslicht. Dit icm de verlichting van de kermis zelf en langere sluitertijden kunnen nogal eens overbelichting geven.
Maar volgens mij heb je dit kunnen beperken.

Met name foto 3 vind ik erg goed gelukt. Lekker dynamisch en mooie effecten.
Foto 5 vind ik op zich ook erg mooi, maar was denk ik sterker geweest als je je alleen op het bewegende deel had gericht. De voorgrond vind ik nu hinderlijk aanwezig zonder meerwaarde.

Verder heb je mij nu ook op een idee gebracht om weer eens over een kermis te lopen.
Bedankt daarvoor!

Groeten,

Eelco
hallo eelco bedankt voor jou complimenten dat doet me toch wel even goed hoor :wink2:
heb nu 3 mooie foto's ingelijst en hangen nu aan de wand te pronken ( nr 3 nr 4 en nr 6) heb mooi zwart passe partout op maat laten maken en 3 de zelfde lijstje gehaald ( aluminium kleur ) en klaar zijn mijn eigen kunstwerkjes en een hoop leuk reactie op gehad.
volgende keer weer oefen op rond draaiende dingen bv zo iets van nr 5 of het reuzenrad ( die stond er niet ) dan wil ik proberen om het geheel helemaal rond te krijgen ( langer stuitertijd 5 sec of zo ).
graag gedaan dat ik je op een idee breng zie de foto's wel een keertje verschijnen van je en zeker bedankt voor jou tip.
gr paulien.

pien
Forumlid
Forumlid

Bericht door pien » zo sep 07 2014 11:24 pm

Peter schreef:hier nog wat vuurwerk tips
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... rk#p583745" onclick="window.open(this.href);return false;

wellicht lees je het te laat, dan maar voor de volgende keer
hallo peter bedankt voor het linkje ga het zeker aandachtig doornemen.
heb geprobeerd om foto's te maken maar het is me niet gelukt ( was ook niet eens mooi vuurwerk :mrgreen: ).
het was ook overbelicht er was 1 foto die iets leek op vuurwerk :mryellow: nu maar weer wachten op oud en nieuw :wink2:
Afbeelding
het is ook jammer dat je de mogelijkheid niet heb om meer te oefenen met vuurwerk.
08 oktober hebben we weer vuurwerk dan gaan we weer heen ( afsluiting akmaars onzet ).
gr paulien.

Plaats reactie

Terug naar “Avond- en nachtfotografie”