Een ballonetje dat danst in de wind

Plaats reactie
André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Een ballonetje dat danst in de wind

Bericht door André » wo sep 03 2014 8:14 am

Afgelopen vrijdag naar barneveld geweest om de jaarlijkse ballonfiesta vast te leggen.

Ik ben geen ster in bewerken en heb de mooiste foto's gewoon als JPG in PS geladen en maar wat aan de schuifjes gaan trekken (niveau even goed zetten, wat contrast en helderheid en hier en daar kleuren iets opgehaald. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. De 55-200 doet het in ieder geval prima op de X-T1

Oja, ik weet het, de composities zijn niet echt spannend, maar probeer van een ballon in de lucht maar eens een echt spannende foto maken.

Ballon 01
Afbeelding

Ballon 02
Afbeelding

Ballon 03
Afbeelding

Ballon 04
Afbeelding

Ballon 05
Afbeelding

Ballon 06
Afbeelding

Ballon 07
Afbeelding

Ballon 08
Afbeelding
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Gerard de Zwaan
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Een ballonetje dat danst in de wind

Bericht door Gerard de Zwaan » wo sep 03 2014 8:29 am

Mooie foto's Andre. Ik ben ook geen kampioen in de foto's naderhand te bewerken.
Nikon D3200 , Nikon D7200 met grip & Nikon F65 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm, 55-300mm AF-S DX, AF-S 35mm F/1.8G DX & AF-S 85mm 3.5.G ED VR Micro
2x SB 700, SB-24, Falcon eyes SS-150F en SS-200F En wat toebehoren voor de flitsers.

Vincent
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Vincent » wo sep 03 2014 8:50 am

Ik vind de lucht een beetje flets zo. Een knalgele ballon voor een blauwe lucht zou wat mij betreft veel kleurrijker mogen zijn.

Als je de saturatie (en eventueel de clarity/helderheid) van de lucht een beetje opschroeft dan knallen ze gelijk een stuk meer van je computerscherm...
Fin.

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » wo sep 03 2014 9:48 am

djunclesam schreef:Ik vind de lucht een beetje flets zo. Een knalgele ballon voor een blauwe lucht zou wat mij betreft veel kleurrijker mogen zijn.

Als je de saturatie (en eventueel de clarity/helderheid) van de lucht een beetje opschroeft dan knallen ze gelijk een stuk meer van je computerscherm...
Heb je helemaal gelijk in, ik vind de lucht ook flets. (Nu was de lucht ook behoorlijk somber hoor), maar ik ga eens kijken of ik met jouw tip wat kan bereiken.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Plaats reactie

Terug naar “Evenementen, Concerten en Musea”