Hoi allemaal,
Ik heb een Nikon D7000 en heb een vraagje over het gebruik van U1 en U2.
Ik heb een aantal zaken ingesteld op mijn camera staan. Nu kan ik met behulp van U1 en U2 instellingen voor specifieke situaties opslaan.
Maar als ik van U1 of U2 weer terug ga naar stand M. Met welke warden gaat hij dan verder. Met de laatste stand van U1 of U2 of met de laatste stand zoals deze in M was, voordat ik naar U1 of U2 ben gegaan.
Dus kan ik vanuit U1 of U2 weer terug naar M/S/A met behoud van de instelling die ik had voordat ik naar U1/U2 ging?
gr
Jurgen
Een misschien al gestelde vraag over U1 en U2 gebruik
- jur001
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Een misschien al gestelde vraag over U1 en U2 gebruik
Nikon D500 / D700 / Nikkor AF-S 24-120mm f/4G ED VR (FX) / Tokina AT-X Pro SD 12-24mm F4 (IF) DXII / Sigma 100-400mm F5-6.3 DG OS HSM / Nikkor AF-S 35mm f/1.8G DX / Nikkor AF-S 85mm f1.8G FX / Sigma 105mm f/2.8 DG Macro HSM
Flickr: Jurgen
- Arthur Mol
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Een misschien al gestelde vraag over U1 en U2 gebruik
Probeer het en je weet het! 

Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.
- Highlander
- Forumbeheerder
Nee, je moet dat echt zien als twee aparte instellingen, je zou bijvoorbeeld U1 kunnen instellen voor als je binnen fotografeert hoe die instellingen dan zijn mag je helemaal zelf bepalen.Dus kan ik vanuit U1 of U2 weer terug naar M/S/A met behoud van de instelling die ik had voordat ik naar U1/U2 ging?
U2 zou je dan bijvoorbeeld helemaal voor macro fotografie kunnen instellen, weer helemaal volgens de door jou als ideaal bepaalde instellingen.
- jur001
- Clublid
Hoi Highlander,
Dat had ik begrepen, maar als je uit U1/2 gaat dan:
- camera blijft in de laatste U1/2 stand of
- camera gaat naar bedrijfsinstellingen of
- camera gaat terug naar instellingen voor gebruik U1/2
Gr
Jurgen
Dat had ik begrepen, maar als je uit U1/2 gaat dan:
- camera blijft in de laatste U1/2 stand of
- camera gaat naar bedrijfsinstellingen of
- camera gaat terug naar instellingen voor gebruik U1/2
Gr
Jurgen
Nikon D500 / D700 / Nikkor AF-S 24-120mm f/4G ED VR (FX) / Tokina AT-X Pro SD 12-24mm F4 (IF) DXII / Sigma 100-400mm F5-6.3 DG OS HSM / Nikkor AF-S 35mm f/1.8G DX / Nikkor AF-S 85mm f1.8G FX / Sigma 105mm f/2.8 DG Macro HSM
- Highlander
- Forumbeheerder
Geen van drie, camera gaat naar instelling die jij hebt gekozen voor M/A/S/P
Je moet het zo zien je stelt je camera in op de instellingen die jij prettig vindt en waar je zeg maar voor 90 % mee uit de voeten kunt.
Maar, nu doe je ook aan studiofotografie en je hebt na lang proberen daar de juiste instellingen voor gevonden, nu wil je die instellingen de week daarop weer gebruiken, de omstandigheden zijn namelijk niet verandert.
Nu had je die opgeslagen in U1 dus met één draai aan de knop verander je dus naar je instellingen voor studiofotografie,
Nou is het zondag en ga je met gezin/vrienden naar het bos en je neemt je fototoestel mee, en je draait hem zo naar M/A/S/P/auto, wat jij maar prettig vind.
Snappie ??
Je moet het zo zien je stelt je camera in op de instellingen die jij prettig vindt en waar je zeg maar voor 90 % mee uit de voeten kunt.
Maar, nu doe je ook aan studiofotografie en je hebt na lang proberen daar de juiste instellingen voor gevonden, nu wil je die instellingen de week daarop weer gebruiken, de omstandigheden zijn namelijk niet verandert.
Nu had je die opgeslagen in U1 dus met één draai aan de knop verander je dus naar je instellingen voor studiofotografie,
Nou is het zondag en ga je met gezin/vrienden naar het bos en je neemt je fototoestel mee, en je draait hem zo naar M/A/S/P/auto, wat jij maar prettig vind.
Snappie ??
- jur001
- Clublid
Hoi Chris,
Duidelijk. Hij doet dus feitelijk het derde van wat ik zei. Terug naar "voor U1/2". Thnx
Gr
Jurgen
Duidelijk. Hij doet dus feitelijk het derde van wat ik zei. Terug naar "voor U1/2". Thnx
Gr
Jurgen
- Highlander
- Forumbeheerder
Ja klopt, verkeert gelezen