Ik heb me net aangemeld hier en heb eigenlijk meteen een vraag, via google was ik een paar keer op dit forum uitgekomen maar toch was mijn vraag niet helemaal beantwoord in die posts, dus toch maar eentje van mezelf.
Sinds februari heb ik eindelijk de overstap gemaakt naar een spiegelreflex: nikon D5300 (en wat ben ik er blij mee

Ik heb ze zelf al naast elkaar gezet op dpreview.com en kon zo eigenlijk niet veel verschillen vinden, behalve de prijs. In de winkel raadde ze als ik bereid was het extra geld neer te leggen de nikon aan omdat deze qua kwaliteit en glaswerk op dezelfde lijn zat als de lens die ik al heb. Nu heb ik verder totaal geen vergelijkingsmateriaal en weet ik niet hoe groot dat kwaliteitsverschil nou werkelijk is.
Dus nu ben ik benieuwd naar mensen die ervaringen hebben met een van deze twee lenzen of allebei of die een tamron hebben naast de 18-105 en die kwaliteitsverschil merken. Als de nikon daadwerkelijk beter is dan geef ik nu liever wat meer geld uit om te investeren in een goede lens, maar het prijsverschil is me teveel om dat niet weloverwogen te doen.
Wie of wie kan mij helpen?