Tot nog toe heb ik altijd met Canon gefotografeerd. Omdat ik onlangs ontdekte dat het dynamies bereik van bijv Nikon D610 veel groter is wil ik misschien overstappen.
Ik wil mijn oude Canon L lenzen met EF vatting daarvoor gebruiken.
Kan dat?
werkt Af nog?
Zijn er nadelen?
Canon L lens op D610?
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Canon L lens op D610?
Beste S,
Welkom.
re: kan dat
Wellicht zijn er enkelen die zoiets werkend hebben gekregen, maar in het algemeen: NEEN.
Groeten, Gijs
Welkom.
re: kan dat
Wellicht zijn er enkelen die zoiets werkend hebben gekregen, maar in het algemeen: NEEN.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- MarcoEos70D
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Toevallig (of niet?
) is die vraag ook net op Eosdigitaal gesteld (zie hier), waarbij het antwoord praktisch gezien "nee" is.

"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
Nee. Er zijn adapters, maar daarmee ga je de oneiindig-instelling missen. Ook zijn er wellicht adapters met een correctie-lenselement waarmee je wel tot oneindig kan, maar of je daarmee recht doet aan de optische kwaliteiten van je L-objectieven is de vraag.
Ik denk ook dat op dit forum volmondig beaamd zal worden dat op een D610 echt Nikon- of eventueel Zeiss-glas hoort.
De ironie is natuurlijk dat je vaak genoeg wel Canons ziet met Nikkors, dat kan dan weer wel...
Tijd geleden nog Canon-filmers met een 2,8/24mm gezien, en de 14-24mm en 24-70mm-objectieven van Nikon zijn ook redelijk gewild bij Canon-adepten.
Ik denk ook dat op dit forum volmondig beaamd zal worden dat op een D610 echt Nikon- of eventueel Zeiss-glas hoort.
De ironie is natuurlijk dat je vaak genoeg wel Canons ziet met Nikkors, dat kan dan weer wel...
Tijd geleden nog Canon-filmers met een 2,8/24mm gezien, en de 14-24mm en 24-70mm-objectieven van Nikon zijn ook redelijk gewild bij Canon-adepten.
Bedankt voor de reacties; verdomde jammer...
- bjornc
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Och, voor mensen die de overstap willen maken is er altijd wel een goed objectief van het betreffende merk.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Je kunt je L objectieven toch gewoon verkopen? Deze zijn behoorlijk waardevast.
En het is natuurlijk heel leuk om je te verdiepen in mooie Nikkors en deze aan te schaffen
En het is natuurlijk heel leuk om je te verdiepen in mooie Nikkors en deze aan te schaffen

Groet, Andre
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
De (nieuwe) 24-70mm van Canon komt beter door alles testen dan die van Nikon dus dat lijkt me sterk... wel ietsje duurder maar op zulke bedragen maakt dat 'kleine' verschil ook niet meer uit.emdeklerk schreef: Tijd geleden nog Canon-filmers met een 2,8/24mm gezien, en de 14-24mm en 24-70mm-objectieven van Nikon zijn ook redelijk gewild bij Canon-adepten.
Een lens met de brandpunten en scherpte van de 14-24mm was er nooit voor Canon maar dat is nu veranderd met de 11-24mm dus dat beeld zal de komende tijd ook wel kunnen veranderen. Die laatste overigens wel aanzienlijk duurder is dan de Nikon.

Fin.