AIS- NIKKOR f = 50 mm 1 : 1,8
- cstr1
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
AIS- NIKKOR f = 50 mm 1 : 1,8
Ik kan aan deze lens, AIS- NIKKOR f = 50 mm 1 : 1,8, komen, maar vraag me af of die bruikbaar is in combinatie met de omkeerring (gelet op de AIS vatting en niet AF, of maakt dat niets uit.
D40 met een Nikon 18-55 AF-S in zwart en zilver, 55-200 AF-S, 50mm f/1.8 D AF en 18-70 AF-S, SB-600, omkeerring, IR Remote Control, 52mm 0.45X Wide-Angle Lens en in de broekzak een Minolta Dimage.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- cstr1
- Forumlid
- Contacteer:
Maar is de AIS vatting gewoon op de Nikon D-serie te gebruiken? Dat was eigenlijk de vraag. Ik ken dit type lens namelijk niet. En als hij gewoon op de Nikon te zetten is dan kan hij ook met de omkeerring gebruikt worden.
D40 met een Nikon 18-55 AF-S in zwart en zilver, 55-200 AF-S, 50mm f/1.8 D AF en 18-70 AF-S, SB-600, omkeerring, IR Remote Control, 52mm 0.45X Wide-Angle Lens en in de broekzak een Minolta Dimage.
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
nix doet het toch
Ed Post schreef:
Met een omgekeerd objectief doen alle functies het toch niet.
Omdat je de contactjes niet kan gebruiken?
Groetjes George
Code: Selecteer alles
Alle AI(S) Nikkors zijn te gebruiken op de digitale Nikon's.
Echter je hebt bij je D40 geen lichtmeting.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- Ed Post
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: nix doet het toch
Klopt helemaal, echter als je het objectief normaal wil gebruiken heb je ook geen lichtmeting.George Fennes schreef:Ed Post schreef:Met een omgekeerd objectief doen alle functies het toch niet.Code: Selecteer alles
Alle AI(S) Nikkors zijn te gebruiken op de digitale Nikon's. Echter je hebt bij je D40 geen lichtmeting.
Groetjes George
Als je handig bent met het histogram hoeft dat geen bezwaar te zijn.
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
- cstr1
- Forumlid
- Contacteer:
Begrijp ik het nu goed (na wat gegoogle) dat AIS de voorganger is van de AF lens? Tsja en de lichtmeting.... als ik met de omkeerring ring werk dan zal er meer niet werken lijkt me.
Maar verder is er met deze lens niks mis mee lijkt me, toch?
Maar verder is er met deze lens niks mis mee lijkt me, toch?