Visserslatijn..

Plaats reactie
Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Visserslatijn..

Bericht door Arthur Mol » wo sep 10 2014 8:18 pm

Mensen die mij een beetje kennen weten dat ik niet echt verlegen ben. Ik maak dus graag een praatje met deze of gene.. Zo was ik vanmiddag in een voor mij onbekend deel van de Dordtse Biesbosch en ik maak een praatje over de visvangst van vandaag met een voor mij tevens onbekende sportvisser. Gedurende het ontspannen gesprekje "slaat" hij ineens aan de hengel en zegt: "Zo! Dat moet een grote zijn! Die trekt er goed aan!". Ik, als niet-visser, schrik van de actie en doe een paar stappen achteruit.. "Je weet nooit wat er aan zit" zeg ik nog.. "Dat zal wel een paling of misschien wel een meerval zijn, sjonge wat gaat ie tekeer!" zei hij met opgewonden stem.
Maar de visser kreeg de vis niet binnen.. "Palingen willen zich nogal eens om een steen wikkelen en zich vast houden. Dan moet ik hem even wat lijn geven en laten vieren zodat hij denkt dat ie los komt en dan trek ik weer om hem boven te halen" wist hij me te vertellen in zijn onvervalste plat-Dordtse accent. Ik was erg onder de indruk van al dit geweld.. En, zoals je kan zien, staat zijn hengel behoorlijk krom. "Mag ik een paar foto's maken?" vraag ik terwijl ik haastig de 300mm lens vervang voor een 30mm exemplaar. "Als ik maar niet op Joe-tjoep kom!" schreeuwt hij..

Afbeelding

Na een poosje de lijn slap te hebben gehangen zien we de lijn op onverwachte momenten flink heen en weer gaan wat de hengel doet schudden. Wel tien of twintig pogingen doet de visser om de vangst van zijn leven binnen te halen, het zweet staat pareldik op zijn voorhoofd.. En dan "Ja hoor! Hij is los..! Eindelijk gaat het molentje van de hengel de goede kant op en komt de buit binnen, in de verte zie ik al een leeg voederkorfje:

Afbeelding

Langzaam maar zeker en met een hartslag die er niet om liegt sla ik het spannende tafereel gaande, de camera natuurlijk in de aanslag.. Wat is dat nou toch met zo'n rare snuit? De visser heeft zijn schepnet al in de aanslag om zijn trofee binnen te halen.

Afbeelding

En ja hoor, "de buit is binnen!!"

Afbeelding

En vol trots laat deze onherkenbaar gemaakte aardige visser de vangst van zijn leven zien, een mooie ouwe sok.. We hebben er hartelijk om gelachen!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Arthur Mol op zo sep 14 2014 5:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

CaptainHook

Re: Visserslatijn..

Bericht door CaptainHook » wo sep 10 2014 8:20 pm

Leuk verhaal.

Maar ik mis een zwarte boevenbalk op de 1ste foto... :mryellow:
BTW: als je deze beste man ooit gezien hebt, dan herken je 'm zo, met of zonder boevenbalkje...

EdvandeZilver
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door EdvandeZilver » wo sep 10 2014 10:00 pm

Leuk en spontaan, vooral die laatste foto.

Highlander
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Highlander » wo sep 10 2014 10:03 pm

Lache, wat een verhaal.

Gr,
Chris
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Arthur Mol » do sep 11 2014 5:40 am

Het was inderdaad hilarisch.. Vond het leuk om hier even te plaatsen en met jullie te delen.
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » vr sep 12 2014 12:00 am

Alleen de laatste foto al spreekt voor het verhaal, leuk !

Plaats reactie

Terug naar “Overig”