1e maal fotograferen in een studio

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
1031

1e maal fotograferen in een studio

Bericht door 1031 » zo nov 18 2007 12:06 pm

Ik ben sinds enkele maanden lid van een fotoclub en ik heb gisteren voor de eerste keer gebruik gemaakt van de studio. Het was even wennen om mijn D80 te gebruiken in combinatie met de studioflitsers. Ik had er 2 met een softbox en 1 met gericht flitslicht. Ik wilde een model nog niet pijnigen om geduldig te wachten tot ik alles aangesloten had. De flitsers werden draadloos aangestuurd door een zendertje op de flitsschoen.

Gisteren had ik ook een nieuwe fiets gekocht, dus dat is mijn eerste model geworden. Graag commentaar op mijn foto's. Beide foto's zijn gemaakt met de 50/1.4 en ik zie ook chromatische abberatie, vooral op de 2e. Foute instelling?

Afbeelding
Afbeelding

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Jaap Driest » zo nov 18 2007 12:22 pm

De tweede vind ik prachtig. De schoonheid van de techniek van een derailleur straalt ervan af. Met de velg nog weggecropt, maar daar twijfel ik over.
Bij de eerste stoort me de achtergrond teveel. De kreukels.
Gladder achtergronddoek, of papier. Verder weg met je camera van de achtergond? Of had je dat juist met opzet gedaan?

Jaap
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

1031

studio

Bericht door 1031 » zo nov 18 2007 12:35 pm

Ik had helaas geen mogelijkheid om mijn fiets onzichtbaar rechtop te laten staan en dan ook nog wat verder van de achtergrond af. Daarom staat die nu tegen een kruk die achter het gordijn staat. Ik wil de volgende keer proberen om met nylondraad dingen in de vrije ruimte te laten hangen.
En de velg, ja daar heb ik eigenlijk niet over nagedacht. Maar ik wilde de volledige aandacht voor de derailleur.

Jaap Driest
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Re: studio

Bericht door Jaap Driest » zo nov 18 2007 12:39 pm

1031 schreef:En de velg, ja daar heb ik eigenlijk niet over nagedacht. Maar ik wilde de volledige aandacht voor de derailleur.
Daarom juist croppen, toch?
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”