Tegenlicht aan de Ooievaarhorsterweg te Leusden

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Frederix

Tegenlicht aan de Ooievaarhorsterweg te Leusden

Bericht door Frederix » za nov 10 2007 9:52 pm

Al fietsend op de Ooievaarhorsterweg van de Treek naar Leusden viel mijn oog op dit landschap in tegenlicht. Ik vind tegenlicht mooi, het geeft een mooie structuur aan bv landerijen, prachtig zacht licht op sloten bedekt met kroos en diepte in het landschap. Onderstaande foto was het gevolg . . . . .

Afbeelding
Foto 1, Ooievaarshorsterweg te Leusden

Afbeelding
Foto 2, Ooievaarshorsterweg te Leusden (alternatief)
Laatst gewijzigd door Frederix op zo dec 23 2007 12:38 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » za nov 10 2007 10:16 pm

Hm, mooie omgeving daar. ook daar fiets ik wel eens ;-)

Maar over de foto, ik vind deze toch wat minder, de diepte zit er inderdaad goed in maar de kroossoep leidt mij teveel af.

Verder had ik deze graag van voor tot achter scherp gezien, nu lijkt voor wel scherp maar achter niet.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » za nov 10 2007 10:21 pm

Ben het Skippy eens, al moet ik zeggen dat ik de omgeving niet ken.
Daarbij is de plaat volgens mij nergens scherp, maar dat kan natuurlijk aan mijn monitor liggen.

Groet,
Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

rik6230

Bericht door rik6230 » za nov 10 2007 10:28 pm

Ik ken de omgeving niet zo goed :oops: De compo vind ik niet echt interessant en ik zie ook niet echt een effect van tegenlicht. Hij lijkt wel in de rechterhoek (water) overbelicht. Ik vind dit niet echt bijzonder.

Frederix

Bericht door Frederix » zo nov 11 2007 8:22 am

@ Luc en Irwan,

Het zou kunnen dat de afdruk niet scherp overkomt. Ik druk foto's door de bank genomen in verschillende lagen af. De bovenste laag is scherp, maar met een dekking van 80%. De laag eronder is iets onscherp gemaakt met gausian blur. Hierdoor overstralen de lichtere delen iets de donkerder delen. Hierdoor lijken foto's wat onscherp te zijn.

Ik heb de foto nu opnieuw gescand en bewerkt, maar zonder de onscherpe onderlaag.

Afbeelding
Foto 1, Ooievaarshorsterweg te Leusden (oude foto)

Afbeelding
Foto 2, Ooievaarshorsterweg te Leusden (alternatief)

@ Rik
Tegenlicht houdt voor mij niet in dat ik recht tegen een lichtbron in fotografeer, ook niet dat deze per sé in beeld moet komen. Het licht staat rechts boven de foto, buiten beeld. Hierdoor vallen de hoogteverschillen in de landerijen goed op, dat geeft structuur aan het gras, de oevers enz.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”