Nikon D700 kopen
- roald71
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nikon D700 kopen
Ben op zoek na een 2e camera naast mijn d800
En kan een d700 kopen van bekend iemand 4000 clicks
Was van hem Back-up camera vandaar weinig aantal clicks
Heb een d7100 maar mis de bediening van de D800
En ronde zoeker van de d800 maar wil ook een camera met
kleinere bestanden er bij
De d700 word als top omschreven door de mensen
die hem hebben
Hoe is de camera tenopzichte van de 2 andere techniek
Kan mijn 7100 verkopen en de prijs van de D700 is zeer
interessant omdat ik hem ken
Camera body met originele grip 550 euro voor een d700
Doen of niet doen
En kan een d700 kopen van bekend iemand 4000 clicks
Was van hem Back-up camera vandaar weinig aantal clicks
Heb een d7100 maar mis de bediening van de D800
En ronde zoeker van de d800 maar wil ook een camera met
kleinere bestanden er bij
De d700 word als top omschreven door de mensen
die hem hebben
Hoe is de camera tenopzichte van de 2 andere techniek
Kan mijn 7100 verkopen en de prijs van de D700 is zeer
interessant omdat ik hem ken
Camera body met originele grip 550 euro voor een d700
Doen of niet doen
-
Onlinehenkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Nikon D700 kopen
Lijkt mij een koopje en het is een beer van een camera. Alternatief zou zijn een D300S, veelal voor nog wat minder te koop. Wat je het best kunt doen hangt een beetje af van wat je fotografeert. Voor vogeltjes is een DX camera geschikter.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
De D700 is nog steeds een fantastisch werkpaard. Uitermate betrouwbaar, degelijk. En tsja, idd, er zijn tegenwoordig camera's die beter dit of dat kunnen dan de D700, maar voor het gros van al het werk blijft het een supercamera.
Ik heb hem jaren met plezier gebruikt als eerste camera, nu als 2e body maar gaat de deur niet uit voorlopig
Zolang je niet veel wil croppen en je weet wat hij doet op hogere ISO waarden ( 3200-6400 en hoger ) dan heb je een zeer goede camera voor spotgoedkope prijs.
Ik heb hem jaren met plezier gebruikt als eerste camera, nu als 2e body maar gaat de deur niet uit voorlopig

Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
https://www.instagram.com/remcovandesanden
https://www.instagram.com/remcovandesanden
- John'47
- Forumlid
Ik zou naast de D800 liever een D7100 hebben dan de toch wel behoorlijk gedateerde D700.
Nikon D810, Sony RX1R II.
Wie twijfelt er bij zo'n aanbod? Snap ik niet. Ga voor volledig FX en kijk nooit meer achterom. Een D700 is niet zo snel gedateerd als welke DX-camera dan ook. Mijn wellicht confronterende mening.
- Jaap Driest
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb ook een D800 en D700 erbij. Werkt prima.
Eerst had ik D700 met D300 ernaast, maar ik vond Fx en DX naast elkaar niet prettig.
Dus: doen. Prijs is een koopje; nobrainer.
Eerst had ik D700 met D300 ernaast, maar ik vond Fx en DX naast elkaar niet prettig.
Dus: doen. Prijs is een koopje; nobrainer.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
- roald71
- Forumlid
Heb de camera om eens te kijken of het bevalt mag hem even proberen
Is van iemand die ik ken camera voelt goed aan ongeveer even groot als mijn d800
Moet enkel even wennen aan het focus systeem is net wat anders als op de d800
Voor de rest zitten alle knoppen goed net als bij mijn 800 en ook een ronde zoeker
Alleen nog geen tijd om te gaan testen word van de week pas (anders word de vrouw boos als ik dat nu doe)
Maar ziet er wel na uit dat het hem gaat worden bijna geen clicks en geen gebruik sporen ziet er als nieuw uit
Was ook een Back-up camera van hem en hij zei heb er nog een 135.000 clicks nooit een probleem gehad
Dus denk dat de d7100 de deur uit gaat heb ook niet echt een dx body nodig voor de extra zoom
En al mijn glas is al voor fx
Is van iemand die ik ken camera voelt goed aan ongeveer even groot als mijn d800
Moet enkel even wennen aan het focus systeem is net wat anders als op de d800
Voor de rest zitten alle knoppen goed net als bij mijn 800 en ook een ronde zoeker
Alleen nog geen tijd om te gaan testen word van de week pas (anders word de vrouw boos als ik dat nu doe)
Maar ziet er wel na uit dat het hem gaat worden bijna geen clicks en geen gebruik sporen ziet er als nieuw uit
Was ook een Back-up camera van hem en hij zei heb er nog een 135.000 clicks nooit een probleem gehad
Dus denk dat de d7100 de deur uit gaat heb ook niet echt een dx body nodig voor de extra zoom
En al mijn glas is al voor fx
- Marwo
- Forumlid
- Contacteer:
Pas geleden heb ik ook nog een extra D700 gekocht. De D700 bevalt mij prima, en zullen bij mij nog een poos in dienst blijven.
Een voorbeeld, gemaakt met deze oudere camera's
http://zinesters.nl/2015/05/stereo-mcs-in-bibelot/
Een voorbeeld, gemaakt met deze oudere camera's

