eelco schreef:Mooie serie hoor, goed gedaan.
Thanx
Lijkt erop dat je ook bij sommige foto's gebruik hebt gemaakt van een fisheye, of vergis ik me? (Nr 4 en 7).
In ieder geval vind ik het effect hier erg mooi.
Goed fishen kan hele mooie aten opleveren, mits je niet moeilijk gaat doen over vervormingen (die niet altijd storend hoeven te zijn tenzij je natuurgetrouwe platen wilt).
Nr 4 is met fisheye. Nr 9 ook, 7 is met de 20mm gemaakt
Moest je erg hoog in je iso, of was er genoeg licht en welk diafragma gebruik je meestal voor dit soort foto's?
Iso is uiteraard afhankelijk van de zaal, belichting, etc. In dit geval alles tussen 3200 en 8000 geschoten.
Ik zie nl geen bewegingsonscherpte en volgens mij moet je dan toch ook een kortere sluitertijd hebben.
Als je geen beweging wilt dan moet je daarmee inderdaad rekening houden in je sluitertijd en/of iso, een beetje afhankelijk van hoe je het liefste schiet. Beetje afhankelijk van de dynamiek in de belichting zit ik meestal op manual Iso en Aperture mode OF auto Iso en Manual mode.
En soms zit je er wel eens naast en dan heb je bewegingsonscherpte waar je het niet wilt hebben... (bewogen gitaar = prima, bewogen gezicht = niet prima, maar toch een keeper)

Fin.