sneeuwklokjes

Plaats reactie
Jannette
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

sneeuwklokjes

Bericht door Jannette » za feb 21 2015 2:20 pm

Net voor een flinke verkoudheid toesloeg op pad geweest om wat sneeuwklokjes te vinden en mooi vast te leggen. Valt toch niet mee om dat weer anders dan anders te doen.. ben deels tevreden. Ook merk ik dat ik echt nog beter op de scherpte en uitsnede moet letten. .weer een leerpuntje voor de volgende sessie :)

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: sneeuwklokjes

Bericht door Remco v/d Sanden » za feb 21 2015 3:28 pm

Scherpte en uitsnede zijn idd zaken die belangrijk zijn, maar tevens per persoon/smaak weer verschillen natuurlijk. De ene zegt de regel van derden, de ander roept weer, regels zijn er om gebroken te worden.

De foto's die mij het meeste aanspreken zijn 3 en 4. Foto 3 vind ik de zachtheid en kleurtoning erg fraai overkomen. Jammer dat er voor de blaadjes van de bovenste bloem net de steel van de ander zit. Als die erachter had gezeten was het net wat onderscheidend geweest denk ik. Maar hoe iets groeit kan je natuurlijk niet aan doen, hooguit even wegduwen of zo.
Foto 4 is ook al zo'n mooie dromerige foto. Je hoofdbloem staat mooi los van de omgeving, onscherpte is ook mooi aanwezig. Vind het een prima plaat.

Leuke serie. Ik doe eigenlijk veel te weinig van dit werk. Als ik dit zo zie toch meer zin in om op te pakken :)
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

Ralph
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Ralph » za feb 21 2015 10:16 pm

Blijft idd lastig ze toch mooi op de foto te krijgen, ook voor mij de laatste 2 favo, mooi soft en licht!

Jannette
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Jannette » ma feb 23 2015 8:00 pm

Dank voor jullie reacties!

Plaats reactie

Terug naar “Bloemen en planten”