ik heb een nikon d 5200 camera in mijn bezit , en heb enkele vragen hierover . graag wil ik een draadontspanner aanschaffen voor deze camera , en nu is mijn vraag tweeledig hierover .
is het mogelijk om een draadontspanner aan te schaffen voor deze camera en moet je bij een eventuele aanschaf iets in het menu veranderen om de draadontspanner te laten werken of kan je hem zo plaatsen en werkt gelijk .
graag antwoorden op mijn vragen .
alvast bedankt voor uw antwoorden hierover .
groetjes christ van schijndel .
draadontspanner
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Re: draadontspanner
Je kunt een Nikon MC-DC2 (of aftermarket kopie) gebruiken. Inprikken en klaar, hoef je verder niets voor in te stellen.
Draadloos kan via een Nikon ML-L3 (of aftermarket kopie). Daarvoor zul je wel de camera op IR afstandbediening moeten instellen. Doorgaans is het een instelling op het wiel van de transportmodus (S, Cl, Ch etc) maar check daarvoor even de handleiding van de camera.
Draadloos kan via een Nikon ML-L3 (of aftermarket kopie). Daarvoor zul je wel de camera op IR afstandbediening moeten instellen. Doorgaans is het een instelling op het wiel van de transportmodus (S, Cl, Ch etc) maar check daarvoor even de handleiding van de camera.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Gewoon inderdaad een simpel namaak doosje met kabel en stekkertje halen, inpluggen en gaan met die banaan. Werkt imho veel beter als je op statief werkt, en je kan ook lekker stoeien met BULB opnames enzo.
- JW17
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Een bekende naam hier op het forum; kijk even bij AQ4U.
Deze bijvoorbeeld: http://www.aq4u.nl/catalog/OCWebShop/in ... uct_id=190" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kunt Martijn (eigenaar) even mailen om na te gaan of de N10 ook voor jouw camera geschikt is. Deze draadontspanner kun je in drie lengtes aanschaffen en werkt prima!
Deze bijvoorbeeld: http://www.aq4u.nl/catalog/OCWebShop/in ... uct_id=190" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kunt Martijn (eigenaar) even mailen om na te gaan of de N10 ook voor jouw camera geschikt is. Deze draadontspanner kun je in drie lengtes aanschaffen en werkt prima!
Groet,
JW
JW
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
iedereen bedankt voor de reacties over de draadontspanner . ik ben inmiddels al op pad geweest voor die draadontspanner en heb er een aangeschaft . het is een hahnel hrn280 geworden .
verder wens ik iedereen nog een zalig uiteinde toe en een fotogeniek 2015 .
groetjes christ .
verder wens ik iedereen nog een zalig uiteinde toe en een fotogeniek 2015 .
groetjes christ .