Bericht
door André » ma sep 15 2014 5:01 pm
Ik heb samsung (NX30) echt heel serieus overwogen, vanwege de toch wel goede recentie's. Wat mij tegenhield (maar dat zit denk ik misschien tussen mijn oren) is dat ik veel moeite had met het feit dat Samsung geen echt cameramerk is. Ze maken prima tv's, dat weet ik uit ervaring. Ik heb al jaren samsung tv's gekocht en zal nooit wat anders kopen. Maar een camera van samsung ???. Ook de prijzen van de objectieven vond ik stevig. Ironisch genoeg heb ik uiteindelijk gekozen voor Fujifilm, waar de prijzen van de objectieven ook niet echt kinderachtig zij, sterker nog ze zijn gemiddels duurder. Maar de echte reden dat ik toch voor Fujifilm heb gekozen is dat de gebruikersgroep en dus kennis vele malen groter is. Ik heb er nog geen seconde spijt van dat ik de Samsung heb laten liggen. Mijn X-T1 is inmiddels al echt mijn maatje geworden en heb ik 5 weken tijd meer foto's gemaak als in de 1,5 jaar met mijn D600 (wat overigens een hele fijne camera is, maat dat gewicht he)
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.