D750 en ongewenste info op LCD

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.
Plaats reactie
FirstOne
Forumlid
Forumlid

D750 en ongewenste info op LCD

Bericht door FirstOne » do apr 30 2015 5:51 pm

Beste mede fotografen,

Door mij onbekende handeling krijg ik mijn foto na het trekken niet te zien op mijn lcd scherm. Beter gezegd, er is een menu (?) gesuperponeerd op mijn foto. Deze info verdwijnt als ik mijn foto enkel inzoom. Bij het uitzomen komt deze menu terug. Als terug naar de voorgande/volgende foto gaat met mijn multiselector komt er deze menu terug op de foto bovenop.
Mijn infoknop geeft me hoe de foto getrokken is, totaal niets met mijn probleem.
Heeft iemand een idee waar ik dit kan afzetten. :?:

Groeten
Alain

ps: ik zie niet de mogelijkheid om een jpg als voorbeeld toe te voegen.

Highlander
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: D750 en ongewenste info op LCD

Bericht door Highlander » do apr 30 2015 6:28 pm

Je zou eens op Blz 90 en 218-236 van je gebruiksaanwijzing kunnen kijken.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER

FirstOne
Forumlid
Forumlid

Bericht door FirstOne » vr mei 01 2015 8:01 am

Beste Highlander,

Bedankt voor U snelle reactie, maar ik zie in mijn handleiding geen link met mijn probleem. Op Blz 90 hebben ze het over de sluitertijd voorkeur, en op Blz 218-236 gat het over meervoudige belichting, intervalfotografie, Time-Lapse fotografie, objectiven zonder CPU. Maw, ik zie bij deze geen enkel verband met mijn probleem.

Ik heb het mss niet duidelijk aangebracht: Ik trek een foto en vraagt deze op op mijn lcd scherm. Ik zie onder dat menutje de randen van mijn getrokken foto.
Bovenop de foto komt een zwarte menu(KE) met de volgende informatie:

Noise Red : HI ISO, Norm
Actve D - Light :
HDR :
Vignette CTRL : Normal
Retouch :

Comment :

Pearldrop
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Pearldrop » vr mei 01 2015 8:31 am

Op de D700 kan ik met het voorste draaiwieltje "bladeren" tussen de verschillende weergaven na het schieten en hij onthoudt de laatst gekozen. Wellicht werkt dit ook met de D750 zo.

FirstOne
Forumlid
Forumlid

Bericht door FirstOne » vr mei 01 2015 9:03 am

Beste Highlander,

Het heeft totaal geen invloed. Met mijn voorste draaiwieltje kan ik enkel mijn diafragma kiezen. Anderzijds mijn voorige toestel was een D700, en daar heb ik nooit mee kunnen "bladeren", ook enkel mijn F waarde kunnen wijzigen.
Ik kan natuurlijk alle instellingen op "fabriek normen" terug zetten, maar dan weet ik nog niet hoe ik aan deze probleem komt. Trouwens het is te hopen dat door mijn instellingen te "Resetten" deze weg is...?

Mvg,
Alain

Pearldrop
Forumlid
Forumlid

Bericht door Pearldrop » vr mei 01 2015 9:10 am

Dan moet het met het de multi selector naar boven en naar beneden. Uiteraard wel in weergave modus, anders wijzig je inderdaad je diafragma.
Zou wel ergens in je handleiding moeten staan.

Overigens is het gedrag van de knoppen/draaiwieltjes instelbaar. Op de D700 is dit in het menu>custom setting menu>F Controls> F9 Customize command dials.

En je hebt ook 4 menu banken voor deze instellingen. Zo gebruik ik mijn D700 focussen uitsluitend met AF-on button en Continue AF en zo ingesteld dat hij ook schiet als hij niet in focus is. En heb ik de wieltjes voor info en scrollen door foto's. Dit heb ik in custom settings bank A.
Als ik mijn camera even aan iemand anders geef om een foto te maken zet ik custom settings op bank B waarbij hij ondanks AF-C hij pas schiet als hij in focus is, en kan er niets misgaan.

