Hé!
Ik heb een vraagje over het plaatsen van een achtergrond...
Met de jeugdgroep van onze kerk houden we een inzamelingsactie voor een nieuw jeugdhonk, en om geld te verdienen, hebben we het idee opgedaan om kerstkaarten te maken met foto's erop...
Het idee is dat mensen op hun eigen kerstfoto gaan...
Ik heb apparatuur qua licht en dergelijke, en een ruimte om de foto's te maken, met een witte achtergrond...
De bedoeling is vervolgens, dat mensen een achtergrond voor op hun kerstkaart kiezen, die ik dan in de foto plak...
Ik heb wel een manier om dit te doen, maar die is nogal omslachtig...
Heeft iemand tips om dit op een makkelijke manier te doen?
Met vriendelijke groet, Koen
Achtergrond plakken...
Dat wat Roelof zegt klopt in theorie.
Maar zorg ervoor dat je van tevoren goed oefent met achtergondbelichting en/of kleuren. Er moet een duidelijk verschil in onderwerp en achtergrond zitten, anders weigert photoshop bij kritische plekken zoals de haren en minder goed belichte delen en dan moet je die stukken handmatig uitsnijden. Dat is bij een paar foto's nog wel te doen, maar als het er meer zijn is dat echt super tijdrovend.
Beter 2 uur extra voorbereiding dan 20 uur extra nabewerking.
Maar zorg ervoor dat je van tevoren goed oefent met achtergondbelichting en/of kleuren. Er moet een duidelijk verschil in onderwerp en achtergrond zitten, anders weigert photoshop bij kritische plekken zoals de haren en minder goed belichte delen en dan moet je die stukken handmatig uitsnijden. Dat is bij een paar foto's nog wel te doen, maar als het er meer zijn is dat echt super tijdrovend.
Beter 2 uur extra voorbereiding dan 20 uur extra nabewerking.
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/