Inmiddels al weer een paar stapjes verder in fotografie.. Na een investering in een Nikon 50mm f/1.8 (geweldige lens!) en een Sigma 50-150 f/2.0 APO wil ik als laatste nog een standaardzoom ter vervanging van de 18-55 mm kitlens. Ik stuitte op de volgende lenzen en omdat het beste bedragen zijn zou ik graag jullie mening horen om mij te helpen met een juiste keuze.. lenzen maken me een beetje onzeker

-Nikon 28-70 f/2.8 ED (iets boven budget, maar als deze er echt uitspringt dan probeer ik er toch voor te gaan)
-Sigma 24-70 f/2.8 HSM (of macro uitvoering..?)
-Sigma ART 24-105 f/4 DG (voor fullframe)
Ik heb een D7000 (crop 1.5) en ik wil uiteindelijk onder beperkte lichtomstandigheden ook goed kunnen schieten en niet te veel inleveren op sluitertijd. Ik ga van de zomer een trouwerij mee-schieten waaronder ook de receptie (binnenshuis). F2.8 leek me daarom handig. Hoewel de 24-105 een lekker groot bereik heeft is die met f/4 weer wat minder lichtsterk. Ik heb een budget van Euro 600,- daar kan ik niet te veel boven gaan..
Ik hoop dat er mensen op het forum zijn die me een beetje op weg kunnen helpen. Wellicht zijn er nog andere opties voor een bereik van 24 of 28 t/m 70 of 105 mm? Ik had ook de Nikon 17-55 f2.8G al bekeken. Volgens mij ook een mooie lens, alleen vind ik 70mm t.o.v. 55 toch wel een verschil..
Alvast bedankt voor de eventuele reacties, suggesties en tips,
Groetjes,
Dimar