Louwman Museum

Plaats reactie
MarcoEos70D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Louwman Museum

Bericht door MarcoEos70D » ma okt 13 2014 2:54 pm

Tijdens het opruimen op mijn computer kwam ik een serie foto's tegen waarvan ik het bestaand al láng vergeten was. In maart 2012 ben ik in het Louwman Museum geweest en heb ik onderstaande foto's gemaakt. Terugkijkend herinnner ik me weer hoe lastig het daar fotograferen is met al die plaatjes + draden, beroerde verlichting, reflecties, en niet te vergeten die irritante andere bezoekers... :wink: :mrgreen:

foto 1:
AfbeeldingIMG_0542A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 2:
AfbeeldingIMG_0540A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 3:
AfbeeldingIMG_0536A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 4:
AfbeeldingIMG_0497A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 5:
AfbeeldingIMG_0433A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 6:
AfbeeldingIMG_0435A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 7:
AfbeeldingIMG_0439A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 8:
AfbeeldingIMG_0468A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 9:
AfbeeldingIMG_0331A by marcoeoscanon, on Flickr

Denk dat ik er nog maar eens heen moet, sinds ik daar was heb ik wel weer wat geleerd qua fotografie, dus ik ga mezelf gewoon nog een herkansing geven ;)

Bedankt voor het kijken, commentaar is welkom!

Groet, Marco
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

Skippy
Moderator
Moderator
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Louwman Museum

Bericht door Skippy » ma okt 13 2014 4:46 pm

Marco, een aantal vragen en tips;

- heb je een (vies) filter op het objectief? Veel foto's zijn vrij wazig, vandaar mijn vraag.
- bij veel van de foto's kloppen de verhoudingen niet. Dit komt omdat je om de hele auto er op te krijgen van dichtbij met een groothoek hebt gefotografeerd. Om dit effect te vermijden kun je beter van iets verder met een langer brandpunt fotograferen.
- de handmatig ingestelde witbalans lijkt mij te warm.
- ik zie in Flickr dat je seconden lange sluitertijden hebt gebruikt. Ik neem aan dat je vanaf statief gefotografeerd hebt? Waarom dan iso 400 en 800 (meer ruis) bij de foto's? En waarom f8 (niet nodig voor de scherptediepte met een cropsensor en onnodig lange sluitertijden) bij alle foto's?

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Bericht door MarcoEos70D » ma okt 13 2014 5:14 pm

Dank voor je reactie, Skippy!

- ik had er inderdaad een polarisatiefilter op zitten, meestal check ik die vooraf of alles schoon is. Weet na 2,5 jaar niet meer of ik dat toen ook gedaan heb.
- je hebt gelijk, het zijn echte groothoek-foto's. Ik had toen alleen mijn 10-22 bij me. Met een langer brandpunt heb je wel weer meer/ eerder last van de omhekking.
- ik heb inderdaad vanaf statief gefotografeerd. En voor wat betreft instellingen: dat is exact de reden dat ik onderaan schreef dat ik mezelf een herkansing ging geven ;)

Dank voor je tips, die ik meeneem bij de volgende keer!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie

marcel.b
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door marcel.b » ma okt 13 2014 7:41 pm

Ben er vorig weekend weer geweest maar nu op de tweede etage staat alles heel dicht op elkaar nu met houten wanden afgeschermd...... grijs geschilderd met uitschieters op de tegelvloer :shock: zonde vind ik !
Krijg er een doolhof achtig gevoel bij net alsof je in de efteling door het sprookjesbos wandelt :roll:
Ik denk dat ze de collectie willen uitbreiden wat natuurlijk uitstekend is maar het gaat duidelijk ten koste van de mooie inrichting cq tentoonstelling.
Zal denk ik alleen nog gaan als er een mooi thema georganiseerd wordt in de centrale ontvangsthal.
D4, Nikon glas, Feisol.
Fuji XT 1

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » di okt 14 2014 8:27 am

Sinds dit voorjaar kun je het Louwman Museum bezoeken met gebruik van de Museumkaart. Voor zo'n 55 euro (2014) heb je de entreekosten na 6 bezoeken aan Louwman weer terug verdient.
Sinds dit voorjaar kun je ook de Sterrenkamer bezoeken (alleen de eerste vrijdag van de maand). Daarin een museale collectie telescopen en verrekijkers.

http://www.hansbraakhuis.nl/Louwman%20Telescopes.html" onclick="window.open(this.href);return false;

MarcoEos70D
Clublid
Clublid

Re: Louwman Museum + HDR update

Bericht door MarcoEos70D » di nov 25 2014 12:19 pm

Dankzij de gratis download van Photomatix (zie hier) heb ik ook nog een paar HDR-foto's gemaakt. De eerste twee foto's bestaan uit drie foto's, de derde foto uit vijf. Ben benieuwd of jullie die kunnen waarderen!

foto 1:
AfbeeldingHDR4A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 2:
AfbeeldingHDR1A by marcoeoscanon, on Flickr

foto 3:
AfbeeldingHDR2A by marcoeoscanon, on Flickr

Bedankt voor het kijken!

Marco Weening Fotografie

Plaats reactie

Terug naar “Architectuur, industrie en urbex”