Goeie foto winkels zijn er toch wel..????

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
Silvervloot

Goeie foto winkels zijn er toch wel..????

Bericht door Silvervloot » di nov 06 2007 3:18 pm

Zeer onlangs kocht ik bij Foto Video CD ten Velde - Digi2u.nl op de Dorpsstraat in Holten een Nikon D-5100 en nog wat spulletjes, tezamen voor een kleine 400 euro.

Prominent op de toonbank ligt een stapel boeken; Digitale Fotografie & Beeldbewerking van Frans Barten. In de veronderstelling dat het een onlangs verschenen uitgave is loop ik later nog even terug om ook dat boek te kopen, de prijs bedraagt 25 euro.
De volgende dag blader ik er doorheen en zie tot mijn spijt dat het een ‘sterk verouderde uitgave’ is en wel van maart 2004. In digitale fotografie is 1 jaar wel erg oud, dit boek is 3 jaar oud.
Verdorie.... ik had beter op moeten letten.
Vervolgens lees ik in Focus Magazine.., de huidige verkoopsprijs van het boek bedraagt 9.90 euro.
Dat is een forse schrik en teleurstelling tegelijk, dit kan ik niet rijmen. Met deze handelswijze wil je toch niet je klanten van dienst zijn, je zaken ontwikkelen. Dit moet een misverstand zijn.
De Hr. v.d. Velde heb ik direct een briefje geschreven en gevraagd of dit correct is. Reactie is uitgebleven.
De besproken Speedlight SB-800 zal ik helaas elders moeten gaan kopen.

Peter

Wienand

Bericht door Wienand » di nov 06 2007 3:33 pm

Hoi Peter,

Je teleurstelling kan ik goed begrijpen, en het lijkt me ook niet prettig om te zien dat je teveel betaald lijkt te hebben voor het boek.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat fotograaf niet op de hoogte is van de adviesprijzen. Wat je ook niet uit het oog moet verliezen is dat prijzen enorm kunnen verschillen. Als je op bijvoorbeeld www.abe.com naar een boek zoekt, zul je enorme verschillen zien.

Wat het verouderd zijn van het boek betreft, daar kan ik weinig over zeggen omdat ik het boek niet ken. Als het echt een heel specifiek boek, zoals bijvoorbeeld een boek over WP5.1, dan zal het na een paar jaar wel verouderd zijn. Maar als er ook algemene dingen instaan over het fotograferen (belichting, diafragmas, compositie, digitaal naar analoog, etc) dan is het als naslagwerk wel bruikbaar. Al is wat je betaald hebt dan wel wat aan de hoge kant denk ik.

Ik hoop dat je nog wat hoort van de fotograaf, en dat je desondanks veel plezier hebt van de nieuwe spullen!!

Groeten,
Wienand

ton
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door ton » di nov 06 2007 4:21 pm

Dag Peter ,

Ja het verschil is groot , dat is niet zo netjes van die meneer ,
dat hij niet reageerd op jou brief ,

als je een boek wil hebben kijk ook even bij ,
Bol.com daar hebben ze nieuw , maar als je geluk heb ,
ook gebruikt succes .

Groeten Ton.
Groeten Ton .

rvdb

Bericht door rvdb » di nov 06 2007 4:28 pm

Misschien nog even bellen of langsgaan om het nog een keer voor te leggen. Als hij klanten wilt behouden neem ik aan dat hij zeker in is voor een oplossing.

daantje
Forumlid
Forumlid

Bericht door daantje » di nov 06 2007 5:31 pm

Als je op Marktplaats altijd die advertenties van hem ziet:

Wij zijn de top in de DIGITALE FOTOWERELD ….

