Afgelopen weekend heb ik een D5200 gekocht bij Saturn. Volgens de doos kan ik middels productregistratie op de Nikon website 2 jaar garantie krijgen. Als ik dat doe wordt om de voucher voor 2 jaar garantie gevraagd die in de doos zou zitten. Die kan ik dus niet vinden, heeft iemand een idee hoe die er uit ziet?
Overigens is het toch zo dat de wettelijke garantietermijn toch twee jaar is? Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Groet,
Wim
Registratie D5200
- Centurion
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Registratie D5200
Nikon Z-fc, Nikkor Z DX 16-50mm f/3.5-6.3 VR, Nikkor Z DX 50-250mm f/4.5-6.3 VR
- Ludo
- Socialmedia
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Registratie D5200
Kan me niet herinneren dat, toen ik destijds mijn D3100 kocht, er een voucher in de doos zat.
Wel het gewone garantiebewijs.
Toen ik de camera op de site van Nikon registreerde, kreeg ik kort daarop het certificaat voor
het tweede jaar garantie toegestuurd.
Heb je al geprobeerd je camera te registreren zonder de vouchercode in te vullen ?
Wel het gewone garantiebewijs.
Toen ik de camera op de site van Nikon registreerde, kreeg ik kort daarop het certificaat voor
het tweede jaar garantie toegestuurd.
Heb je al geprobeerd je camera te registreren zonder de vouchercode in te vullen ?
-
- Clublid
- Contacteer:
Ik had hetzelfde met een sb700 flitser. Contact opgenomen met Nikon. Reactie terug gekregen dat helaas nog niet overal vouchers waren toegevoegd. Maar als je registreert zonder die code krijg je gewoon het certificaat in je mailbox. Beetje wassen neus dus die voucher, of een logistiek foutje van Nikon
D500 / Z6 en een hoop glas
- Centurion
- Forumlid
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de camera nog niet geregistreerd, maar ga dat nu gewoon doen. Komt het niet goed met die 2 jaar garantie, kan ik altijd nog contact opnemen met Nikon. Ik hoop die garantie uiteraard niet nodig te hebben 

Bij mijn meeste recente Nikon registraties heb ik inderdaad ook gewoon een certificaat voor 2 jaar garantie in de mail gekregen.
Bij zowel mijn vorig jaar aangeschafte (en inmiddels ook alweer verkochte) D5100, mijn eerder dit jaar aangeschafte D7100 en mijn recent aangeschafte 85mm 1.8 (allemaal nieuw in de winkel) zat wel een sticker op de doos, maar geen voucher in de doos. Als ik een beetje rondlees op internet, worden die vouchers al enige tijd niet meer in de doos gedaan. Dus waarom die sticker er dan nog wel op zit...
Bij zowel mijn vorig jaar aangeschafte (en inmiddels ook alweer verkochte) D5100, mijn eerder dit jaar aangeschafte D7100 en mijn recent aangeschafte 85mm 1.8 (allemaal nieuw in de winkel) zat wel een sticker op de doos, maar geen voucher in de doos. Als ik een beetje rondlees op internet, worden die vouchers al enige tijd niet meer in de doos gedaan. Dus waarom die sticker er dan nog wel op zit...
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
-
- Forumlid
Heb je bij wet al niet 2 jaar garantie?
- Centurion
- Forumlid
Klopt, maar op de een of andere manier weet Apple daar ook onderuit te komen. Ik heb intussen geregistreerd zonder code en het garantie certificaat ontvangen voor twee jaar garantie.Sareno schreef:Heb je bij wet al niet 2 jaar garantie?
Better safe than sorry

Nee, je hebt bij wet niet al twee jaar garantie. Je hebt recht op een goed functionerend product dat in ieder geval zolang functioneert als je er normaliter van zou mogen verwachten. In veel gevallen is dat veel langer dan 2 jaar. Overigens betekent dat neit dat de reparatie of vervanging ook altijd kostenloos is voor de koper. Bovendien moet je een half jaar na aankoop aantonen dat het defect of de oorzaak daarvan al bij aankoop aanwezig was, wat niet altijd eenvoudig is.
Los daarvan doet fabrieksgarantie er in principe niet toe: de leverancier moet de garantie verlenen. Wel maakt een lange fabrieksgarantie het een stuk makkelijker voor de levernacier om je te helpen (en daar heb je in de praktijk profijt van, want veel leveranciers hebben de ballen verstand van wat ze verkopen) en het ook een stuk prettiger als de leverancier om wat voor reden dan ook je niet meer kan helpen.
Apple (en heel vele andere grote merken) komt er overigens vooral mee weg, doordat consumenten zich met een kluitje het riet in laten jagen. begrijpelijk overigens, want het is gewoon niet prettig om je rechten af te moeten dwingen met dreigen met juridische actie of dat zelfs daadwerkelijk doen.
Los daarvan doet fabrieksgarantie er in principe niet toe: de leverancier moet de garantie verlenen. Wel maakt een lange fabrieksgarantie het een stuk makkelijker voor de levernacier om je te helpen (en daar heb je in de praktijk profijt van, want veel leveranciers hebben de ballen verstand van wat ze verkopen) en het ook een stuk prettiger als de leverancier om wat voor reden dan ook je niet meer kan helpen.
Apple (en heel vele andere grote merken) komt er overigens vooral mee weg, doordat consumenten zich met een kluitje het riet in laten jagen. begrijpelijk overigens, want het is gewoon niet prettig om je rechten af te moeten dwingen met dreigen met juridische actie of dat zelfs daadwerkelijk doen.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan