Allen,
Ik ben op zoek naar een even lichtsterk of lichtsterkere opvolger van mijn 18-70mm dx. Bereik is goed maar mag soms ook wel langer.
Ik ga in de toekomst over op fx dus moet geen dx-je zijn En gewoon een Nikon objectief.
Budget is 450 euro.
Iemand een zelfde ervaring of een goede tip?
Alvast bedankt!
Opvolger 18-70mm
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Opvolger 18-70mm
Voor het door jou genoemde budget zou de AF-S DX 16~85mm f3.5-5.6G ED VR de logische opvolger zijn.
Maar omdat je al aangeeft op FX te willen overstappen zou je kunnen overwegen om de AF-S NIKKOR 24~85mm f3.5-4.5G ED VR aan te schaffen. Deze wordt als "kit lens" bij FX body's meegeleverd en worden vaak z.g.a.n. voor minder dan €400 aangeboden. Je mist dan echter wel bereik aan groothoek.
Ik bezit ze beiden en zijn zeer acceptabel qua beeldkwaliteit. Enige nadeel is de mindere en variabele lichtsterkte.
Maar omdat je al aangeeft op FX te willen overstappen zou je kunnen overwegen om de AF-S NIKKOR 24~85mm f3.5-4.5G ED VR aan te schaffen. Deze wordt als "kit lens" bij FX body's meegeleverd en worden vaak z.g.a.n. voor minder dan €400 aangeboden. Je mist dan echter wel bereik aan groothoek.
Ik bezit ze beiden en zijn zeer acceptabel qua beeldkwaliteit. Enige nadeel is de mindere en variabele lichtsterkte.
Laatst gewijzigd door EdvandeZilver op za jan 24 2015 3:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij koop je voor die prijs nooit een goede lichtsterke FX zoom (en zeker geen Nikon).
Voor die prijs koop je wel een AFs 24-85mm F3,5-4,5 (kitlens van de D600/610, meen ik.) John
Voor die prijs koop je wel een AFs 24-85mm F3,5-4,5 (kitlens van de D600/610, meen ik.) John
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste JM,
Iedere lens is een compromis.
Als je echt een lens wilt die lichtsterker is dan wat je hebt, en evenveel beeldhoek op een DX kamera, wordt het lastig.
Nikon bouwt momenteel geen lenzen die lichtsterk, betaalbaar en zo wijd zijn.
Jammer, er is toch zoveel keus,
In de lijn van professionele FX lenzen is er o.a. een 14-24 2.8, en een 17-35 2.8.
http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/specs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Gijs
Iedere lens is een compromis.
Als je echt een lens wilt die lichtsterker is dan wat je hebt, en evenveel beeldhoek op een DX kamera, wordt het lastig.
Nikon bouwt momenteel geen lenzen die lichtsterk, betaalbaar en zo wijd zijn.
Jammer, er is toch zoveel keus,

In de lijn van professionele FX lenzen is er o.a. een 14-24 2.8, en een 17-35 2.8.
http://www.photosynthesis.co.nz/nikon/specs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)