in mijn DoKa zie ik niets...
- roald71
- Forumlid
De prijs is ook omdat ik hem ken anders moest hij er meer voor hebben
- Tzigane
- Forumlid
- Contacteer:
Zeker voor die prijs meteen doen. Fantastische camera. Ik gebruik hem nog steeds, naast een D3, en ben de komende jaren niet aan een upgrade toe.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Voor de prijs kun je niet weinig anders krijgen dat aan jouw wensen voldoet (bediending, filesize, etc). Of een D700 sensor voldoet voor jouw fotografie kun je alleen zelf beslissen. Er is inmiddels op sensorvlak al aanzienlijk beter te krijgen maar uiteraard ook tegen een behoorlijk andere prijs...
Fin.
- roald71
- Forumlid
Oke bedankt voor de berichten maar de d700 gaat hem toch worden ondanks dat het een wat ouder model is
De d7100 is inmiddels verkocht na wat denk werk had er geen goed gevoel mee
En dan bedoel ik met vast houden en bediening van de camera dit ten opzichte van mijn D800
Maar niks geen kwaad word over de sensor de d800 ligt beter in de hand maar dat is persoonlijk
En de d700 komt wat dat betreft overeen met de d800 niet de sensor
heb al een beetje de handleiding gelezen meer in verband met focus bediening net wat anders dan de nieuwere modellen
En met de sensor geen probleem kan ik mee leven 12 ten opzichte 36
Was wel even wezen kijken voor nieuwer model maar met de d610 of d750 heb ik ook niks
De camera is wel top dan maar voelt niet goed aan maar kan liggen aan dat ik vergelijk met de d800
Maar dat zal wel aan mij liggen dan
GR
De d7100 is inmiddels verkocht na wat denk werk had er geen goed gevoel mee
En dan bedoel ik met vast houden en bediening van de camera dit ten opzichte van mijn D800
Maar niks geen kwaad word over de sensor de d800 ligt beter in de hand maar dat is persoonlijk
En de d700 komt wat dat betreft overeen met de d800 niet de sensor
heb al een beetje de handleiding gelezen meer in verband met focus bediening net wat anders dan de nieuwere modellen
En met de sensor geen probleem kan ik mee leven 12 ten opzichte 36
Was wel even wezen kijken voor nieuwer model maar met de d610 of d750 heb ik ook niks
De camera is wel top dan maar voelt niet goed aan maar kan liggen aan dat ik vergelijk met de d800
Maar dat zal wel aan mij liggen dan
GR
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Je weet hoe het is om een 'mindere' body (de D7100) naast een pro FX body te gebruiken dus persoonlijk of niet, jij moet de keuze maken.
Ik gebruik de D750 nu naar volle tevredenheid naast de D3s. Had dezelfde bedenkingen over bediening toen ik de de D3 inruilde voor de D750 maar valt allemaal reuze mee
Veel plezier met je D700!!
Ik gebruik de D750 nu naar volle tevredenheid naast de D3s. Had dezelfde bedenkingen over bediening toen ik de de D3 inruilde voor de D750 maar valt allemaal reuze mee

Veel plezier met je D700!!
Fin.
- roald71
- Forumlid
Oke bedankt voor bericht ga er zeker nog plezier van hebben heb er altijd veel goede dingen over gehoord
En kon hem met geluk kopen nu dat scheelt ook nog de prijs is anders nog redelijk hoog met een groot aantal clicks
Maar het eerste gevoel is goed alles zeer degelijk afgewerkt nu nog eens testen buiten maar regen nu hier helaas
En kon hem met geluk kopen nu dat scheelt ook nog de prijs is anders nog redelijk hoog met een groot aantal clicks
Maar het eerste gevoel is goed alles zeer degelijk afgewerkt nu nog eens testen buiten maar regen nu hier helaas