Welke lens?

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
yvonne

Welke lens?

Bericht door yvonne » za nov 10 2007 1:28 pm

Ik ga eerdaags voor het eerst een paar fotoprobeershoots doen(paard) en nou was mijn vraag ,welke lens kan ik het beste gebruiken gewoon mijn nikkor 18-55 mm kitlens,ik zat er zelf over te denken een nikkor 55-200 lens aan te schaffen voor meer zoombereik,wat zijn jullie tips/ervaringen?

Groetjes Yvonne

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » za nov 10 2007 5:58 pm

Hallo Yvonne,
Het is altijd goed om te proberen meer te doen met de spullen die je al hebt. Dat zou zonder meer mijn eerste advies zijn.

Kun je wat meer schrijven over wat voor foto's je wilt gaan maken. Afhankelijk daarvan kies je het geschikte objectief.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » za nov 10 2007 7:38 pm

Wil je binnen of buiten fotograferen?
Je moet er rekening mee houden dat de doorsnee manegebak binnen wat aan de donkere kant is om te fotograferen en flitsen is niet echt populair bij paard en ruiter. (Bovendien moet je dan ook een flinke flitser hebben.)
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

yvonne

Bericht door yvonne » ma nov 12 2007 10:08 am

Het gaat om buitenshoots zal even een voorbeeld link geven

fotoshoot buiten

en zoiets

Dus actie en portet foto's meestal buiten.ben niet zo'n binnen fotograaf :oops:

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » ma nov 12 2007 11:02 am

Dat soort portretfoto's moet je ook zat kunnen doen met je huidige lens, iets dichterbij gaan staan dan de de fotograaf van de eerste link.
De foto's van de tweede link van dat gegeloppeer zullen wel iets meer zoom nodig hebben gehad, maar die zou je wel kunnen maken met de 55-200, denk ik.
Zolang je niet 's avonds werkt, zal dat geen probleem opleveren.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

genoeg mogelijkheden

Bericht door George Fennes » ma nov 12 2007 11:32 am

Het is helemaal waar wat Roelof zegt en bij de 55-200mm kan je kiezen uit de goedkope versie zonder VR en de versie met VR.
Met VR heeft als voordeel dat je makkelijker uit de hand kan fotograferen op 200mm.
Ook een optie is de 70-300mm VR, is wel iets groter en kost rond de 480 euro.
Succes ermee.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

yvonne

Bericht door yvonne » ma nov 12 2007 1:20 pm

Dank jullie voor de tips ga eens kijken wat ik uit mijn huidige camera kan halen en dan eens zien wat voor lens erbij gaat komen ben er nog steeds niet helemaal uit,ik hhorde van iemand dat er van tamron en sigma ook lenzen zijn met dit bereik die te gebruiken zijn op de nikon klopt dit en heefdt daat iemand ervaring mee,ik wil gewoon goede foto's en daarvoor wil ik best geld uitgeven aan een goede lens :lol:

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » ma nov 12 2007 1:37 pm

goede foto's maakt de fotograaf, mooie kwaliteit levert de lens. Dus is misschien een cursus o.i.d. een betere uitgave :)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

yvonne

Bericht door yvonne » ma nov 12 2007 4:10 pm

Opgezetfan schreef:goede foto's maakt de fotograaf, mooie kwaliteit levert de lens. Dus is misschien een cursus o.i.d. een betere uitgave :)
Heb ik al gehad (cursus) het gaat me dus echt om wat voor lens het beste is voor dit toestel en het doel wat ik wil bereiken :wink:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma nov 12 2007 7:22 pm

yvonne schreef:Het gaat om buitenshoots zal even een voorbeeld link geven

fotoshoot buiten

en zoiets

Dus actie en portet foto's meestal buiten.ben niet zo'n binnen fotograaf :oops:
Vrijwel alle foto's op de gegeven locaties zijn goed te maken met je huidige lens mits je een beetje dichtbij kunt komen. Maar iets "langers" erbij is wel prettig, en je zal het ook vast prettig vinden bij wedstrijden of demonstraties (ik zit niet zelf in de paarden, en ik ben ook geen meisje van rond de 13, en heb dus geen aangeboren gevoel bij paarden, dus ik probeer me maar een beetje in te leven).

Iets richting 70-200, 80-200, 100-300, 70-300 lijkt me een mooie aanvulling. Dat soort lenzen zijn er van diverse merken en in verschillende prijsklassen. Een mooie 2e hands Sigma 70-200 f2.8, een Nikon 80-200 f2.8, of nieuw een Nikon 70-300 VR zijn mooie lenzen. De laatste is optisch een stukje minder dan de andere twee (de 80-200 is de beste), maar heeft wel VR, dus eenvoudiger zonder beven te fotograferen! De 55-200 (met of zonder VR) vind ik niet zo indrukwekkend, en dan zou ik je toch echt de 70-300 VR adviseren; die is niet zo heel veel duurder, en ik begrijp dat je wat geld uitgeven niet zo erg vindt.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma nov 12 2007 7:32 pm

Ik stuur je even een paar foto,s via pb dan kun je vergelijken. Ik heb deze foto,s met de 70-300 VR gemaakt.
NAS Buikpijn

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma nov 12 2007 7:46 pm

De 70-300 VR is een absoluut perfecte lens voor de prijs die je ervoor betaalt!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » ma nov 12 2007 8:09 pm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb even gevraagd of ik ze mocht plaatsen op het forum !! hier zijn ze dan..
NAS Buikpijn

GdP

Bericht door GdP » ma nov 12 2007 8:21 pm

Mooi paard Nicole.
Die had er wel even zin in. :)

De vijfde foto is prachtig, alleen jammer dat van het paard zijn poten er niet helemaal opstaan.

Met vr. gr.,

Gerrit

Geofgraphic

Bericht door Geofgraphic » ma nov 12 2007 8:27 pm

GdP schreef:Mooi paard Nicole.
Die had er wel even zin in. :)

De vijfde foto is prachtig, alleen jammer dat van het paard zijn poten er niet helemaal opstaan.

Met vr. gr.,

Gerrit
Benen :D

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”