Cartoon paard

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
De Put

Cartoon paard

Bericht door De Put » di nov 06 2007 2:24 pm

Mijn nichtje is onlangs jarig geweest (11) en heeft van haar ouders een hele nieuwe blauwe paardenkamer gekregen.
Hierbij onze bijdrage:

Afbeelding

Het origineel is 7000*5000 pixels en zal op 70*50 cm worden afgedrukt bij Extrafilm. Vinden jullie het wat?
Deze kleine resolutie komt van de site van extrafilm omdat ik het origineel nu niet bij de hand heb.

Groeten,
Remco

PS: het paard is een wild exemplaar zoals ze bij ons in de duinen van Monster leven.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di nov 06 2007 2:30 pm

Waarom is je origineel 7000x5000 pixels??? En hoe kom je aan dat formaat? Verder wel leuke foto ik zal alleen de teksten rechts onderin weghalen zodat het een mooie egale foto wordt (of is dat alleen in het voorbeeld).
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

De Put

Bericht door De Put » di nov 06 2007 2:41 pm

Hoi Martijn,

Bedankt voor je commentaar.
Ik heb geen ervaring met grote afdrukken van digitale foto's, maar ik nam aan dat 6MP te weinig zou zijn voor zo'n grote afdruk. Daarom heb ik de afdruk in stapjes van 10% vergroot tot 6000*4000 en vervolgens verscherpt. De lijst (die had ze al) is 70*50 cm dus door een kadertje van 500 punten rondom had ik ineens de juiste verhouding te pakken.

De tekst rechts is een groet en felicitatie van ons, de tekst links is heel klein: Monster, 20 oktober 2007.

Op zich interessant dat je hier iets over zegt... vind je de foto beter uit komen zonder deze toevoegingen?

Groeten,
Remco

Smilda.NET

Bericht door Smilda.NET » di nov 06 2007 4:47 pm

In vind het wel een erg creatieve oplossing voor het gebrek aan megapixels van een camera :)

GdP

Re: Cartoon paard

Bericht door GdP » di nov 06 2007 4:51 pm

De Put schreef:Mijn nichtje is onlangs jarig geweest (11) en heeft van haar ouders een hele nieuwe blauwe paardenkamer gekregen.
Hierbij onze bijdrage:

Afbeelding

Het origineel is 7000*5000 pixels en zal op 70*50 cm worden afgedrukt bij Extrafilm. Vinden jullie het wat?
Deze kleine resolutie komt van de site van extrafilm omdat ik het origineel nu niet bij de hand heb.

Groeten,
Remco

PS: het paard is een wild exemplaar zoals ze bij ons in de duinen van Monster leven.
Het is een mooie foto. Ik vind alleen de neus van dat beest wat groot uitgevallen. :mrgreen:

Met vr. gr.,

Gerrit

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » di nov 06 2007 9:51 pm

Voor jullie zal die tekst een toegevoegde waarde hebben, ik persoonlijk vind het op een zo'n mooie afdruk altijd erg storend, maar das een kwestie van smaak :)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Frederix

Re: Cartoon paard

Bericht door Frederix » di nov 06 2007 10:37 pm

Hoi Remco, een toffe foto!

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » di nov 06 2007 11:21 pm

Leuke foto zeg !! ik heb ook ergens nog zo,n foto staan. blijft grappig...
NAS Buikpijn

Steef

Bericht door Steef » di nov 06 2007 11:26 pm

Hele leuke foto :D Zal ze vast blij mee zijn!

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

mooi

Bericht door George Fennes » wo nov 07 2007 3:50 am

Hoi Remco, je nichtje zal zeker blij zijn met deze plaat en leuk dat die wilde paarden zo dichtbij komen.

Ja en wat die tekst betreft een groet en jouw naam, beetje reclame voor jezelf moet kunnen toch en zo vergeet ze niet welke oom haar die mooie plaat kado gedaan heeft :lol:

Alleen loop je nu wel het risico dat al je nichtjes en neefjes zulke mooie foto's willen hebben :P

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

De Put

Bericht door De Put » wo nov 07 2007 9:00 am

Allen vriendelijk bedankt voor de leuke reacties :-)

@Smilda: is dat een compliment? het is voor mij nieuwe materie en ik hoopte hiermee op een beter resultaat. Overigens vind ik de stelling 'gebrek aan megapixels' wel erg overdreven want volgens mij werden er ook al posters gemaakt met 2MP dus dat gebrek valt volgens mij wel mee.

@George: Dat is nu al het geval, ik maak wel eens vaker een plaatje voor neefjes of nichtjes.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”