Wanneer komt er een nieuwe firmware voor de D50?

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
DutchWolf-D50

Wanneer komt er een nieuwe firmware voor de D50?

Bericht door DutchWolf-D50 » wo mei 10 2006 7:29 pm

Is er al wat bekend wanneer er een frimware-update voor de D50 uit komt en wat de de nieuwe features zijn?

Ik hoop o.a. op:
-Officiële ondersteuning voor de type III kaarten tot 1 of 2GB?
-Meer ISO-waarde keuzen (100 of zelfs 50?) ??

Bij NIKON zelf geven ze niet thuis;
Bij Canon zijn ze er wel goed mee bezig voor de 300 en 350 hoorde ik van een vriend van mij....

Als ze toch ook al wat voor de D70 en D70s hebben....

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » wo mei 10 2006 8:33 pm

Ik denk dat het uitloopt op een kleine teleurstelling als je er zo over denkt.. Persoonlijk maakt het mij niet uit maar de meeste fabrikanten geven geen firmware updates uit om dat de klant graag meerdere functies wil.
Sterker nog ze beperken vaak via de firmware functies in bepaalde modellen die hardware technisch gewoon mogelijk zijn om een prijsschifting aan te brengen. Dit zie je bijvoorbeeld vaak bij mobiele telefoons.

Wat betereft je geheugenkaart ondersteuning vind ik het wel terecht dat je een update verwacht .
Firmware updates worden vaak alleen uitgebracht om bepaalde problemen of foutjes die in de eerste realease geslopen zijn te verbeteren.

Voor bepaalde Canon DSL'rs zijn firmware hacks verkrijgbaar die wel bepaalde meerfuctionaliteit toevoegen misschien dat je daar een officiele update mee verward.

Voor de D70S is nog geen firmware update uitgebracht.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

rytec

Bericht door rytec » wo mei 10 2006 8:49 pm

Met firmware updates moet je ook opletten, ze noemen ze wel updates maar de programmeurs zijn ook maar mensen en het gebeurt regelmatig dat er andere foutjes ingeslopen zijn.
En het is vaak zo dat indien je na een update een vorige versie wilt terugzetten dit niet meer kan, enkel nog door terug te sturen naar de fabrikant.
Mijn stelling is altijd even de kat uit de boom te kijken na een update release en na een paar maanden deze pas toe te passen.
Meestal zijn er al anderen die hem toch al gepatched hebben en er de foutjes in ontdekt hebben en dit aan de uitgever meedelen zodat zij actie kunnen nemen.
Het is maar een tip!

Kroko

Bericht door Kroko » do mei 11 2006 5:07 pm

Mijn ervaring met firmware updates zijn erg goed. bij mijn standalone dvd-spelen en HD-recorder zaten er zeer leuke mogelijkheids uitbereidingen bij die ik niet verwacht had. Bij mijn vorige fototoestel ging het alleen om ondersteuning van nieuwere flitsers (DiMAGE 5). Bij mijn computer onderdelen ging het meestal om performance en bugfixes en verder om ondersteuning van nieuwe apparatuur en/of software. Ik heb nog nooit nadelen ondervonden bij final versies, wel bij beta.
Ik heb eenmaal meegemaakt dat ik de oude firmware niet terug kon laden omdat ik de hardware had omgebouwd. Hardware tijdelijk terug omgebouwd firmware geladen en klaar.

Kroko

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”