Echte winkel waar je nog monitor kunt bekijken?

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
Nikkormaat
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Echte winkel waar je nog monitor kunt bekijken?

Bericht door Nikkormaat » do mar 26 2015 9:57 pm

Op basis van diverse draadjes op dit forum overweeg ik om een Dell UltraSharp U2413 aan te schaffen. Ik woon in Haarlem en kan zelfs via Google nergens binnen een straal van 30 km een winkel vinden waar ik die monitor in levende lijve kan bekijken. Welke zaak ik ook bel, telkens krijg ik hetzelfde antwoord. Ze gaan hem niet voor mij uitpakken, laat staan aansluiten, omdat ze hem dan niet meer als nieuw kunnen verkopen als ik hem niet zou willen hebben. Helaas was ik te laat voor een kaartje voor de beurs in Nijkerk.
Weet iemand een winkel waar men die Dell in huis heeft en zich wat klantvriendelijker opstelt?
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Echte winkel waar je nog monitor kunt bekijken?

Bericht door D. Haaksma » do mar 26 2015 10:34 pm

Ik zou zo ook geen winkel weten, maar de genoemde monitor is nogal geliefd.
Mogelijk woont er een clublid bij jou in de buurt die er een heeft staan.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » do mar 26 2015 10:35 pm

Als je je gedraagt kan je bij mij een U2711 bekijken. 8) Niet helemaal hetzelfde natuurlijk... Maar wel een redelijk soortgelijk scherm.

Ik neem trouwens geen verantwoordelijkheid als je daarna een 27" scherm wil kopen... :lol:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Nikkormaat
Clublid
Clublid

Bericht door Nikkormaat » do mar 26 2015 10:38 pm

Goed idee, nog niet aan gedacht.
Zou de eigenaar van een Dell UltraSharp U2413 zich (via een pb) bij mij willen melden?
Alvast bedankt.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » do mar 26 2015 11:17 pm

Tja, Dell is natuurlijk in principe een online aanbieder. Zijn ze altijd al geweest.
In principe bestaan er ook geen Dell winkels.

En zou JIJ een monitor willen kopen die al uit de doos is geweest, vieze vingertjes her en der heeft, smoezelige voet en kabels. En dan ook nog de volle mep er voor willen betalen? :think:

Met de marges van tegenwoordig en het gemak waarmee iedereen van alles kan retourneren, kan dat gewoon niet meer uit. Het is niet anders.

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door jantom » vr mar 27 2015 12:31 am

Ik heb in de afgelopen zoveel jaar 3x een Dell-scherm (1920x1200) online (bij Dell) gekocht.

Ik heb nooit enig probleem met die schermen gehad (dus ook geen dode pixels). Sinds een kleine 2 jaar ook de 30"-versie, zie link:

http://www.dell.com/ed/business/p/dell-u3014/pd" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit zijn zaken die ik ongezien koop wetende dat het goed zit. Is jouw keuze de kleinere broer van die U3014?

Ik weet dat Informatique ook Dell-schermen verkoopt. Misschien dat die ook in de showroom staan. Je kan altijd bellen.
Link: http://www.informatique.nl/538719/dell- ... 2314h.html" onclick="window.open(this.href);return false;

jacobus
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door jacobus » vr mar 27 2015 7:44 am

Klopt Informatique heeft vele schermen staan o.a de U 2713HM welke ik gebruik met de Mac mini. Prima zaak wat service aangaat.

Marcel
Sony RX100 Mark4

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » vr mar 27 2015 8:52 am

Maar een scherm in de showroom? Of daadwerkelijk aangesloten schermen op computers zodat je b.v. kunt testen met je eigen hoge resolutiebeelden c.q. spiegeling (liever het ontbreken ervan), gelijkmatige uitlichting, kalibratie in de realiteit, etc.
Want alleen uit de doos halen en op de plank zetten, zegt ook zo weinig... :think:

Highlander
Forumbeheerder
Forumbeheerder

Bericht door Highlander » vr mar 27 2015 10:26 am

Ik heb net de Dell U 2713HM gekocht op aanraden van de jongens hier op het forum.
En ik kan je zeggen er ging een wereld voor mij open.
Ik heb hem gekocht bij Computerstore.nl en als ik het goed lees kun je de monitor als je hem netjes uit de verpakking haalt en weer terug stuurt alsof hij er niet uit is geweest, 100% je geld terug.
https://www.computerstore.nl/klantenser ... eding.html
Hoef je er de deur niet eens voor uit.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » vr mar 27 2015 10:59 am

Highlander schreef: ....en als ik het goed lees kun je de monitor als je hem netjes uit de verpakking haalt en weer terug stuurt alsof hij er niet uit is geweest, 100% je geld terug.
Dat geldt voor elke aankoop die je via internet doet. Dat is namelijk wettelijk zo geregeld. (14 dagen de tijd om terug te sturen).
Vriendelijke groet, Léon Obers

cezi
Forumlid
Forumlid

Bericht door cezi » vr mar 27 2015 11:28 am

Dell U 2713HM is mooi beeldscherm, jammer dat er zo veel meldingen zijn van backlight bleeding
“Photographs are a way of imprisoning reality...One can't possess reality, one can possess images--one can't possess the present but one can possess the past.”
― Susan Sontag, On Photography

Nikkormaat
Clublid
Clublid

Bericht door Nikkormaat » vr mar 27 2015 1:39 pm

Dank voor de reacties. Het draadje begint wat van de oorspronkelijke vraag af te drijven.
Mijn vraag ging over de Dell UltraSharp U2413. De laatste reacties gaan telkens over de Dell U 2713HM.
Daarom nogmaals. Wie weet er een winkel in de regio Haarlem waar men een werkende Dell UltraSharp U2413 heeft staan of welk clublid heeft er zelf een die ik mag bekijken?
Groet Nikkormaat

Ben vanmiddag vergeefs bij Coolblue Monitorstore in Amsterdam gaan kijken. Zij presenteren zich op hun website als "Echte Winkel"
Een grote desillusie. Behalve de monitoren die aan hun kassasystemen gekoppeld waren, was er geen monitor te zien. Het enige echte is dat je daar mensen ziet die na een kort gesprek met dozen schuiven.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”