Extender huren zeeland ?
- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Extender huren zeeland ?
Ik heb inmiddels een 70-200 ik wil graag weten welke extender bij me pas en me de gewenste resultaten geven...
Iemand een idee waar ik in de buurt van zeeland een extender 2.0III serie kan huren ?
Heb Verschoore Goes al gebeld die doen dat niet...
Ik zou graag willen weten of ik de 1.7II of de 2.0II(I) nodig heb voor mijn vliegtuigen goed te platen....
Of zeggen jullie ga zoiezo maar voor de 2.0III want die overtreft alles? Ik had een 50-500 van Sigma..
Alvast bedankt...
Iemand een idee waar ik in de buurt van zeeland een extender 2.0III serie kan huren ?
Heb Verschoore Goes al gebeld die doen dat niet...
Ik zou graag willen weten of ik de 1.7II of de 2.0II(I) nodig heb voor mijn vliegtuigen goed te platen....
Of zeggen jullie ga zoiezo maar voor de 2.0III want die overtreft alles? Ik had een 50-500 van Sigma..
Alvast bedankt...
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
Re: Extender huren zeeland ?
Dat heet bij Nikon een Converter.
Weet niet waar er in Zeeland verhuurders van apparatuur zitten; dichtstbijzijnde is misschien Calumet in Rotterdam - heb het niet gecontroleerd.
Persoonlijk zou ik me op een 70-200mm zoom beperken tot een 1,4x of hooguit een 1,7x-converter, maar heb er geen ervaring mee. Andere op dit forum vast wel.
Weet niet waar er in Zeeland verhuurders van apparatuur zitten; dichtstbijzijnde is misschien Calumet in Rotterdam - heb het niet gecontroleerd.
Persoonlijk zou ik me op een 70-200mm zoom beperken tot een 1,4x of hooguit een 1,7x-converter, maar heb er geen ervaring mee. Andere op dit forum vast wel.
- Debby
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Had zo snel even geen vliegtuig bij de hand
maar om je misschien toch een beeld te kunnen geven van de combinatie 70-200 met een 1.7 converter, even snel de volgende twee plaatjes geschoten.

Niet dus
Ongelezen berichtdoor emdeklerk » 14 apr 2015, 17:28
Dat heet bij Nikon een Converter.

http://www.cameranu.nl/nl/c2202/objecti ... r/extender
- Ingmar
- Clublid
Maar Rotterdam is dan wel weer dichter bij zeeland dan Urk...

Grtz Ingmar
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
D700, Sigma 70-200F 2.8 OS, Nikon 24-70 f2.8, Nikon 16-35 F4, Nikon 85 mm AF-D 1.4 , Godox ad360II, Godox TT600 en nog wat andere zooi
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Contacteer:
Converter!
http://www.nikon.nl/nl_NL/product/nikko ... tc-14e-iii" onclick="window.open(this.href);return false;
Teleconverter zelfs.
http://www.nikon.nl/nl_NL/product/nikko ... tc-14e-iii" onclick="window.open(this.href);return false;
Teleconverter zelfs.
Converter, extender, teleconverter, brandpuntsafstandverlenger, whatever, of het nou op een lens of een objectief zit, who cares... 

-
- Forumlid
Verschoore doet Maar beperkt aan verhuur, ook de andere winkels buiten Goes niet.Voor de rest zijn er nog wat kleine zelfstandige fotozaken die niet veel meer te bieden hebben dan pasfoto's maken en een zeer klein assortiment, ik denk niet dat die verhuren, er is een fotozaak in Zierikzee , maar die zit vrnml in de fotografica.
Calumet in Antwerpen of Rotterdam, ligt eraan waar je woont, is wel een top-zaak,hebben alles. Even bellen prima service.antwerpen is maar 45 min rijden vanaf Goes
Succes
Calumet in Antwerpen of Rotterdam, ligt eraan waar je woont, is wel een top-zaak,hebben alles. Even bellen prima service.antwerpen is maar 45 min rijden vanaf Goes
Succes
Nikon F80, 28 mm 2.8 AF-D
-
- Clublid
Ik heb de 70/200 2.8 VRII en de TC 2.0 (de nieuwe versie). Vanaf statief en stilstaande/zittende onderwerpen lukt met redelijk tot goede resultaten. Voor bewegende onderwerpen, bv sport, vind ik de AF te langzaam worden.
Ik zou het ook bij een 1.4 houden, versie II en III schijnen goed te werken. De 1.4 staat bij mij in ieder geval hoog op het verlanglijstje.
Er staat een 1.7 op het forum te koop.
Ik zou het ook bij een 1.4 houden, versie II en III schijnen goed te werken. De 1.4 staat bij mij in ieder geval hoog op het verlanglijstje.
Er staat een 1.7 op het forum te koop.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ik zou ook niet verder gaan dan de 1.4. Heb nu de tc14 II maar gebruik die te weinig en gaat dus in de verkoop nu ik de D7200 erbij heb
Dacht toch even dat ik er eenCaptainHook schreef:Converter, extender, teleconverter, brandpuntsafstandverlenger, whatever, of het nou op een lens of een objectief zit, who cares...

- Corné Goud
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
@EricB,
De 2.0III valt dus tegen ? bij foka is de 1.4III 50 euro duurder dan de 2.0III versie...
Mijn gevoel zegt de 1.7 dan ga ik al richting de 400 mm want ik had er namelijk 500...
Even 2x op en neer naar Rotterdam is nu ook niet echt een pretje.
De 2.0III valt dus tegen ? bij foka is de 1.4III 50 euro duurder dan de 2.0III versie...

Mijn gevoel zegt de 1.7 dan ga ik al richting de 400 mm want ik had er namelijk 500...
Even 2x op en neer naar Rotterdam is nu ook niet echt een pretje.

Met vriedelijke groet Corné Goud
-
- Clublid
De 2.0 valt mij in combinatie met de 70/200 voor bewegende onderwerpen tegen, Dat kan voor een andere combinatie, bv een 300 2.8 anders liggen, daar heb ik geen ervaring mee. Voor stilzittende vogels etc is de 2.0 prima te gebruiken.
Omdat ik meestal geen stilzittende vogels oid fotografeer maar sportfoto's maak gebruik ik de 2.0 in de praktijk bijna nooit.
Ik denk er over om de 2.0 te koop te zetten en er een 1.4 voor in de plaats te nemen.
Omdat ik meestal geen stilzittende vogels oid fotografeer maar sportfoto's maak gebruik ik de 2.0 in de praktijk bijna nooit.
Ik denk er over om de 2.0 te koop te zetten en er een 1.4 voor in de plaats te nemen.
Nikon Z8, Z6 en wat lenzen en een hoop andere zooi.
Ik zou niet snel iets kopen bij die CameraNu.nl.
Ze lezen kennelijk niet eens de technische gegevens van Nikon zelf.
Zegt mij veel over de zorg waarmee de advertentieteksten worden geschreven.
Ze lezen kennelijk niet eens de technische gegevens van Nikon zelf.
Zegt mij veel over de zorg waarmee de advertentieteksten worden geschreven.