Dan weet je eigenlijk al genoeg..... :wink:
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » di nov 06 2007 5:48 pm

hi silvervloot leef met je mee het riekt naar afzetting als het echt waar is , waar ik wel van uitga zo zie je maar niet iedere topper is dat ook echt maar ik zou er gewoon mee terug gaan en hem de zaak voorleggen

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » di nov 06 2007 6:10 pm

Ik heb daaro een Epson 4990scanner gekocht en een Epson printer R800 besteld.
Toen het leveren van printer te lang duurde heb ik de bestelling afgeblazen. Geen probleem, ik kreeg het reeds betaalde bedrag binnen twee dagen terug op mijn rekening gestort.
Ik toen geen klagen over kwaliteit of service.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » wo nov 07 2007 12:08 am

Wij zijn de SPEURDERS PROFESSIONALS in………….

en dan je vrouw of dochter een recentie laten schrijven:

http://www.speurders.nl/show_ratings.php?uid=2118306

en altijd natuurlijk zelf op de foto.....;-)

verder geen ervaringen mee maar het zet inderdaad te denken na het bovenstaande gelezen te hebben.

Marco

Bericht door Marco » wo nov 07 2007 12:17 am

Heb er wel eens geheugenkaartjes gehaald, nagenoeg even duur als Konijn, maar prima ligging vlak naast de A1 (waar ik minimaal 1x per week) overheen vlieg.

Verder krijg ik het van deze zaak niet echt warm of koud, handig voor het kleine spul.

Silvervloot

Goeie foto winkels zijn er toch wel !!!!

Bericht door Silvervloot » za nov 17 2007 5:48 pm

Nadat ik had bemerkt dat ten Velde Fotografie - Digi2u.nl in Holten mij op 20 oktober 2007 teveel had berekend, voor een sterk gedateerd boek, heb ik een briefje geschreven waarin uitleg en mijn verwondering.

Een 2 weken later heb ik bij de Uitgever Focus Media Groep van het fraaie fototijdschrift "Focus Magazine" de gewenste boeken besteld (Handboek Digitale Spiegelreflex en Digitale Fotografie & Beeldbewerking).
Focus Media heb ik er van op de hoogte gebracht dat haar boeken in Holten een ietwat te dikke prijs kosten.

Focus Media reageerde snel, vond het vervelend en gaat er van uit dat in Holten de boeken voor de oude prijs worden verkocht omdat zij destijds voor de oude prijs zijn ingekocht. Waarvan Akte..!!!
Focus neemt het verschil van 15.10 euro voor haar rekening en mindert dat op de levering van de opgestuurde boeken. Hulde..

Gisteren belde een dame van Fotografie van der Velde, zij had mijn brioef gelezen en zei het vervelend te vinden dat het niet goed is gegaan, zij zal 15.10 euro op mijn bankrekening storten.

Toe maar..., 2 x euri's ontvangen is niet de bedoeling, 1 x maal is genoeg. Focus Media zal ik haar 15.10 euro terugstorten.

Los van alles... jammer dat er onnodig veel tijd aan verloren is gegaa.

Al bij al een 'happy end'!!

Peter.

ps.
Wie Focus Media niet kent, zie focusmedia.nl.
Zij maken een fraai Magazine en geven schitterende boeken uit.

GdP

Bericht door GdP » za nov 17 2007 6:34 pm

En zo komt alles weer goed. :mrgreen:

Met vr. gr.,

Gerrit

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » za nov 17 2007 8:32 pm

en wellicht de volgende keer eerst een internet cafe binnen wippen en op google de prijzen van de spullen checken.

ik heb tot nu toe nog altijd goede ervaringen met foto klein professional , en nog een paar andere zaken..

Silvervloot

wippen

Bericht door Silvervloot » za nov 17 2007 9:48 pm

dirk-jan boon schreef:en wellicht de volgende keer eerst een internet cafe binnen wippen en op google de prijzen van de spullen checken.

ik heb tot nu toe nog altijd goede ervaringen met foto klein professional , en nog een paar andere zaken..

Hallo Dirk Jan,

We gaan helemaal niks binnen wippen en zeker niet in een café.

Jij hebt maar makkelijk praten... als jij een winkel binnenkomt dan zeggen ze al gauw..

"hij is hum niet die ham wel niet zal zijn".

groeten Peter van de Silvervloot

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » zo nov 18 2007 7:26 am

nee hoor, ik betaal als het effe kan niets `te veel' en ik kijk altijd goed wat dingen die ik wil hebben ergens anders kosten en bepaal dan of ik de service in een winkel de meerprijs waard vindt maar als een prijs redelijk en billijk is hoor je mij niet hoor ;)

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”