Overigens ben ik Pearldrop en geen Highlander :)

FirstOne
Forumlid
Forumlid

Bericht door FirstOne » vr mei 01 2015 9:43 am

Beste Pearldrop,

Ik ben U zeer,zeer dankbaar, en ik heb weer iets bijgeleerd. Het is weg.
Nu mijn handleiding van voor af aan nemen en aan zelfstudie doen. Het is geen excuses, maar ik heb mijn toestel pas aangekocht. Maar blijkbaar had ik mijn D700 nog niet volledig onder controle.
Nogmaals bedankt :clap:

Mvg,
Alain

Pearldrop
Forumlid
Forumlid

Bericht door Pearldrop » vr mei 01 2015 10:11 am

Graag gedaan, daar zijn fora voor. En dat werkt soms sneller dan de handleiding, als het al te vinden is want soms moet je er inderdaad van voor tot achter doorheen, vooral als je niet weet hoe een bepaalde optie heet.

Bevalt de D750 goed? Ben zelf ook voorzichtig aan het kijken voor een opvolger van de D700.

FirstOne
Forumlid
Forumlid

Bericht door FirstOne » vr mei 01 2015 10:38 am

Beste Pearldrop,

De D750 is een juweeltje. Ik moet mijn handleiding van voor af aan lezen en in de praktijk toepassen, maar we zijn net terug van Madeira en de foto's dat ik daar getrokken heb zijn qwalitatief veeeeel beter als met mijn D700.
Ik heb het over kleur,contrast, scherpte,perspectief...Als ik mijn handleiding door heb, moet er daar foto's uitkomen om U tegen te zeggen.
Voorkomen van overbelichte hooglichten is met de Nikon D750 nog eenvoudiger, dankzij de effectieve nieuwe hooglichten belichtingsmodus, maar moet moet nog allemaal onder de loup nemen. Het heeft ook een snelle AF zelfs bij minder licht. Wat ik gezien heb de laatste dag van ons vakantie, is dat mijn ISO op auto stond (= slecht punt). Maw, er zijn foto's getrokken geweest op iso 12800 en met zeer aanvaardbaar ruis. Ongelooflijk.
Het is een serieus investering, maar ik heb er nog sec spijt van. Komende dagen zal ik een paar foto's selecteren, bijwerken (=> niet PS manipulatie, dit haat ik) en een paar posten.

Mvg,
Alain

Ad B
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Ad B » do mei 07 2015 5:02 pm

Hallo Alain,

Ik dacht al, er waren snel een paar reacties, de oplossing van uw "probleem" zal er snel zijn.
Maar het mag gezegd worden, de D750 is een juweel.
Mijn spiegeldoos :mryellow: (ná m'n systeemcamera ervaring), is een ISO beest! Een waar ISO beest.
Mijn tevredenheid ligt ook zo rond de 200% :thumbup: ....
Ik ben weer helemaal aan het genieten tijdens het fotootje trekken.
Deze cam luistert weer volledig naar het baasje...
Voorbeeld: tijdens het fotograferen van vliegtuigen bij aankomst, komt zo'n ding van ver aangedraaid.
Ik neem 'm met de 70-200 f4 op de korrel, meteen AF! Oké, die foto was niet leuk, het vliegtuig was nog véél te ver weg.
Maar ik had 'm wél! :crazy:
Met de systeemcamera Oly E-M1 had de AF het onderwerp nog láng niet herkend en gehunt bij het leven.
Op dit moment zitten we op Kreta te genieten, met zomerse weersomstandigheden (sorry).
Mijn eerste poging om een meeuw in de vlucht te pakken... Meteen prijs... :clap: Geweldig!
Ik ben nu ook véél meer op de M stand aan het knippen dan m'n gewende A stand.
Bij deze camera heb ik de belichting dan gemakkelijker en beter voor mekaar.

Mijn posting lijkt wel een "feel good" movie, maar voorlopig nog geen happy end!!
Ik ga nog lang van m'n D750 genieten 8) .

:prost:
Ad B
---

Highlander
Forumbeheerder
Forumbeheerder
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Highlander » do mei 07 2015 8:48 pm

Bedankt voor U snelle reactie, maar ik zie in mijn handleiding geen link met mijn probleem. Op Blz 90 hebben ze het over de sluitertijd voorkeur, en op Blz 218-236 gat het over meervoudige belichting, intervalfotografie, Time-Lapse fotografie, objectiven zonder CPU. Maw, ik zie bij deze geen enkel verband met mijn probleem.
Sorry Alian, ik heb de verkeerde handleiding geraadpleegd, die van de D700 ipv de D750.
Hier kunt u de digitale versie downloaden zoek voor de meeste wat makkelijker als de papieren uitvoering http://downloadcenter.nikonimglib.com/n ... /D750.html
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER

Plaats reactie

Terug naar “D600, D610, D750 en D780”