Foto's 13 november Wandeling Glow Eindhoven
- Tony D
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Foto's 13 november Wandeling Glow Eindhoven
Hier mijn eerste bijdrage.
Gezien het feit dat mijn D90 boven ISO 1000 meer ruis geeft dan me lief is, toch nog aardige resultaten:
1.

2.

3.

4.

5.

6.

Tony D
Gezien het feit dat mijn D90 boven ISO 1000 meer ruis geeft dan me lief is, toch nog aardige resultaten:
1.

2.

3.

4.

5.

6.

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Mooie serie. Maar even een vraagje:
Zijn deze foto's uit de hand gemaakt? Dus zonder statief?
Ik gebruik 's avonds een statief en dan ISO 100, zet het diafragma op 10 of 11 en laat de camera zelf z'n tijd bepalen.
Zijn deze foto's uit de hand gemaakt? Dus zonder statief?
Ik gebruik 's avonds een statief en dan ISO 100, zet het diafragma op 10 of 11 en laat de camera zelf z'n tijd bepalen.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Tony D
- Moderator
@Jolande: Bedankt.
@ Cees,
Jij ook bedankt.
De meeste opnamen zijn van bewegende verlichting gemaakt. Dan werkt jouw oplossing helaas niet.
Het meeste is wel van statief, maar met een vrij korte sluitertijd (1/30 meestal).
Die bij de kerk zijn uit de hand. Ik stond op een bankje en mijn statief was te kort.
Tony D
@ Cees,
Jij ook bedankt.
De meeste opnamen zijn van bewegende verlichting gemaakt. Dan werkt jouw oplossing helaas niet.
Het meeste is wel van statief, maar met een vrij korte sluitertijd (1/30 meestal).
Die bij de kerk zijn uit de hand. Ik stond op een bankje en mijn statief was te kort.
Tony D
Laatst gewijzigd door Tony D op vr nov 14 2014 4:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie
- Tony D
- Moderator
Ik ben vooraf ook langs Glow Next gegaan in Strijp S:
7.

8.

9.

10.

11. Met laserlicht gemaakt. Dan zit je vast aan een sluitertijd van 1/25 of nog trager.

12. Hij mist wat streepjes, maar bij een langere sluitertijd bewoog het voorwerp te veel!

13. Niet in Strijp S maar in de kelder van het Pullman hotel. De TL-balken bewogen op en neer.

Tony D
7.

8.

9.

10.

11. Met laserlicht gemaakt. Dan zit je vast aan een sluitertijd van 1/25 of nog trager.

12. Hij mist wat streepjes, maar bij een langere sluitertijd bewoog het voorwerp te veel!

13. Niet in Strijp S maar in de kelder van het Pullman hotel. De TL-balken bewogen op en neer.

Tony D
- Wmax
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hierbij mijn foto's van de Glow.
Enkele zijn vanaf statief, maar de meeste toch maar uit de hand genomen.
Dat zie je dan ook wel aan de ISO waarden...
Er zit nauwelijks een foto tussen onder ISO 1600.
Ietsje over 20:00u was de groep compleet (ik was de laaste...).
Met z'n allen de drukte in, maar al gauw was ik de groep kwijt.
Het is ook erg lastig zoeken als je de meeste voor de eerste keer ziet.
3 keer troffen we elkaar weer in de immense massa, maar 3 keer ben ik ze ook weer kwijtgeraakt....
Helaas, want het was best gezellig die keren dat we wel samen waren... Dus een groot deel heb ik alleen afgelegd... nau ja alleen.. met zo'n 80.000 andere bezoekers dan.
Ik heb me dit jaar gedwongen om ook eens wat mensen op de foto te zetten in de hoop wat meer dynamiek en leven in de foto's te krijgen EN ik heb ook even gexperimateerd met de flits.
De cursus flitsen van NCN maar eens in de hectische massa mensen praktijk proberen te brengen...
Ok, hier dan mijn foto's.
Glow Next
1.

2.

3.

4.

5.

6.

Glow Centrum
7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

...en ik weet niet wie het waren en of het echt serieus was, maar er werd ten aanzien van het volle publiek een huwelijksaanzoek gedaan dat eindigde met gefluit, gejuich en applaus...
Mijn fototoestel was net weg gestoken, dus heel rap getrokken en een schot gemaakt...
Mocht het serieu geweest zijn, dan wens ik ze alvast een hele fijne toekomst toe.
26.

Enkele zijn vanaf statief, maar de meeste toch maar uit de hand genomen.
Dat zie je dan ook wel aan de ISO waarden...

Er zit nauwelijks een foto tussen onder ISO 1600.
Ietsje over 20:00u was de groep compleet (ik was de laaste...).
Met z'n allen de drukte in, maar al gauw was ik de groep kwijt.

Het is ook erg lastig zoeken als je de meeste voor de eerste keer ziet.
3 keer troffen we elkaar weer in de immense massa, maar 3 keer ben ik ze ook weer kwijtgeraakt....
Helaas, want het was best gezellig die keren dat we wel samen waren... Dus een groot deel heb ik alleen afgelegd... nau ja alleen.. met zo'n 80.000 andere bezoekers dan.
Ik heb me dit jaar gedwongen om ook eens wat mensen op de foto te zetten in de hoop wat meer dynamiek en leven in de foto's te krijgen EN ik heb ook even gexperimateerd met de flits.
De cursus flitsen van NCN maar eens in de hectische massa mensen praktijk proberen te brengen...
Ok, hier dan mijn foto's.
Glow Next
1.

2.

3.

4.

5.

6.

Glow Centrum
7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

...en ik weet niet wie het waren en of het echt serieus was, maar er werd ten aanzien van het volle publiek een huwelijksaanzoek gedaan dat eindigde met gefluit, gejuich en applaus...
Mijn fototoestel was net weg gestoken, dus heel rap getrokken en een schot gemaakt...
Mocht het serieu geweest zijn, dan wens ik ze alvast een hele fijne toekomst toe.

26.

Wilbert Maximus
Nikon Z6ii & Z9
Nikon lenzenbereik: 14 - 200mm
Godox (pro) flashes
Nikon Z6ii & Z9
Nikon lenzenbereik: 14 - 200mm
Godox (pro) flashes