Goede dag,
Sinds een tijd je heb ik een probleem met mijn Nikon D90.
De draaiknop van de aan en uit schakelaar waar de ontspanknop in zit gaat heel zwaar. Lijkt wel stroop tussen te zitten.
Is dit een bekend probleem van D90 of andere modellen? vind er zo op het w.w.w. niks hier over.
Nikon Nederland zegt opsturen. Reparatie zou zo rond de 175 euro zijn. Een pure indicatie.
Als het alleen schoonmaken zou zijn kon het minder zijn.
Camera is 4,5 jaar oud. er is me al gezegd dat de reparaties bij Nikon nog wel eens hoger willen uitvallen. iemand ervaring?
Iemand een goeie tip? repareren of niet? e.v.t. een betaalbare reparateur in de omgeving Nijmegen.
Problemen Nikon D90
- Sandervb
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Problemen Nikon D90
Ik heb met mijn D90 nooit dit (of welk ander probleem dan ook gehad) ook heb ik dit zelf nog niet eerder gelezen.
Wel vind ik dit bedrag een erg groot deel van de rest waarde, maar aan de andere kant heb je daar natuurlijk geen nieuwe camera voor.
Wel vind ik dit bedrag een erg groot deel van de rest waarde, maar aan de andere kant heb je daar natuurlijk geen nieuwe camera voor.
Nikon D500
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime
Nikon AF-S NIKKOR 24-70mm f/2.8G ED \ Tamron SP 17-50 2.8 \ Tamron 70-300 4-5.6 Di VC USD \ Sigma 105 2.8 Macro \
Metz Mecablitz 44 AF-1 \ LowePro 202 AW \ Vanguard Alta Pro 263AT met Manfrotto 391RC2
Carry Speed FS-Slim Prime
Wat een geld. Gewoon aan laten staan voor die 175. Hij schakelt toch zelf uit...
Ik herken het probleem overigens wel maar niet zo erg als jij het aangeeft.
Ik herken het probleem overigens wel maar niet zo erg als jij het aangeeft.
D90 | Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX | Nikkor 70-300 VR | Nikkor AF-D 50/1.4 | Nikkor AF-S DX 35/1,8G
Voor diegenen die zelf aan de slag willen om hun Nikon te fixen:
https://www.ifixit.com/Device/Nikon_DSLR" onclick="window.open(this.href);return false;
daar vind je vele instructies hoe e.e.a. open te maken c.q. te vervangen.
https://www.ifixit.com/Device/Nikon_DSLR" onclick="window.open(this.href);return false;
daar vind je vele instructies hoe e.e.a. open te maken c.q. te vervangen.

- MarcB
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Voor je nu €175 gaat uitgeven, probeer eens een klein druppeltje WD40. Dit middel kruipt tussen de draaiknop en de behuizing en wellicht is hiermee het probleem al opgelost. Gebruik het wel minimaal.
NEE! Geen WD40 (of andere contactspray achtige dingen) in je camera body laten druppen/sprayen/whatever.
WD40 bevat allerlei vettige en vochtafdrijvende aardoliederivaten die zich langzaam een weg vinden/verdampen over/door/langs de printplaten/contacten en andere onderdelen in je body. Niet doen. 
Pas als je b.v. een individuele schakelaar hebt gedemonteerd (voor zover dat mogelijk zou zijn) kun je die reinigen en/of gangbaar maken met de daarvoor geijkte middelen. Maar dan wel buiten het geheel v.d. body.

Pas als je b.v. een individuele schakelaar hebt gedemonteerd (voor zover dat mogelijk zou zijn) kun je die reinigen en/of gangbaar maken met de daarvoor geijkte middelen. Maar dan wel buiten het geheel v.d. body.
- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Even die EUR 175 relativeren: men is er zomaar 2 uur mee bezig, inclusief uit elkaar nemen en in elkaar zetten. Reken op EUR 50 per uur arbeidsloon. Dan nog wat onderdelen en je zit al snel aan dit bedrag. Veel geld misschien ten opzichte van de huidige tweedehandsprijs, maar onredelijk vind ik dit bedrag niet voor deze reparatie.
In Amsterdam zit NCRR, een een bedrijf dat camera's repareert, wellicht daar eens vragen?
In Amsterdam zit NCRR, een een bedrijf dat camera's repareert, wellicht daar eens vragen?
Iedereen hartelijk dank voor de info.