D80 voor €1200,- of D70 voor €600,-??
D80 voor €1200,- of D70 voor €600,-??
Hallo,
Wat zouden kiezen voor de beste prijs/kwaliteit-verhouding:
1) Een Nikon D80 met 18-135 mm voor €1200,- (ik weet het, deze is via internet zeker goedkoper te krijgen, maar ik wil hem graag bij een fotograaf in de buurt aanschaffen)
2) Een Nikon D70 met Nikon 28-105 mm en Cosina 10-35 mm voor €600,-
De Nikon D80 zal zeker beter zijn dan de D70, maar wat zouden jullie kiezen rekening houdend met de prijs en de erbij geleverde lenzen??
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvg,
Bertine
Wat zouden kiezen voor de beste prijs/kwaliteit-verhouding:
1) Een Nikon D80 met 18-135 mm voor €1200,- (ik weet het, deze is via internet zeker goedkoper te krijgen, maar ik wil hem graag bij een fotograaf in de buurt aanschaffen)
2) Een Nikon D70 met Nikon 28-105 mm en Cosina 10-35 mm voor €600,-
De Nikon D80 zal zeker beter zijn dan de D70, maar wat zouden jullie kiezen rekening houdend met de prijs en de erbij geleverde lenzen??
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mvg,
Bertine
Laatst gewijzigd door Bertine op wo nov 14 2007 12:25 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik zou voor de D70 gaan aangezien ik de D80 met 18-135 veeeeeel te duur vind. Bovendien wil ik de 18-35 niet hebben.
Ik zou de 28-105 en Cosina 10-35 direct op MP zetten en voor het resterende bedrag wat mooi glas terug kopen. Overigens zou ik proberen de D70(s) nog goedkoper zonder glas aan te schaffen.
Ik zou de 28-105 en Cosina 10-35 direct op MP zetten en voor het resterende bedrag wat mooi glas terug kopen. Overigens zou ik proberen de D70(s) nog goedkoper zonder glas aan te schaffen.
Een D70 koop je voor 350 Euro voor nog eens hetzelfde bedrag koop je de fantastische Tamron 17-55 2.8 Nu blijft er nog 500 Euro over t.o.v. de D80 waar je hebt over hebt. Wil je meer tele koop dan een pracht van een 80-200 2.8 tweedehands. Wil je meer groothoek koop dan een Sigma 10-20 of Tokina 12-24. Wil je Macro koop de 105mm VR van nikon.
Kortom... voor 1200 Euro koop ik een veel mooiere uitrusting dan een D80 + 18-135.
Groeten,
Remco
PS: Had ik deze kennis gehad toen ik mijn D70s aanschafte dan had ik nooooooit een kit gekocht met 28-80 en 70-300.
Kortom... voor 1200 Euro koop ik een veel mooiere uitrusting dan een D80 + 18-135.
Groeten,
Remco
PS: Had ik deze kennis gehad toen ik mijn D70s aanschafte dan had ik nooooooit een kit gekocht met 28-80 en 70-300.
Laatst gewijzigd door De Put op wo nov 14 2007 12:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind beide voorstellen niet interessant. De D70 ligt inmiddels al 2 digitale generaties achter ons, die moet je echt niet nemen. De D80 is veel te duur zo.
Ik weet niet waar je woont maar er zijn genoeg fotohandels (inclusief Dixons als je dat een fotohandel vindt) die aanzienlijk aantrekkelijker aanbiedingen hebben.
Herrie
Ik weet niet waar je woont maar er zijn genoeg fotohandels (inclusief Dixons als je dat een fotohandel vindt) die aanzienlijk aantrekkelijker aanbiedingen hebben.
Herrie
In eerste instantie was ik van plan om een Panasonic Lumix FZ-18 aan te schaffen. Vanwege het geringe prijsverschil overweeg ik de D70.
Ik vraag me alleen af of ik als ik toch over wil stappen op een spiegelreflex camera niet beter door kan sparen voor de D80? Zijn de aanpassingen in de D80 t.o.v. de D70 het verschil van €600,- waard?
Ik wil de camera vooral gebruiken voor huis-, tuin- en keukenkiekjes en vakantiefoto's.
Ik vraag me alleen af of ik als ik toch over wil stappen op een spiegelreflex camera niet beter door kan sparen voor de D80? Zijn de aanpassingen in de D80 t.o.v. de D70 het verschil van €600,- waard?
Ik wil de camera vooral gebruiken voor huis-, tuin- en keukenkiekjes en vakantiefoto's.
kijk hier eens naar. prijzen d80 met 18-70 lens
http://tweakers.net/pricewatch/142740/n ... f-ed).html
http://tweakers.net/pricewatch/142740/n ... f-ed).html
Je kan beide modellen bij de dealer in de buurt gaan bekijken en vast houden, de verschillen tussen beide cams kan je dan beter vergelijken.
wat betreft service de dealer stuurt je cam ook op naar beverwijk als er wat mee is, je kan hem ook zelf naar beverwijk brengen en vaak er op wachten als het iets kleins is of niet te druk is .
en wat betreft omgaan met een cam gewoon plaatjes schieten, eventueel een goed boek er bij kopen en veel lol hebben in het geen wat je doet.
see you
wat betreft service de dealer stuurt je cam ook op naar beverwijk als er wat mee is, je kan hem ook zelf naar beverwijk brengen en vaak er op wachten als het iets kleins is of niet te druk is .
en wat betreft omgaan met een cam gewoon plaatjes schieten, eventueel een goed boek er bij kopen en veel lol hebben in het geen wat je doet.
see you
Laatst gewijzigd door Licaga op wo nov 14 2007 12:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.