schiphol

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Toreloor

schiphol

Bericht door Toreloor » wo nov 14 2007 8:28 pm

waar op schiphol, behalve het terras en Macdinges kan je momenteel foto's schiten van het vliegvekeer...het blijkt, dat de aalsmeerbaan plek dicht is.... bvd Weijtse

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » wo nov 14 2007 8:41 pm

Google! "spottersplaatsen schiphol"!

http://www.earthview.nl/spottersplaatsen-schiphol/

Simpele groet, E.M. de Klerk

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » wo nov 14 2007 8:55 pm

heb je een loep...kan hem niet spotten :D gewoon ff rond schiphol rijden...er zijn er zat.....vraag mij even geen namen van straten en plekken maar er is genoeg te vinden...kwestie van vliegtuig volgen wat uit de lucht valt of net opstijgt.

Franklin
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Franklin » wo nov 14 2007 8:58 pm

b.v. op de Fokkerweg vlak voordat die linksaf buigt (in Noordelijke richting) voor de ringvaart. Daar sta je aan het einde van de baan tussen de landingslichten.

Afbeelding

Groet,
Franklin (ex Fokker)
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1

Pindar01

Bericht door Pindar01 » wo nov 14 2007 9:01 pm

Gewoon op het platform rond lopen doe ik dagelijks :lol:

Krijg alleen geen toestemming om te fotograferen :cry: Maar soms moet je ook ondeugend zijn :wink:

1/ niet veel bijzonders snel geschoten zijn tech. niet helemaal oke maar voor de sfeer een beetje weer te geven :roll:

Afbeelding

2/ nightshot (had de D50 net 1 dag)

Afbeelding

Onderstaande door collega's geschoten (helaas geen Nikon)

3/

Afbeelding

4/

Afbeelding

5/

Afbeelding

6/

Afbeelding

Ik zal de D50 weer eens meenemen om te kijken of ik een leuek serie kan maken!

Gr:"Michel

Toreloor

Bericht door Toreloor » wo nov 14 2007 9:27 pm

tja...zeker niet een poosje bij Schiphol geweest smaus en de klerk... enne van Michel wordt ik duidelijk gek en jaloers... Franklin, bedankt man..

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » wo nov 14 2007 10:03 pm

ben er pas nog langs gereden...er zijn genoeg plekken waar je kan staan.....hoe heet die weg waar je de vaart in het midden hebt en ze boven de boerderij aan komen zweven ?? kan je prachtig staan....oke je moet ff over het fietspad heen draaien maar prima plek...of je moet de hangars er op willen zetten...ja dan is de plek inderdaad weg....de weg naar lisse toe....vanaf A9 richting hoofddorp na een paar verkeerslichten links [ is dat polderbaan ?? ] afijn ik ben er nog niet zo heel lng geleden geweest dus.

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: schiphol

Bericht door Jur » do nov 15 2007 10:44 am

Toreloor schreef:waar op schiphol, behalve het terras en Macdinges kan je momenteel foto's schiten van het vliegvekeer...het blijkt, dat de aalsmeerbaan plek dicht is.... bvd Weijtse
Kijk hier maar even voor de Schiphol mogelijkheden http://www.schipholview.nl/index_spotinfo.html

De Engelse tekst is hopelijk geen bezwaar.
Jur

Toreloor

Bericht door Toreloor » do nov 15 2007 7:28 pm

dank je wel Jur...no ...english is ok with me!

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » do nov 15 2007 8:11 pm

Ben ooit, 1996, eens met een KLu F27 dwars over Schiphol gevlogen. Toen, analoog best een paar leuke prenten gemaakt. Zal ze eens opzoeken en scannen, is best leuk om de platforms vanuit de lucht te zien.

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

schiphol

Bericht door George Fennes » do nov 15 2007 8:43 pm

Schiphol blijft fascineren.
Allen als ik er ben wil ik gelijk naar S ......... dan begint het te kriebelen :lol:
Ik heb ook een tijdje rondgereden op het platform voor mijn werk, maar erg interessant.
Nog altijd spijt dat ik mijn camera nooit heb meegenomen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » do nov 15 2007 8:55 pm

chip54 schreef:Ben ooit, 1996, eens met een KLu F27 dwars over Schiphol gevlogen. Toen, analoog best een paar leuke prenten gemaakt. Zal ze eens opzoeken en scannen, is best leuk om de platforms vanuit de lucht te zien.
Schiphol Centrum (eveneeens vanuit een F27) in aanbouw in 1966!!

Afbeelding
Jur

mikemix

Bericht door mikemix » do nov 15 2007 10:24 pm

Jeetje Jur, hing je met je hoofd naar buiten? :D

Echt een hele gave historische foto. Was die vlucht voor personeel van schiphol destijds geregeld?

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » vr nov 16 2007 12:23 am

Wow, die is goed Jur !

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » vr nov 16 2007 10:33 am

mikemix schreef:Jeetje Jur, hing je met je hoofd naar buiten? :D

Echt een hele gave historische foto. Was die vlucht voor personeel van schiphol destijds geregeld?
Foto is gemaakt op een "normale" lijnvlucht van de NLM van Rotterdam Zestienhoven naar Schiphol. Mijn camera was toen nog een Werra 1 (Tessar 2.8/50mm objectief) met een Agfa CT-18 diafilm. Losse belichtingsmeter!

Hier hing ik wel met mijn hoofd buiten boord in een Cessna 172. Deze foto is gemaakt in 1984 ter hoogte van Hangaar 11 met een Nikon FM + MD11 met Nikkor Ai 2.0/85 op Fuji Superia 100 film.

Afbeelding
Jur

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”